مدیرعامل این شرکت خبر داد:

سیماران پرچمدار داخلی سازی دوربین های مداربسته در ایران

سیماران پرچمدار داخلی سازی دوربین های مداربسته در ایران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۵ | ۱۴۰۲/۰۶/۰۱

مدیرعامل شرکت سیماران گفت: در حالی که تا چند سال قبل در زمینه تولید دوربین های مداربسته به بازارهای خارجی وابسته بودیم، اما با تلاش و همت مهندسان جوان در مجموعه سیماران توانستیم این محصول را در شرکت سیماران به سطح بالایی از خودکفایی و داخلی سازی برسانیم.

پرویز کلباسی در گفت و گو با اخبار ساختمان ضمن بین این مطلب افزود: شرکت سیماران بیش از 30 سال است که در زمینه تولید لوازم الکترونیک در حال فعالیت است و یکی از عمده ترین فعالیت های این مجموعه تولید دربازکن های تصویری است که در حال حاضر در تولید این محصول به تکامل رسیده ایم و به موفقیت های بسیاری در این زمینه دست یافته ایم به گونه ای که در حال حاضر هیچیک از برندهای خارجی قادر به فروش محصولات خود در بخش آیفون های تصویری در بازار ایران نیستند.

وی با بیان اینکه شرکت سیماران در زمینه تولید دربازکن های تصویری از پیشرفته ترین سیستم ها بهره می برد، گفت: شاید بتوان گفت در حال حاضر ما تنها شرکتی هستیم که استفاده از سیستم IP را به طور کامل در داخل کشور بومی سازی کرده ایم و از گروه های دانش بنیان در این زمینه محسوب می شویم که در حال تولید این محصولات در داخل کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت سیماران در ادامه گفت: از دیگر محصولاتی که در شرکت سیماران تولید و به بازار عرضه می شود، می توان به جک های پارکینگی و محصولات مربوط به درب های اتوماتیک است که در این زمینه بزرگترین تولیدکننده در کشور محسوب می شویم و با تلاش های بسیاری که در این حوزه انجام داده ایم توانسته ایم این محصولات را نیز تا درصد بالایی بومی سازی کنیم.

کلباسی همچنین گفت: دوربین مداربسته نیز از دیگر محصولاتی است که توسط شرکت سیماران تولید و به بازار عرضه می شود، در ابتدا ما این محصول را از شرکت زیمنس به کشور وارد می کردیم اما در حال حاضر موفق شده ایم که بخش عمده ای از این محصول را داخلی سازی کنیم و هم اکنون نیز به عنوان یکی از بزرگترین توزیع کنندگان این محصول در کشور هستیم.

وی ادامه داد: شركت صنایع الكترونیک سیماران اكنون به عنوان اولین تولید كننده لوازم آنتن مركزی، دزدگیر اماكن، درب بازكن صوتی و تصویری، یو پی اس، درب های اتوماتیک، سیستم های اعلام حریق و دوربین های مدار بسته است كه با در اختیار داشتن بیش از 20 هزار متر سالن تولید، مهندسین مجرب و ماشین آلات مدرن و تجهیزات پیشرفته تست و كنترل كیفیت همواره سعی در نوآوری و ارائه محصولات جدید و قابل رقابت با انواع مشابه خارجی داشته است.

پرویز کلباسی درباره محصولات جدیدی که توسط این شرکت وارد بازار شده است توضیح داد: در سال های اخیر با توجه به نیاز بازار و مصرف کنندگان، شرکت صنایع الکترونیک سیماران با توسعه ماشین آلات و دستگاه های صنعتی و همچنین با به کارگیری مهندسین مجرب، توانسته است پا به عرصه های جدیدی چون لوازم خانگی کوچک، سیستم های مبتنی بر RFID، سیستم های هوشمندسازی ساختمان، لامپ و تجهیزات روشنایی نیز بگذارد و نیازهای بازار در این بخش ها را نیز پوشش دهد.

وی در پاسخ به اینکه توان داخلی و نیروهای جوان داخل کشور این توان را دارند تا بتوانیم به سمت محصولات نوآورانه حرکت کنیم؟ گفت: خوشبختانه این توانایی به واسطه وجود دانشگاه های معتبر داخلی و حضور تحصیلکرده های جوان و نخبه در کشور وجود دارد و نیاز است تا این جوانان به سمت خلاقیت هدایت شوند اما باید راه هایی در مقابل این جوانان قرار داده شود تا ایده های آنها به شکوفایی برسد و ثمره اقتصادی آن را ببینند تا در این مسیر ناامید نشوند.

وی گفت: متاسفانه این انسجام و بهره گیری از دانش جوانان را در کشور دیده نمی شود، این در حالی است که دولت موظف است تا برنامه ریزی کند تا نیروی جوان و نخبه را به سمت صنایع مختلف هدایت کند و از ایده های خلاقانه آنها برای پیشرفت این صنایع استفاده لازم را ببرد.

کلباسی همچنین درباره فعالیت هایی که از سوی شرکت سیماران در حوزه جذب ایده های خلاقانه و ارتباط با دانشگاه ها انجام شده است گفت: من به مدت 20 سال در دانشگاه های کشور تدریس کرده ام، ما سعی کرده ایم برخی پروژه ها را به دانشگاه ها واگذار کنیم اما اینکه به پشتوانه دانشگاه ها بخواهیم محصولی را به بازار عرضه کنیم متاسفانه چنین کاری نتوانسته ایم انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت سیماران درباره واردات برخی کالاهایی که در کشور نیز تولید می شوند و تاثیر آن بر روند بازار کشور، گفت: در سال های اخیر شرکت سیماران نیز برخی محصولات خود نظیر درب اتوماتیک، آیفون های تصویری و... را به طور کامل و 100 درصدی از کشور ایتالیا به کشور وارد می کرد اما با تلاش و تکیه بر توان مهندسین مجرب توانسته ایم این محصولات را تا حدود زیادی داخلی سازی کنیم و واردات این محصولات را محدود کنیم اما در برخی موارد به علت اینکه تولید برخی قطعات از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست بنابراین ترجیح می دهیم این قطعات را به کشور وارد کنیم.




اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman