کاهش قیمت مسکن محسوس نیست

کاهش قیمت مسکن محسوس نیست
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۷ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۲

برخی رسانه ها و واسطه گران ملکی می گویند تا حدودی در حوزه مسکن عقب نشینی قیمتی شده است، اما رصد بازار نشان می دهد کاهش قیمت ها آنقدر محسوس نیست.

به گزارش اخبار ساختمان، داوود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران، در رابطه با وضعیت بازار مسکن در شش ماهه نخست سال می گوید: واقعیت این است، در این مدت بیشتر فعالیت درخصوص ساماندهی بازار بود و آماری از تولید مسکن مشاهده نکردیم؛ از ابتدای سال تلاش هایی برای ساماندهی اصناف حوزه مسکن مانند مشاورین املاک مجوز دار و بی مجوز انجام شد.

او در رابطه با رکود بازار مسکن در ماه های اخیر گفت: چند ماهی است بازارهای مالی دیگر ثبات داشته؛ زمانی که بازار خودرو، سکه و ارز متعادل هستند ناخودگاه بازار سرمایه ای مسکن نیز آرامش نسبی پیدا می کند. مسکن نیز بازار عرضه و تقاضا است و ایجاد ثبات و ساماندهی در بخش مسکن صرفا با تولید مسکن محقق می شود.

بیگی نژاد در رابطه با وضعیت بازار اجاره در تابستان سال جاری گفت: سامانه املاک و مستغلات تمامی اتفاقات در این حوزه را ثبت کرده و مرجع دقیقی برای دریافت آمار و مستندات بود و با بررسی آمار آن با آمارهای قبلی مقایسه افزایش یا کاهش قیمت اجاره امکان پذیر بود؛ اما امروز سامانه ای موازی با سامانه قبلی اجرا کردند و هنوز آمار صحیح و دقیقی وجود ندارد که چه میزان و با چه درصدی تغییر کرده است.

او افزود: اما حقیقت امر تعداد قراردادهایی که منجر به تمدید شد و نقل مکانی صورت نگرفت بسیار زیاد بود و مالکین و مستاجرین توافق داشتند.

مخاطب24


برچسب ها:

بازار مسکن ،قیمت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman