معاون وزیر صمت عنوان کرد:

صنعت تاسیسات باید به سمت تولید محصولات صادراتی حرکت کند

صنعت تاسیسات باید به سمت تولید محصولات صادراتی حرکت کند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۲ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۳

معاون وزیر صمت گفت: این یک واقعیت است که میزان مصرف انرژی در محصولات تولیدی داخلی نسبت به نمونه های مشابه خارجی بالاتر است که ما به دنبال این هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم و مصرف انرژی را در صنعت تاسیسات به میزان ۵ هزار مگاوات کاهش دهیم.
به گزارش اخبار ساختمان، امروز ۱۳ مهرماه سیدمحمد موسوی معاون وزیر صمت در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت تاسیسات که با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: صنعت تاسیسات در حال حاضر یک بازار ۳۰ هزار میلیاردی است که توسط شرکت های تولیدی در سراسر کشور پوشش داده می شود که خوشبختانه این امر توسط سازندگان ایرانی در سراسر کشور در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر وزارت صمت ۲ اولویت را برای فعالان این صنعت درنظر گرفته است که با توجه به بلوغی که این صنعت در طی سال های فعالیت خود کسب کرده است قطعا قادر خواهد بود که این اولویت ها را عملی نماید.

موسوی ادامه داد: موضوع اول مبحث مصرف انرژی است که نیاز است تا در ادامه حرکت خوبی که در سال های اخیر انجام شده است و اقدامات بسیاری در زمینه کاهش مصرف انرژی در حوزه صنعت تاسیسات صورت گرفته است در ادامه نیز این حرکت ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: برآوردهایی که انجام شده است نشان می دهد ما در حال حاضر امکان صرف جویی پنج هزار مگاواتی در این حوزه وجود دارد، سال گذشته نیز برنامه کاهش سه هزار مگاواتی مصرف انرژی را داشتیم که اتفاقات خوبی در این زمینه افتاد و شاهد حذف رتبه E, F, G در کولرهای آبی، تولید موتورهای کم مصرف از جمله اتفاقات مثبت در این زمینه بوده است.

موسوی با بیان اینکه مصرف انرژی محصولات داخلی نسبت به نمونه های خارجی بالاتر است گفت: این یک واقعیت است که میزان مصرف انرژی در محصولات تولیدی داخلی نسبت به نمونه های مشابه خارجی بالاتر است که ما به دنبال این هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم و مصرف انرژی را در صنعت تاسیسات به میزان ۵ هزار مگاوات کاهش دهیم و نیاز است تا با سرعت بیشتری به سمت تولید محصولات دارای استاندارد حرکت نماییم.

معاون وزیر صمت گفت: موضوع مهم دیگری که به دنبال اجرای آن هستیم این است که باید شرکت ها را به سمت تولید محصولات صادراتی تشویق کنیم، هرچند که هم اکنون نیز صادرات این محصولات به برخی کشورها در حال انجام است اما حجم صادرات چندان چشمگیر نیست.

موسوی درباره استقبال شرکت های خارجی از این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه سال جاری شاهد حضور ۸۰ تولیدکننده خارجی هستیم که نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی تهویه مطبوع در محل نمایشگاه های بین‌المللی تهران از امروز تا ۱۶ مهرماه به مدت ۴ روز در حال برگزاری است.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman