لزوم توجه به رویکرد فرهنگی در پروژه های ساختمانی

لزوم توجه به رویکرد فرهنگی در پروژه های ساختمانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۵۸ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۳

مدیرعامل شرکت نسیم شمال گفت: بخش مهمی در بحث ساخت و ساز که متاسفانه بیش از ۳۰ سال مغفول مانده بحث نگاهداشت ساختمان است، در اروپا بسباری از ساختمان ها با بیش از ۱۵۰ سال پیش، همچنان بدون هیچ گونه بازسازی و مرمتی، قابلیت استفاده دارد چون با دقت بالایی مورد نگهداری و حفاظت قرار می گیرند.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از استودیو نمایشگاه تاسیسات، بیژن خطیبی در پنل "بنای برتر و انبوه سازی" با اشاره به مجموع هزینه های تاسیسات در کشور اظهار داشت: تاسیسات قلب تپنده ساختمان است که خوشبختانه در حال حاضر از بخش شعار وارد عمل شده ایم و جایگاه ویژه ای در نظام مهندسی به آن می شود، به گونه ای که می توان‌ گفت در گذر زمان بحث فرهنگ چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد فرایند اجرای تاسیسات ساختمانی را بر می گیرد.

وی سپس با اشاره به لزوم همکاری دولت با تولیدکنندگان بیان کرد: شرایط در حال حاضر در کشور برای تولیدکنندگان چندان مناسب نیست، اگر در کشور بخواهیم کار خوب انجام دهیم‌ دولت باید همکاری خوبی داشته باشد، اما در حال حاضر متاسفانه شاهد جنگ قیمت دولت با‌ پیمانکاران هستیم. این در حالی است که کیفیت خوب هزینه بالاتری را می طلبد که این‌ تمر توجه به بحث تاسیسات را بسیار مهم می کند.

خطیبی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی تاسیسات ساختمانی گفت: این واقعه بسیار خوبی است اما باید به این موضوع هم توجه شود که بحث مالیات، بیمه و اداره کار همواره مشکلات بسیاری را برای تولیدکنندگان ایجاد می کنند، با این شرایط ما موطف هستیم به عنوان مصرف کننده حمایت جدی از تولیدکننده داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به نوآوری پلی ران در تولید و اجرای سیستم جدید فاضلاب بیان کرد: مهمترین مشکل مردم سروصدای ناشی از تاسیسات فاضلاب در واحدهای مسکونی است که پلی ران و همکاران دیگر سعی کردند با تولید محصولات با صدای کمتر، درجه آسایش بیشتری را برای مردم به ارمغان آوردند.

مدیرعامل شرکت نسیم شمال با اشاره به عوامل تعیین کننده عمر مفید ساختمان تصریح کرد: بخش مهمی در بحث ساخت و ساز که متاسفانه بیش از ۳۰ سال مغفول مانده بحث نگاهداشت ساختمان است، در اروپا بسباری از ساختمان ها با بیش از ۱۵۰ سال پیش، همچنان بدون هیچ گونه بازسازی و مرمتی، قابلیت استفاده دارد چون با دقت بالایی مورد نگهداری و حفاظت قرار می گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث گارانتی بسیار مهم است اما به شرطی که موضوع نگاهداشت در اولویت قرار گیرد. دلیل اینکه موضوع مراقبت از بسیاری از ساختمان های شمال تهران برعهده خود سازنده است به همین دلیل است چرا که موضوع برند ساختمان مطرح است، امری که رسانه های حوزه صنعت و ساختمان نیز باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند، اصل ۲۲ مقررات ملی ساختمان است در حوزه نگاهداشت ساختمان و ابنیه هاست.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman