کاهش قیمت مسکن یا دستاوردسازی؟

کاهش قیمت مسکن یا دستاوردسازی؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۶ | ۱۴۰۲/۰۷/۲۶

در حالی وزارت راه آمار مربوط به تغییرات قیمت مسکن را پس از ماه ها تاخیر منتشر کرده است که این گزارش نواقص بسیاری داشته و تنها تمرکز آن بر کاهش قیمت ها و به نوعی بر دستاوردسازی بوده است.

به گزارش اخبار ساختمان، در حالی وزارت راه آمار مربوط به تغییرات قیمت مسکن را پس از ماه ها تاخیر منتشر کرده است که این گزارش نواقص بسیاری داشته و تنها تمرکز آن بر کاهش قیمت ها و به نوعی بر دستاوردسازی بوده است.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از توقف انتشار آمار مربوط به قیمت مسکن، سرانجام وزارت راه و شهرسازی گزارش تغییرات قیمتی بازار مسکن مربوط به شهریورماه سال جاری را منتشر کرد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه قیمت مسکن در شهر تهران در شهریورماه ۰.۶ درصد نسبت به ماه قبل یعنی مرداد کاهش یافته است.

بررسی جزییات گزارش منتشر شده از سوی وزارت راه نشان می دهد قیمت مسکن در ماه مذکور در مناطق مختلف تهران چه تغییراتی را نسبت به ماه مرداد تجربه کرده است.

نکته مهمی که در این بین مطرح می شود؛ در مرحله اول انتشار آمار پس از حدود ۹ ماه بی خبری از گزارشات مراجع رسمی از بازار مسکن است.

این در حالی است که پیش از این وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی به صورت ماهانه با اتکا به اطلاعات معاملاتی مسکن در پایتخت، قیمت مسکن و تحولات بازار واحدهای مسکونی را منتشر می کردند، اما روند انتشار آمار متوقف شده و همچنان این اطلاعات در اختیار کارشناسان قرار نمی گیرد.

به نظر می رسد توقف انتشار آمار به دلیل رشد بالای قیمت مسکن طی ماه های گذشته اتفاق افتاد. این موضوع تنها به این بازار هم محدود نبوده و مرکز آمار و بانک مرکزی گزارش سایر متغیرهای اقتصادی را نیز با تاخیر بسیار بالا منتشر می کنند.

پارسینه


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman