0 تا 100 قرارداد خرید ملک نوساز که سندش آماده نیست + راه حل

0 تا 100 قرارداد خرید ملک نوساز که سندش آماده نیست + راه حل
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۱ | ۱۴۰۲/۰۸/۲۱

در حال حاضر توصیه می شود که برای تنظیم قرارداد خرید ملک نوساز که سندش آماده نیست به دفتر اسناد رسمی مراجعه نمایید و برای انعقاد قرارداد دو شاهد بگیرید. در مبایعه نامه باید مشخصات طرفین با دقت ذکر شود، محل دقیق ملک و توصیف ملک با جزئیات آورده شود.

به گزارش اخبار ساختمان،قرارداد خرید ملک نوساز که سندش آماده نیست ،یکی از وسوسه برانگیزترین معاملات است چرا که شما مالک خانه ای کلید نخورده و نوساز می شوید، اما برای خرید آپارتمان نوسازی که فاقد سند است، به لحاظ مالکیت قطعی، ابهاماتی وجود دارد. با این حال با وجود نوسانات بازار مسکن و علاقه افراد برای داشتن خانه های نوساز ممکن است بسیاری از افراد، برای تنظیم چنین قراردادهایی ترغیب شوند.
 



باید گفت که هزینه تنظیم قرارداد خرید ملک نوساز که سندش هنوز آماده نشده کمتر می باشد. با اینکه شما در برابر تصاحب چنین ملک هایی مبلغ کمتری پرداخت خواهید کرد اما باید هوشیارانه درباره شرایط قانونی ملک پرس و جو کنید. در حقیقت شما باید قبل از تنظیم قرارداد خرید ملک نوسازی که سندش هنوز آماده نشده، در ابتدا با مفهوم سند آشنا شوید. سند نوشته ای است که در مقام دعوی یا دفاع می توان به آن استناد کرد. زمانی که شما قصد طرح دعوی درباره اموال غیر منقول را دارید باید سندی داشته باشید تا به آن استناد کنید. همچنین زمانی که به دعوی درباره ملک خوانده می شوید باید سندی در اختیار شما باشد تا از حقوق خود دفاع کنید.


بر اساس قانون اسناد به دو دسته رسمی و عادی تقسیم می شوند. سند رسمی سندی است که در اداره ثبت اسناد و املاک یا دفاتر اسناد رسمی یا توسط مامور رسمی در حیطه صلاحیت ایشان و طبق قوانین تنظیم‌ می شود.


سند عادی نیز ممکن است همان قرارداد خرید ملک نوسازی باشد که سندش آماده نشده است، بنابراین شرایط سند رسمی را ندارد. این سند اگر در چند نسخه تنظیم شود زمانی معتبر است که تمام نسخه ها دارای امضاء اصلی طرفین باشد. این قرارداد درباره ی طرفین، وراث و قائم مقام آنها معتبر می باشد.


اهمیت تنظیم قرارداد خرید ملک نوساز که سندش آماده نیست


اهمیت تنظیم قرارداد خرید ملک نوساز که سندش آماده نیست بسیار بالا می باشد. به عنوان مثال اگر در حال تنظیم قرارداد برای خرید آپارتمان در فرشته تهران هستید باید بدانید که مهمترین نکته در تنظیم اینگونه قراردادها بررسی آن است که ملک دارای جواز می باشد یا خیر. برای دانستن از این موضوع می توانید یا از طریق کد رهگیری ملک اقدام کنید یا از طریق سامانه سراسری اسناد و املاک استعلام بگیرید. این استعلام به طور دقیق مشخص می کند که ملک به شخص دیگری فروخته نشده باشد.
 

خرید ملک نوساز


به گزارش موسسه وکیل تلفنی؛ اگر ملک فاقد پایان کار باشد تا مالکیت قطعی ملک و دریافت سند ملک نوساز راه طولانی در پیش دارید. به کمک کارشناس حقوقی پروانه ساخت ملک و تقسیم نامه ملک را بررسی کنید. از شهرداری استعلام بگیرید که ملک در چه وضعیتی است و متراژ آن چقدر است. ممکن است رعایت نکردن برخی نکات فنی و مهندسی در آینده شما را با پرداخت جریمه های سنگین روبرو سازد.


در حال حاضر توصیه می شود که برای تنظیم قرارداد خرید ملک نوساز که سندش آماده نیست به دفتر اسناد رسمی مراجعه نمایید و برای انعقاد قرارداد دو شاهد بگیرید. در مبایعه نامه باید مشخصات طرفین با دقت ذکر شود، محل دقیق ملک و توصیف ملک با جزئیات آورده شود.


همچنین وکیل ملکی تاکید می کند در مبایعه نامه چنین بندی آورده شود که در صورت کشف فساد، مسئولیت به عهده فروشنده می باشد. تعیین خسارت تاخیر تادیه برای تنظیم سند رسمی و تاخیر در تحویل ملک نیز ضرورت دارد.


نمونه قرارداد خرید ملک نوساز که سندش آماده نیست


در این بخش نمونه قرارداد خرید ملک نوساز که سندش آماده نیست آورده شده است. اما توصیه می شود که برای تنظیم چنین قراردادی حتما به کارشناس حقوقی و متخصص مراجعه شود‌.
 

بند اول: مشخصات طرفین قرارداد شامل نام، نام خانوادگی، آدرس، شماره تماس

بند دوم: توصیف دقیق ملک، محل واقع شدن ملک، متراژ، زیربنا، امکانات داخلی و سایر ویژگی ها

بند سوم: شرایط پرداخت شامل مبلغ کلی ملک، مبلغ پیش پرداخت، نحوه پرداخت و مشخص کردن تعهدات مالک در برابر پرداخت وجه

بند چهارم: تاریخ تحویل ملک باید به طور واضح مشخص شود و خسارت تاخیر در تحویل ملک و یا تنظیم سند رسمی مشخص گردد.

بند پنجم: سایر شروط و تعهدات طرفین در مقابل یکدیگر


شایان به ذکر است که قرارداد خرید ملک نوساز که سندش آماده نیست قرارداد بسیار مهمی است که درباره اموال غیر منقول نگارش می شود. چنین سندی اگر از شرایط حقوقی لازم برخوردار نباشد موجب اختلافات بسیاری خواهد شد. در نتیجه برای تنظیم این سند باید به یک کارشناس خبره و حرفه ای مراجعه کرد.


برچسب ها:

معامله ملک 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman