کیفیت و کمیت در طرح مسکن ملی مورد توجه قرار دارد

کیفیت و کمیت در طرح مسکن ملی مورد توجه قرار دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۰۳ | ۱۴۰۲/۰۸/۲۷

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن با بیان اینکه کیفیت و کمیت همزمان در ساخت چهار میلیون مسکن مورد توجه قرار دارد، گفت: در طرح مسکن مهر تنها هشت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین تامین شد ولی در دولت سیزدهم با اهتمام وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۵۱ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن فراهم شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، روح اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن در مراسم عملیات اجرایی ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در استان چهارمحال و بختیاری ضمن قدردانی از خدمات مدیران استان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: آماده سازی این حجم از زمین و فرایندهای حقوقی تا تامین و تملک آن و همچنین تامین منابع مالی و ساخت کاری بزرگ و پیچیده است.

وی افزود: طی دولت نهم در مسکن مهر تنها هشت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین تامین شد ولی در دولت سیزدهم با اهتمام وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۵۱ هزار هکتار زمین فراهم شده که بخشی از آن در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اکبری یادآور شد: عملیات ساخت چهار میلیون مسکن در دولت سیزدهم آغاز شده و در ساخت و سازها موضوع کیفیت و کمیت هر دو با هم مورد توجه قرار دارد.

عملیات ساخت هفت هزار و ۲۰۰ مسکن شهری و ۷۰۰ مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است

حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم توضیح داد: امروز شاهد کلنگ زنی شروع عملیات آماده سازی‌ و ساخت واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن هستیم و عملیات ساخت بیش از هفت هزار ۲۰۰ واحد مسکونی شهری در استان آغاز شده که در مراحل مختلف قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی نیز آغاز شده است.

وی افزود: حدود ۳۲۰ هکتار زمین برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی آماده شده و عملیات شروع ۲۰۰ هکتار زمین نیز امروز آغاز می شود.

مقصودی ادامه داد: ۴۰ هکتار زمین در شهرکرد و ۶۰ هکتار در بروجن و باقی واحدها نیز در سایر شهرهای استان قرار دارد و با اتمام این‌ عملیات، آماده سازی حدود ۲۰ هزار واحد مسکن که حدود ۹۰ درصد سهمیه استان محقق می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: عملیات اجرایی مسکن در محله ۳۴ شهرکرد با ظرفیت سه هزار واحد و با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در حال انجام است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی نیز در محله ۴۰ شهرکرد آغاز شده و امروز عملیات اجرایی در محله ۴۱ و ۴۲ شهرکرد با مساحت ۴۰ هکتار آغاز می شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


برچسب ها:

طرح نهضت ملی مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman