عضو هیت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی:

مدیریت زمان و هزینه در ساختمان سازی با صنعتی سازی محقق می شود

مدیریت زمان و هزینه در ساختمان سازی با صنعتی سازی محقق می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۳۶ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۰

عضو هیت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی گفت: برای مدرنیزه کردن ساختمان سازی جز صنعتی سازی چاره ای وجود ندارد و به جهت مدیریت هزینه و زمان ساخت استفاده از سازه های فلزی در کارخانه ها و مدیریت صحیح آن ضروری است.

به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا زرین‌نژاد عضو هیت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی در پنل "سازه‌های فولادی و روش‌های نوین و صنعتی‌سازی" در مورد مفهوم صنعتی سازی در طراحی ساختمان اظهار داشت: در دهه‌های۷۰، ۸۰ و ۹۰ بهبود صنایع و رشد ساختمان سازی شکل گرفت و از دهه ۸۰ به سمت توسعه ساختمان حرکت کردیم که برای مدیریت زمان و هزینه راهی جز صنعتی سازی وجود ندارد.

وی ادامه داد: وعده دولت سیزدهم برای ایجاد یک میلیون مسکن با تجهیز کارخانه های کشور به ویژه استفاده از تجهیزات فلزی و مدل سازی های به روز محقق می شود و از زمان طراحی تا اجرا می توان زمان را مدیریت کرد، به این صورت که قطعات به شکل پیش ساخته تهیه شود.

عضو هیت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی عنوان کرد: در ساخت پروژه های ساختمانی آینده خوبی پیش بینی می شود به شرطی که از طراحی های فلزی بهره بگیریم تا قطعات و اجزای ساختمان در نقاط مختلف ساخته شود و در محل پروژه تکمیل شود.

زرین‌نژاد سپس گفت: برای مدرنیزه کردن ساختمان سازی جز صنعتی سازی چاره ای وجود ندارد و به جهت مدیریت هزینه و زمان ساخت استفاده از سازه های فلزی در کارخانه ها و مدیریت صحیح آن ضروری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چالش اصلی این است که دولتمردان در کسور ما بر خلاف سایر کشورها، در کوتاه مدت فکر می کنند و در درازمدت می سازند، وقتی شعار داده می شود که پروژه های مسکن ملی در مدت خاصی ساخته شود بدون اینکه زیرساخت‌های مناسب فراهم شده باشد چون فکر نشده در اجرا به موانع برمی‌خوریم و طرح جدا از هزینه‌های آن، زمان‌بر می‌شود.

عضو هیت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی بیان کرد: بخش خصوصی در کشور خوب کار می کند البته هنوز ایده آل نیست و سعی می‌کند پروژه ها را با کیفیت و زمان کوتاه بسازد و اگر صنعتی‌سازی اجرا شود زمان و هزینه ذخیره می‌شود.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman