نحوه تنظیم زمان بسته شدن جک پارکینگ چگونه است؟

نحوه تنظیم زمان بسته شدن جک پارکینگ چگونه است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۱۱ | ۱۴۰۲/۱۰/۲۷

نحوه تنظیم زمان بسته شدن جک پارکینگ یکی از سوالات مهمی است که کاربران در این رابطه می‌پرسند و خواستار این هستند که بدانند چرا به این کار نیاز است، بالاخص که آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به تنظیمات خاصی، این کار را انجام دهند.

به گزارش اخبار ساختمان، نحوه تنظیم زمان بسته شدن جک پارکینگ یکی از سوالات مهمی است که کاربران در این رابطه می‌پرسند و خواستار این هستند که بدانند چرا به این کار نیاز است، بالاخص که آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به تنظیمات خاصی، این کار را انجام دهنددر حقیقت باید بگوئیم که این کار در وهله اول به منظور حفظ امنیت صورت می‌گیرد تا افراد بتوانند بدون هیچ گونه دغدغه‌ای وارد یا خارج شونددر این راستا، توصیه می‌کنیم برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، به سایت اسمارت کو مراجعه کنید تا میزان اگاهی‌تان در این حوزه جهت استفاده از این درب‌ها افزایش یابد.

 

چرا نحوه تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ اهمیت دارد؟


چرا نحوه تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ اهمیت دارد؟


امروزه استفاده از درب اتوماتیک یکی از موارد ضروری برای حفظ امنیت است که موجب شده راحتی ساکنین را به همراه داشته باشداین درب همان‌طور که از اسمش پیداست، به صورت کاملا اتوماتیک و خودکار کار می‌کند و نیازی به باز و بسته شدن با دست نداردتنظیمات موجود روی این درب باعث شده، دقت و کارایی آن در حین فعالیت و فرایند باز و بسته شدن افزایش یابد و افراد در حین استفاده مشکلی با آن نداشته باشند.


یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه در حین استفاده از این درب، تنظیم زمان بسته شدن آن بوده که باعث شده در موعد مقرر باز و بسته شود و مشکلی در حین استفاده ایجاد نکندبه عنوان مثال یک آپارتمان را در نظر بگیرید که دارای ساکنین زیادی استهنگامی که یکی از افراد از آپارتمان خارج می‌شود و به هر دلیلی فراموش می‌کند که درب را ببندد، این سهل انگاری با وجود درب اتوماتیک قابل حل استبه این صورت که تنظیمات به کار رفته در این سیستم، به محض خروج افراد به صورت اتوماتیک عمل می‌کند و باعث بسته شدن خودکار درب می‌شود.


توجه داشته باشید که این درب‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که در حین عبور و مرور ناگهان بسته نشوند و باعث آسیب جانی و مالی نگردند.


تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ چگونه است؟


برای اینکه درک درستی روی زمان بسته شدن جک پارکینگی داشته باشید، باید بخش‌های مختلف این درب را به خوبی بشناسید و بدانید هر کدام چه عملکردی دارندبه عنوان مثال برای تنظیم تایم بسته شدن درب بهتر است مدار فرمان را مورد بررسی قرار دهیددر حقیقت این مدار از قطعاتی تشکیل شده که باعث می‌شود بخش‌های مختلف درب اتوماتیک به درستی عمل کنندشما به واسطه این مدار فرمان قادر خواهید بود فاصله بین باز و بسته شدن درب را کنترل کنیداین فرایند به صورت زیر انجام می‌گیرد:
 

۱در مرحله اول لازم است سراغ دکمه تایمر بروید.

۲در مرحله دوم، سعی کنید این دکمه را برای چندین دقیقه نگه دارید تا روشن شود.

۳در مرحله سوم، به محض اینکه چراغ آن شروع به چشمک زدن کرد، دکمه درب را فشار دهید.

۴این کار باعث می‌شود مدار فرمان در تایم مشخص شده باعث بسته شدن درب شود.

۵شما می‌توانید با مشاهده تایم‌های موجود، زمان موردنظر خود را انتخاب نمایید.

 

نکات قابل توجه در نحوه تنظیم زمان درب پارکینگ

 

نکات قابل توجه در نحوه تنظیم زمان درب پارکینگ
 

حال که با فرایند نحوه تنظیم زمان درب پارکینگ آشنا شدید، نوبت به بررسی یکسری نکات کلیدی و مهم می‌رسد که به شرح زیر است:
 

۱باید دقت داشته باشید که زمان تنظیم درب اتوماتیک بسته به نوع درب و کارایی آن کمی متفاوت است.

۲سرعت بسته شدن عامل دیگری است که باید به آن توجه کنیداین فرایند در مکان‌های پرتردد بسیار حائز اهمیت است.

۳مشاوره با افراد خبره و آگاه در این حوزه به شما کمک می‌کند بتوانید به راحتی زمان مناسب را برای درب اتوماتیک خود تنظیم کنید.


معرفی بخش‌های مختلف درب اتوماتیک

در اینجا قصد داریم به معرفی و بررسی عملکرد درب‌های اتوماتیک بپردازیم که به شرح زیر هستند:
 

۱غلتک‌ها


وجود غلتک‌ها به درب اتوماتیک اجازه باز و بسته شدن می‌دهندوجود آن‌ها موجب می‌شود که درب به آرامی و نرمی باز و بسته شود و در این فرایند جک پارکینگی هم موثر استاگر به هر دلیلی متوجه سرو صدای بلند و نامناسب در این درب‌ها شدید، پیشنهاد می‌کنیم کمی روغن کاری اطراف درب داشته باشید تا به حرکت روان درب پارکینگ کمک کنید.
 

۲ریل‌ها


از اجزای دیگر درب اتوماتیک، می‌توان به ریل‌ها اشاره کرداین قطعات، از ۳ قسمت تشکیل شده‌اند که دو بخش آن در دو طرف درب و یک بخش آن در قسمت مرکزی قرار می‌گیرد.
 

۳تسمه یا زنجیر


مورد بعدی که در اجزای درب پارکینگ باید بررسی کنید تسمه یا زنجیرها هستند که بسته به نوع درب شما متفاوت عمل می‌کننددر حقیقت برخی از سیستم‌ها دارای زنجیر، برخی دارای تسمه و برخی دیگر دارای پیچ هستندوجود این قطعات حرکت روان درب را تسهیل می‌کننداز نظر قیمت و هزینه، مدل زنجیری شکل ارزان‌تر از بقیه بوده و بعد از آن مول تسمه‌ای هزینه کمتری را به خود اختصاص داده است.
 

۴بازوی خمیده یک بازوی منحنی شکل است که موجب اتصال درب به موتور می‌شود و در تسهیل حرکت درب موثر است.
 

۵فنر پیچشی

این فنر یکی از اجزای اصلی درب اتوماتیک است که به صورت یک فواره مرکزی است که در بالای درب قرار می‌گیرداین فنر به درام و کابل متصل شده و باز و بسته شدن در را تسهیل می‌کند.
 

جک پارکینگی
 

۶درام و کابل‌ها


از دیگر اجزای درب پارکینگ می‌توان به درام و کابل‌ها اشاره کرداین قطعه، از دو طرف روی درب نصب می‌شوند و با انبساط یا فشرده شدن فنر به سرعت می‌چرخندبا باز شدن فنر پیچشی، باز می‌شوند و با بسته شدن آن، بسته شده و حرکت هماهنگ و یکسانی را با فنر ایجاد می‌کنند
 

۷سنسور حرکتی


سنسور حرکتی یک قطعه ایمنی است که به سرعت نزدیک شدن هر جسم را به درب تشخیص می‌دهداگر به هر دلیلی جسمی به درب اتوماتیک نزدیک شود، شروع به علامت می‌کند تا ساکنین متوجه شوند چیزی در بین درب گیر افتاده است.
 

روش های موثر برای تنظیم تایمر درب پارکینگ


درب‌های اتوماتیک باید به گونه‌ای تنظیم شوند که به راحتی و به صورت خودکار باز و بسته شونداین فرایند از طریق تایمرهای موجود در این سیستم انجام می‌شودبه دو روش کلی می‌توانیم این درب‌ها را تنظیم کنیم:
 

۱در روش اول باید دکمه زمان را به مدت چند دقیقه فشار دهید تا چشمک زن آن روشن گردداین دکمه در سمت چپ پایین درب قرار گرفته استبعد از این دکمه، بهتر است دکمه را فشار دهیدبا این حرکت تایمر شما شروع به ضبط زمان می‌کند.
 

۲روش دوم استفاده از دیپ سوئیچ استبه طور کلی ۳ کلید در مدار فرمان وجود دارد که برای فعال یا غیرفعال کردن تایمر استفاده می‌شودبرای روشن شدن تایمر باید کلید را روی بخش on قرار دهید.
 

نحوه تنظیم سرعت درب اتوماتیک
 

برای اینکه سرعت درب اتوماتیک را تنظیم کنید پیشنهاد می‌کنیم این موارد را رعایت کنید:
 

۱تنظیم سرعت درب بسته به نوع آن متفاوت است.

۲هنگام نصب و راه‌اندازی درب اتوماتیک، پیشنهاد می‌کنیم قطعات درب را به خوبی بررسی نمایید.

۳با بررسی قدرت موتور و تایمر موجود در آن می‌توانیم سرعت درب را کنترل کنیم.

۴یک روش بسیار کاربردی و موثر برای تنظیم سرعت، پروگرام کردن استدر این روش لازم است دکمه مورد نظر را فشار دهید و بعد از ۵ ثانیه، وارد حالت پروگرام می‌شوید.

۵نشانگر LED می‌تواند در اعمال تنظیمات سرعت درب نقش موثری دارد.


سخن پایانی
 

در مجموع نحوه تنظیم کردن زمان درب اتوماتیک فرایند ساده‌ای نیست که هر کسی بتواند آن را انجام دهدبا کمی دقت و تمرکز و هم‌چنین تخصص بالا می‌توانید این کار را انجام دهیدمشاوره با متخصصین این حوزه به شما کمک می‌کند بتوانید به راحتی این کار را انجام دهیدبرای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم به سایت اسمارت کو مراجعه کنید تا بتوانید اطلاعات زیادی در رابطه با نحوه تنظیم زمان درب داشته باشید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman