اولین دوره نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته به پایان رسید

اولین دوره نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته به پایان رسید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۵ | ۱۴۰۲/۱۲/۰۸

نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته با عنوان ایران بیلد (iranbuild) از 24 بهمن ماه 1402 آغاز شد و در روز جمعه، 27 بهمن ماه 1402به پایان رسید. این نمایشگاه با محوریت معرفی محصولات و دستاوردهای فعالان صنعت ساختمان در سالنهای A6، A5 ،A4 نمایشگاه بینالمللی شهر آفتاب تهران برگزار شد.

به گزارش اخبار ساختمان، نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته با عنوان ایران بیلد  (iranbuild) از 24 بهمن ماه 1402 آغاز شد و در روز جمعه، 27 بهمن ماه 1402به پایان رسید. این نمایشگاه با محوریت معرفی محصولات و دستاوردهای فعالان صنعت ساختمان در سالنهای A6، A5 ،A4 نمایشگاه بینالمللی شهر آفتاب تهران برگزار شد. ایران بیلد 2024، اولین دورهی نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته بود که شرکت تعاونی توسعه تسفا و انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان و سازههای فولادی ایران آن را برگزار کردند؛ نمایشگاه ایران بیلد 2024 هر ساله و به مدت 10 سال برگزار میشود.


حضور شرکتهای فعال صنعت ساختمان در ایران بیلد 2024 بسیار چشمگیر بود و بسیاری از مجموعهها با برپایی غرفه در این رویداد، محصولات خدمات و دستاوردهای جدید خود را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشتند. همچنین، استقبال از اولین دورهی نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته پُر شور و فعال بود و علاقهمندان بسیاری از غرفههای حاضر در نمایشگاه بازدید کردند.

 

حضور بیش از 90 شرکت داخلی در ایران بیلد 2024


همانطور که اشاره کردیم؛ شرکتهای بسیاری با هدف به نمایش گذاشتن و معرفی محصولات خود، در اولین دورهی نمایشگاه ساختمان و صنایع حضور فعال و مستمری داشتند. جناب مهندس حامد ضیایی، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازههای فولادی ایران در اولین روز برگزاری نمایشگاه، از حضور بیش از 90 شرکت و فعال بخش خصوصی در اولین دورهی نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته خبر داده بود.


تولیدکنندگان سازههای فولادی، سازندگان آسانسور، تولیدکنندگان سنگ نمای ساختمان، طراحان ساختمانهای هوشمند و تولیدکنندگان مقطع فولادی از جملهمهمترین صنفهایی بودند که در اولین دورهی ایران بیلد 2024، غرفه برپا کرده بودند.

 

تسفا، برگزار کننده اولین دوره نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته


تسفا، برگزارکننده اولین دورهی نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته
 

 شرکت تسفا (تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان) که از برترین تامینکنندگان مقاطع فولادی در ایران به شمار میرود، به عنوان برگزارکننده اولین دوره ایران بیلد انتخاب شده بود. این شرکت که به تازگی وارد یازدهمین سال فعالیت خود شده است، در نظر دارد این نمایشگاه را هر سال و به مدت 10 سال برگزار کند.


تسفا از زمان تاسیس تاکنون توانسته بخش زیادی از نیاز بازار به محصولات فولادی را تامین کند و به عنوان یکی از رهبران این صنعت، تاثیر قابل توجهی بر بازار دارد. تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان به صورت لحظهای قیمت محصولات خود را بروزرسانی میکند تا افراد به طور کامل از آخرین تغییرات قیمتی مقاطع فولادی مطلع شوند. علاوه بر این، تسفا سعی میکند اخبار بازار فولاد و آهن آلات را به طور کامل پوشش دهد و تحلیلهایی در مورد بازار فولاد ارائه دهد. این شرکت محصولات خود را از بهترین کارخانجات ایران تامین و کیفیت آنها را تضمین میکند.

 

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای کمک به طرح نهضت ملی مسکن


در مراسم افتتاحیه ساختمان و صنایع وابسته، جناب مهندس ضیایی اظهار داشتند که فرصتهای شغلی بسیاری در صنعت ساختمان وجود دارد که توجهی ویژه مدیران و مسئولان دولتی را میطلبد. به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازههای فولادی ایران، در راستای برآورده کردن این موضوع باید از ظرفیتتشکلهای خصوصی که تجربه بالایی دارند، استفاده شود.


مهندس ضیایی در ادامه صحبتهای خود در مراسم افتتاحیه گفتند: طرح نهضت ملی مسکن فرصت مناسبی برای بهرهگیری از تواناییهای بخش خصوصی است. به گفته وی، اگر در این طرح بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، این توانایی وجود دارد که شاهد رشد بیشتری در زمینه تولید مسکن باشیم.


در آیین افتتاحیه اولین دورهی نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته، جناب آقای دکتر تیزمغز، مشاوره وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشتند. آقای دکتر تیزمغز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بیان داشتند: ما در چارچوب وظایف وزارت راه و شهرسازی به دنبال این هستیم که با همکاری بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در جهت رفع مشکلات صنعت ساختمان حرکت کنیم.

 

اولین و بزرگترین سازه فولادی نمایشگاهی در ایران بیلد 2024

 

اولین و بزرگترین سازه فولادی نمایشگاهی در ایران بیلد 2024


شرکت توسعه تعاونی تسفا با همکاری شرکت ذوب آهن اصفهان، اولین و بزرگترین سازه فولادی نمایشگاهی را در ایران بیلد 2024 به نمایش گذاشتند. این سازه در مدت زمان 48 ساعت در کارخانه آماده و در طی 2 روز در نمایشگاه نصب شده بود. در بزرگترین سازه فولادی نمایشگاهی از تیرآهن بال پهن استفاده شده بود که باعث میشد سازه در برابر آسیبهای ناشی از زلزله مقاوم باشد. اولین و بزرگترین سازه فولادی نمایشگاهی با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان همراه شد و افراد بسیاری از این حرکت نوآورانه شرکت تسفا و ذوب آهن استقبال کردند.


استفاده از تیرآهنهای بال در ساخت سازههای فولادی مزایای دارد که از جمله مهمترین آنها میتوان به افزایش سرعت و ساخت ساز، امنیت بیشتر و صرفهجویی در هزینهها اشاره کرد.

 

غرفه تسفا میزبان تعداد زیادی از مدیران و مسئولین شهری و دولتی


غرفه تسفا میزبان تعداد زیادی از مدیران و مسئولین شهری و دولتی


بسیاری از مدیران و مسئولان دولتی در این نمایشگاه حاضر شدند و از آخرین محصولات و دستاوردهای این صنعت بازدید کردند. علاوه بر این، مدیران دولتی نشستهای مختلفی را با محوریت وضعیت فعلی و ارائه راهکارهایی برای بهبود صنعت ساختمان با فعالان بخش خصوصی برگزار کردند. دکتر تیزمغز، مشاور وزیر راه و شهرسازی که در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشت، اعلام کرد که این وزارتخانه در چارچوب وظایف خود به دنبال همکاری با بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیتهای فعالان این حوزه برای حل مشکلات صنعت ساختمان است.


شرکت تعاونی تسفا نیز در ادامه ارائه خدمات نمایشگاهی خود، به عنوان برگزارکننده در ایران بیلد 2024 حضور پیدا کرده بود. جناب مهندس کدخدازاده، مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه سازه فولاد ایرانیان (تسفا) در غرفه این شرکت میزبان تعداد زیادی از مدیران و مسئولان شهری و دولتی بودند که نشستهای مختلفی را در رابطه با صنعت ساختمان با آنها برگزار کردند. این گفتگوها با محوریت وضعیت فعلی صنعت ساختمان، ارائه راهکارهایی برای بهبود و رشد تولید مسکن برگزار شد.


مهندس کدخدازاده در این جلسات، از آمادگی کامل تشکلهای بخش خصوصی برای کمک به تحقق طرح نهضت ملی مسکن خبر دادند.

 

آخرین روز نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته 1402


آخرین روز نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته 1402


اولین دوره نمایشگاه ایران بیلد به پایان رسید. این نمایشگاه پس از چهار روز برگزاری در روز جمعه 27 بهمن 1402 که شلوغترین روز نمایشگاه بود، به کار خود پایان داد. عموم مردم در آخرین روز از نمایشگاه ایران بیلد 2024 حضور داشتند و از غرفهها و مجموعههای شرکت کننده بازدید کردند. در ساعات انتهای نمایشگاه نیز انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازههای فلزی به همراه شرکت تسفا (برگزارکنندگان نمایشگاه) با اهدای لوح سپاس از مجموعههای شرکت کننده و غرفه داران در نمایشگاه تقدیر کردند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman