بازسازی آشپزخانه بدون تخریب ممکن است؟

بازسازی آشپزخانه بدون تخریب ممکن است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۶ | ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

بازسازی آشپزخانه بدون تخریب یکی از اقداماتی است که در سال‌های اخیر تقریبا مرسوم شده است و علت آن را باید در هزینه های بالای بازسازی کامل آشپزخانه جستجو کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، بازسازی آشپزخانه بدون تخریب یکی از اقداماتی است که در سال‌های اخیر تقریبا مرسوم شده است و علت آن را باید در هزینه های بالای بازسازی کامل آشپزخانه جستجو کرد. در این مطلب خواهید آموخت که چطور دکوراسیون آشپزخانه منزل خود را با هزینه کمتری تغییر داده و بازسازی کنید.

 

روش های بازسازی آشپزخانه بدون تخریب


یکی از راه های کم هزینه برای ایجاد تغییرات ظاهری در محیط آشپزخانه، بازسازی بدون تخریب است که می‌توان با استفاده از تکنیک‌ها و مصالح مختلف این کار را انجام داد.


منظور و هدف ما در این نوع بازسازی این است که تأسیسات، لوله‌های آب، فاضلاب و گاز، مواردی مانند اصلاح شیب آشپزخانه، سرامیک کف و... دست نخورده باقی بماند. در ادامه روش‌های مختلف برای بازسازی آشپزخانه بدون هیچ‌گونه تخریب، شرح شده است.

 

1- بین‌کابینتی استیل


کاشی‌های استیل پشت چسب‌دار به دلیل داشتن ظاهر جلادار و قابلیت نصب آسان به یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی تبدیل شده‌اند و استفاده از آن‌ها در بازسازی آشپزخانه بدون تخریب، بشدت توصیه می‌شود؛ چراکه ظاهر آشپزخانه را به طرز چشم‌گیری تغییر خواهد داد.

 

بین کابینتی استیل

 

2- دیوارپوش فومی


دیوارپوش‌های فومی طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند و برای فضای بین کابینت‌ها بسیار مناسب هستند. دیوارپوش‌های فومی معمولا پشت چسب‌دار هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را نصب کرد. برای پشت اجاق گاز که دیوارپوش در معرض حرارت قرار می‌گیرد، بهتر است از انواع مقاوم آن‌ها استفاده نمود.

 

دیوارپوش فومی

 

3- تایل میکس شیشه آجری


در واقع این نوع کاشی، از قطعات کوچک شیشه که با یک توری به هم متصل می‌شوند، تشکیل شده‌اند که در سایزها و رنگ‌های متنوع طراحی و تولید می‌شود. این نوع دیوارپوش نیز به صورت چسبی و بدون تخریب قابل اجرا است.

 

تایل میکس شیشه آجری

 

4- ماربل شیت بین‌کابینتی پشت چسب‌دار


ماربل شیت یکی از انواع مختلف دیوارپوش‌های  PVC است که می‌توان آن‌ها را بر روی انواع مختلف سطوح اجرا نمود. ماربل شیت‌ها به دلیل پشت‌چسب‌داربودن و انعطاف پذیری بالا و نیز برش راحت، در فضاهای مختلف خانه از جمله آشپزخانه، به سادگی قابل نصب و اجرا هستند و می‌توان با هزینه کم آن‌ها را روی کاشی بین‌کابینتی قبلی چسباند و بدون هیچ‌گونه تخریبی، آشپزخانه را بازسازی کرد و ظاهر آن را تغییر داد.

 

ماربل شیت بین کابینتی پشت چسب دار

 

5- کاغذ دیواری قابل رنگ


ویژگی خوب کاغذ دیواری قابل رنگ این است که می‌توان به کمک آن‌ها ترک‌های دیوار و سقف و موج های موجود آن‌ها را پوشاند و سطح صاف و یکدستی ایجاد کرد. پوشاندن کامل درزها و ترک‌های موجود در سطوح تا حدود دو میلی‌متر از ویژگی‌های این کاغذ دیواری هست.


این کاغذ دیواری‌ها به دلیل اینکه  پی وی سی در آنان استفاده نشده است، دارای خاصیت تنفس هستند. ویژگی دیگر این نوع کاغذ دیواری با انتخاب کاغذ دیوارهای رنگ‌پذیر شما می‌توانید هر زمان که از رنگ آن خسته شدید بدون جدا کردن آن از روی دیوار، آن را رنگ کنید.

 

کاغذ دیواری قابل رنگ

 

6- سقف کاذب طرح دار


یکی دیگر از گزینه‌های جذاب برای بازسازی بدون تخریب آشپزخانه، اجرای سقف های کاذب طرح دار است. برای تغییر سقف نیز می‌توانید از انواع سقف‌های کاذب با توجه به سلیقه خود استفاده نمایید تا آشپزخانه‌ای زیباتر داشته باشید. اجرای انواع مختلف سقف کاذب مثل سقف کناف با تایل‌های طرح دار بدون تخریب قابل انجام است؛ البته به شرطی که ارتفاع سقف، کافی باشد و پیش از این سقف کاذب اجرا نشده باشد.

 

7- سرامیک چسبی


یکی دیگر از روش‌های رایج برای بازسازی آشپزخانه بدون تخریب، به کار گرفتن روش چسبی برای اجرای سرامیک جدید است. البته به این نکته توجه داشته باشید چسبی کار کردن سرامیک، می‌تواند باعث بالا آمدن کف آشپزخانه تا حدود 3 سانتی‌متر شود.

 

8- تعویض درب کابینت ها


در صورتی که کابینت‌ها سالم باشند یا بودجه لازم برای تعویض کامل کابینت‌ها را نداشته باشید، می‌توانید فقط درب‌های آن‌ها را عوض کنید یا حتی اگر برای تعویض درب‌های کابینت هم بودجه لازم را در اختیار ندارید، می‌توانید از روکش کابینت استفاده کنید تا هزینه شما بسیار ناچیز شود. چنین تغییری می‌تواند با هزینه بسیار کم و بدون تخریب، آشپزخانه منزل شما را نوسازی کند.

 

9- تعویض صفحه کابینت


یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در بخش بازسازی بدون تخریب آشپزخانه باعث ایجاد تغییرات چشم‌گیر شود، تعویض صفحه روی کابینت است. البته تعویض صفحه کابینت بسته به جنس می‌تواند با قیمت‌های مختلفی اجرا گردد. اگر در تامین بودجه برای این تغییر مشکلی نداشته باشید، می‌تواند گزینه خوب و مناسبی برای بازسازی آشپزخانه بدون تخریب باشد.

 

تفاوت قیمت بازسازی کامل با بازسازی بدون تخریب


به طور کلی طبیعی است که بازسازی کامل آشپزخانه که در آن لوله‌های آب، فاضلاب، گاز، سیستم روشنایی، کف سازی، تغییر چیدمان و تعویض کابینت‌ها که نیاز به تخریب دارد با هزینه بسیار بالاتری قابل انجام است و بازسازی بدون تخریب با هزینه بسیار بسیار کمتری قابل انجام است.


قیمت بازسازی ساختمان بسته به خواسته‌ها، میزان تغییرات، کیفیت متریال و مصالح متفاوت خواهد بود و علاوه بر آن به دلیل تورم و نوسان زیاد قیمت‌ها در کشورمان، نمی‌توان هزینه مشخصی برای بازسازی بدون تخریب یا بازسازی کامل درنظر گرفت؛ اما یکی از شرکت هایی که هزینه های بازسازی ساختمان را در سایت خود قرار می‌دهد و قیمت های آن هر ماه به روز می‌شود، می‌تواند شما را برای جمع‌بندی و برآورد قیمت تا حدود زیادی کمک کند. برای مشاهده تعرفه ها و هزینه های بازسازی ساختمان می‌توانید به سایت ابنیه طراحان نصر مراجعه فرمایید.
 

https://atnasr.ir/


برچسب ها:

بازسازی منزل 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman