کابینت مدرن چیست؟

کابینت مدرن چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۳ | ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

انتخاب کابینت مناسب برای فضای آشپزخانه ممکن است تا حدودی چالش برانگیز باشد.با این حال در صورتی که مدل‌های کابینت را به خوبی بشناسید؛ دیگر محدودیتی از لحاظ انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه خود نخواهید داشت. همچنین باید توجه کنید که گاهی اوقات انتخاب کابینت با توجه به بودجه اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، بسیاری از افرادی که قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را دارند و با سبک‌های مختلف کابینت آشپزخانه آشنا میشوند؛ می‌پرسند که کابینت مدرن چیست؟ کابینت مدرن یکی از انواع کابینت‌های آشپزخانه است که از سبک مدرنیته دکوراسیون داخلی الهام گرفته شده است.
 

در واقع ساختار کابینت‌های مدرن تا حدودی با سایر کابینت‌های قدیمی منزل تفاوت دارد و به همین دلیل هم به آن مدرن یا جدید می‌گویند. کابینت‌های مدرن معمولا دارای دستگیره و متریال اولیه متفاوتی هستند که به همین دلیل هم ساختار متفاوتی با سایر محصولات موجود در بازار دارند.

 

کابینت مدرن چیست؟

 

از طرف دیگر شما باید توجه کنید که سبک مدرن کابینت سازی با طرح هوشمند سازی منازل هم تلفیق شده است و به همین دلیل کابینت‌های مدرن ظرفیت ویژه‌ای برای استفاده از وسایل هوشمند آشپزخانه دارند. اگر با توجه به توضیحات به استفاده از انواع کابینت مدرن علاقه مند شده‌اید؛ در ادامه اطلاعات مفیدی در مورد انواع کابینت مدرن ارائه‌ شده است.


انواع کابینت مدرن
 

کابینت مدرن در طرح و مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند که هر یک از این مدل‌ها، عنوان‌های اختصاصی خود را دارند.
 

 

انواع کابینت مدرن

 

در واقع ویژگی مشترک انواع کابینت‌های مدرن ساختار و سبک طراحی آن‌ها است. به همین دلیل هم، در صورتی که شما قصد خرید کابینت مدرن را داشته باشید؛ باید حتما انواع مدل‌های کابینت‌های مدرن را بشناسید. در اینجا انواع کابینت مدرن و مدل‌های مختلف این سبک را معرفی کرده‌ایم:

 

کابینت مدرن اروپایی


کابینت‌ مدرن اروپایی  تا حدودی همان تصویری هستند که اغلب افراد از کابینت مدرن در ذهن دارد. اغلب کابینت‌های مدرن اروپایی محدوده رنگی بین طوسی، بژ و خاکستری دارند. در واقع سطح این کابینت‌ها با رنگ‌های خنثی پوشیده شده است و همچنین برای ساخت کابینت‌های مدرن اروپایی از متریال طبیعی همچون چوب و سنگ استفاده می‌کنند. البته شما ممکن است گاهی اوقات کابینت اروپایی با رنگ‌های تند و روشن هم ببینید.


کابینت مدرن ایرانی


کابینت‌های مدرن ایرانی یا همان کابینت‌های ام دی اف از جمله تولیداتی هستند که اغلب ما با آنها آشنایی داریم.سبک کابینت‌های مدرن ایرانی برگرفته از اصل کابینت سازی مدرن نیست‌. در واقع کابینت سازان ایرانی به دلیل کمجا بودن آشپزخانه‌ها از قفسه‌های بلند یا ویترین‌های شیشه‌ای برای ساخت کابینت مدرن ایرانی استفاده می‌کنند.


کابینت مدرن ایتالیایی


کابینت‌های مدرن ایتالیایی تا حدودی به کابینت‌های مدرن اروپایی شباهت دارند. با این حال وجود جزئیات در طراحی این نوع کابینت‌ها و همچنین تجهیزات توکار باعث تفاوت این کابینت‌ها با سایر مدل‌های مدرن شده است. در واقع همه کابینت‌های ایتالیایی دارای بخش‌های مخفی هستند و اغلب با رنگ سفید یا خاکستری ساخته می‌شوند.


کابینت مدرن چوبی


کابینت‌های مدرن چوبی یکی دیگر از انواع کابینت مدرن هستند که اغلب در شرق از این سبک کابینت استفاده می‌شود. به طور کلی متریال چوب حس و حال صمیمی به فضای خانه می‌بخشد که باعث جذابیت بیشتر آشپزخانه خواهد شد.


کابینت مدرن سفید


کابینت‌های مدرن سفید علاوه بر اینکه حال و هوای تازه‌ای به فضای منزل شما می‌بخشند؛ باعث نورانی‌تر شدن فضای آشپزخانه و همچنین بزرگتر به نظر رسیدن منزل شما خواهند شد. به طور کلی رنگ سفید آرامش ویژه‌ای به آشپزخانه می‌بخشد که ممکن است با به کارگیری سایر کابینت‌ها این احساس را نداشته باشید.


تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک


کابینت‌های مدرن و کلاسیک از بسیاری جهات با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع زمانی که از جزئیات کابینت‌ کلاسیک برای کابینت‌های مدرن استفاده کنیم؛ دیگر نمی‌توان برای آن کابینت عنوان مدرن را لحاظ کرد. همچنین باید توجه داشته باشید که کابینت‌های مدرن از لحاظ طراحی و ساختار به طور کلی با سایر کابینت‌ها تفاوت دارند.

 

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

 

بنابراین اگر شما قصد استفاده از کابینت مدرن را داشته باشید؛ باید حتماً به برخی از جزئیات از جمله دستگیره‌های کابینت، چوب تخته‌ای کابینت و فضای توکار توجه کنید. معمولاً برای ساخت کابینت‌های کلاسیک از دستگیره‌های تزیینی و همچنین تاج کابینت استفاده می‌کنند. بنابراین شما هم باید با شناخت این تفاوت‌ها در نهایت محصول مناسبی را انتخاب کنید.


چگونه کابینت انتخاب کنیم؟


انتخاب کابینت مناسب برای فضای آشپزخانه ممکن است تا حدودی چالش برانگیز باشد.با این حال در صورتی که مدل‌های کابینت را به خوبی بشناسید؛ دیگر محدودیتی از لحاظ انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه خود نخواهید داشت. همچنین باید توجه کنید که گاهی اوقات انتخاب کابینت با توجه به بودجه اهمیت بسیار زیادی دارد.


بنابراین باید حتماً پیش از هر کاری بودجه لازم را در نظر بگیرید. در نهایت توجه کنید که طراحان توانایی بالاتری برای انتخاب کابینت مناسب آشپزخانه شما دارند.بنابراین در صورت نیاز می‌توانید از طراحان مجموعه آدخ وود مشاوره دریافت کنید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman