به زودی؛

امکان ثبت قراردادهای خرید و فروش ملک در سامانه خودنویس فراهم خواهد شد

امکان ثبت قراردادهای خرید و فروش ملک در سامانه خودنویس فراهم خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۹ | ۱۴۰۳/۰۴/۱۳

مدیر سامانه خودنویس گفت: از زمان آغاز به کار سامانه خودنویس تا امروز ۱۳ تیرماه بیش از ۵۹۴ هزار قرارداد اجاره در این سامانه ثبت شده است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه حدود ۴۰ درصد رشد داشته ایم.

به گزارش اخبار ساختمان، مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس در نشست خبری امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن، اظهار کرد: سامانه خودنویس سامانه ای است که بر اساس قانون توسط وزارت راه و شهرسازی توسعه‌یافته است و سامانه جدیدی نیست و در واقع همان سامانه املاک و اسکان است که از وزارت صمت تحویل گرفته شده است، بر اساس قانون این سامانه توسط وزارت راه و شهرسازی توسعه یافته است تا امکان ثبت انواع معاملات املاک را برای مردم امکانپذیر کند.

مدیر سامانه خودنویس در ادامه بیان کرد: در گام اول متوجه شدیم که امکان گسترش سامانه قدیمی وجود نداشت و به همین علت اقدام به ایجاد سامانه خودنویس کردیم.

ساسانی گفت: این سامانه از سوم خرداد ۱۴۰۲ با امکان ثبت قراردادهای اجاره آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۵۹۴ هزار قرارداد توسط مردم و مشاوران املاک در سامانه خودنویس ثبت شده است، گفت: در هر بازه زمانی که مقایسه کردیم حدود ۴۰ درصد رشد داشته ایم و نشان دهنده این است که مردم به ثبت رسمی معاملات تمایل دارند و از مزایای رسمی به خوبی استفاده کنند.

ساسانی اظهار کرد: انواع قرارداد مثل خرید و فروش و پیش فروش روی سامانه خودنویس تعریف شده است و قرار بود از بخش معاملات خرید و فروش املاک نیز رونمایی شود که با شهادت رییس جمهور رییسی به تعویق افتاد، اما به زودی رونمایی از بخش خرید و فروش انجام می شود و نوع املاکی که امکان ثبت در سامانه دارند مشخص شده که در زمان رونمایی توضیح داده می شود.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman