عضو انجمن انبوه سازان مسکن پاسخ داد:

کلید اجرای هزار پروژه مسکن ملی جدید چیست؟

کلید اجرای هزار پروژه مسکن ملی جدید چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۱ | ۱۴۰۳/۰۶/۱۸

عضو انجمن انبوه سازان مسکن گفت: کلید اجرا شدن هزار پروژه نهضت ملی مسکن که هنوز برنامه ریزی آن تکمیل نشده در انتظار تصویب تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی است.

به گزارش اخبار ساختمان، روند ساخت و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن از سه سال قبل توسط دولت سیزدهم کلید خورده بود این در حالی است که متاسفانه در چند ماه گذشته به دلیل عدم تزریق منابع مالی هنوز به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن نرسیده است و از سوی دیگر هم حدود ۲ هزار و ۶۰۰ پروژه‌ نهضت ملی مسکن هم به دلیل پرداخت نشدن تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی ناکام مانده و هنوز به مرحله اجرایی شدن هم نرسیده است.

در همین زمینه غلامی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه حدود ۲ ماه است که سازندگان و پیمانکاران پروژه های نهضت ملی مسکن به دلیل عدم تخصیص تسهیلات ساخت مسکن نیمه تمام و تقریبا متوقف شده است گفت: در حال حاضر با وجود آنکه مصوبه شورای عالی مسکن برای افزایش تسهیلات ساخت مسکن از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان را داشتیم اما همچنان بانک ها پرداخت تسهیلات را قفل کرده و به هیچ یک از سازندگان تسهیلاتی پرداخت نمی کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از سازندگان در شرایط کنونی به دنبال پرداخت تسهیلات ساخت هستند حتی رقم ۵۵۰ میلیون هستند ولی بانک مرکزی حاضر به ابلاغ تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی نیستند.

او بیان کرد: تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مصوبه قانونی دارد و از سوی دیگر هم نمایندگان مجلس به دنبال پیگیری ابلاغ این دستور هستند چرا که اگر این اقدام صورت نگیرد بازار مسکن و روند تولید پروژه های نهضت ملی مسکن با کندی روبرو می شود.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن یادآور شد: در حال حاضر نیمی از پروژه های نهضت ملی مسکن نیمه کاره مانده اند و باید منابع مالی و تسهیلات به این پروژه ها تخصیص یابد تا روند اجرای این واحدهای مسکونی تسریع یابد تا هرچه سریعتر متقاضیانی که چشم انتظار هستند خیالشان راحت شود.

غلامی با بیان اینکه این موضوع را به نمایندگان مجلس اعلام کرده ایم که به بحث تخصیص تسهیلات ساخت مسکن ورود پیدا کنند تا شاید بخشی از مشکلات در این حوزه برطرف شود گفت: در شرایط کنونی بانک مرکزی هیچ واکنشی نشان نمی دهد و از سوی دیگر هم اعلام می‌کنند این افزایش تسهیلات ساخت مسکن باعث می شود که بار منابع مالی به بانک ها وارد شود که این موضوع هم کاملا اشتباه است.

او یادآور شد: بازار مسکن برای جلوگیری از تشدید عقب ماندگی نیازمند پرداخت تسهیلات ساخت است تا شاهد بهبود و رشد شود و در این بخش هم باید تمامی دستگاه ها به ویژه بانک ها همکاری کنند.

باشگاه خبرنگاران


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman