معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد:

تحویل 100 هزار مسکن روستایی تا آخر امسال

تحویل 100 هزار مسکن روستایی تا آخر امسال
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۰ | ۱۴۰۳/۰۷/۲۳

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از آغاز طرح نهضت ملی تاکنون ساخت ۵۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور آغاز شده که ۳۰۰ هزار واحد آن تکمیل و به بهره برداری رسیده و امید است تا پایان سال این میزان از ۴۰۰ هزار واحد عبور کند.

به گزارش اخبار ساختمان، مجید جودی در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده سازی پروژه ۳۷۵ واحد مسکونی شهر چاف و چمخاله به خبرنگاران گفت: هم اینک ۷۵ هزار واحد مسکونی که در مراحل مختلف ساخت است در سطح کشور توسط بنیاد مسکن در دست اجراست.

وی عنوان کرد: وضعیت گیلان در ساخت مسکن روستایی بسیار خوب است و امسال عمده ۱۱ هزار و ۱۵۰ واحد سهمیه استان برای استفاده از تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند و نزدیک به ۸۰ درصد از موارد معرفی شده به بانک ها نیز تاکنون تسهیلات دریافت کرده اند.

جودی ابراز امیدواری کرد: گیلان از نخستین استان هایی باشد که در انتهای برنامه هفتم ادعا کند هیچ واحد مسکونی فرسوده و یا متقاضی فاقد مسکن در استان ندارد.


شهرستان لنگرود محدودیت واگذاری زمین دولتی ندارد


نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در دولت های پیشین روش های مختلفی برای خانه دار شدن مردم اجرا شد که هیچ کدام نادرست و اشتباه نبودند و این شهرستان در طرح مسکن مهر توانست ۲ هزار و ۴۰ واحد مسکونی را تکمیل و بهره برداری کند.

مهرداد بائوج لاهوتی اضافه کرد: شاید اجرای این پروژه با ایراداتی همراه بود اما اجرا شد و اقشاری که امکان خانه دار شدن نداشتند با ۲۱۵ میلیون ریال آورده و تسهیلات مسکن دار شدند و اکنون ارزش واحدهای مسکونی آنها به ۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی اظهار کرد: در شهرستان لنگرود هشت هزار متقاضی برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند. شهرستان هم برای واگذاری زمین دولتی برای ساخت مسکن محدودیتی ندارد.

لاهوتی تصریح کرد: در اطاقور لنگرود سه هکتار زمین دراختیار بنیاد مسکن قرار گرفته که آماده سازی آن انجام شده و آماده هستیم در صورت کمبود زمین سه هکتار دیگر به این امر اختصاص دهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این آئین گفت: عملیات آماده احداث پروژه ۳۷۵ واحدی مسکن از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در زمینی به مساحت ۳.۳ هکتار در شهرستان لنگرود آغاز شد.

حامد دائمی اظهار کرد: این پروژه در ۲۵ بلوک ۱۵ واحدی و پنج طبقه روی پیلوت هر طبقه سه واحد با مساحت مفید واحدهای ۸۰ متری و ۲ خوابه احداث می شود.

وی ادامه داد: در راستای کمک به متقاضیان هدف توافقاتی انجام شده که پروژه در قبال صدور پروانه ساختمانی زمین تهاتری با راه و شهرسازی و با آورده مردمی و تسهیلات بانکی احداث شود.

وی گفت: امروز همچنین یک واحد مسکن محرومین (به صورت متمرکز استانی) که در زمینی به مساحت ۲۸۳ متر مربع در زیربنا ۱۰۰ متر مربع احداث شده بود، بهره برداری شد.

وی تصریح کرد: واحد بهره برداری شده امروز چهار هزار و هفتصد و نوزدهمین واحد مسکونی روستایی استان و صد و نورد و چهارمین واحد مسکونی در شهرستان لنگرود بود که به بهره برداری رسید.

ایرنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman