مشاور هیات مدیره سندیکای شرکت های تاسیساتی و صنعتی ایران عنوان کرد:

استفاده از تجربیات جهانی در حل موضوع ناترازی انرژی یک ضرورت است

استفاده از تجربیات جهانی در حل موضوع ناترازی انرژی یک ضرورت است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۷ | ۱۴۰۳/۰۷/۲۵

مشاور هیات مدیره سندیکای شرکت های تاسیساتی و صنعتی ایران گفت: از آنجا که در سال های اخیر موضوع ناترازی انرژی به خصوص برق و گاز در ایران (هم در حوزه تولید و هم در حوزه مصرف) بسیار نمود پیدا کرده است، از اینرو نیاز است تا از تجربیات جهانی برای بهینه کردن مصرف انرژی و برخورد با ناترازی انرژی بهره بگیریم.

افشین شباب در گفتگو با خبرنگار اخبار ساختمان با بیان اینکه باید برای بهینه مصرف کردن و بهینه تولید کردن انرژی نهایت تلاش خود را انجام دهیم، گفت: سندیکای شرکت های تاسیساتی و صنعتی به شکلی ویژه موضوع انرژی و مدیریت آن را در بخش مسکونی و صنعتی دنبال می کند و همواره در تلاش هستیم تا مصرف و تولید انرژی به صورت بهینه انجام شود.

مشاور هیات مدیره سندیکای شرکت های تاسیساتی و صنعتی ایران ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر بخش بزرگی از مصرف انرژی در حوزه ساختمان های مسکونی صورت می پذیرد، اما با این وجود در حوزه تاسیسات صنعتی نیز می بایست رویکردها تغییر کند و برای تولید بهینه انرژی وقت و انرژی بیشتری را صرف کنیم و با بهره گیری از دانش و تجربیات روز دنیا در جهت بهینه سازی مصرف و همچنین تولید انرژی حرکت کنیم.

وی همچنین گفت: در حال حاضر با توجه به ارزان بودن انرژی در کشور، متاسفانه اقدامات چندانی در حوزه مدیریت مصرف انرژی انجام نشده است بنابراین پیشنهاد ما برای بهبود وضعیت فعلی و مدیریت مصرف انرژی در کشور این است که از تجربیات جهانی در این حوزه بیشتر استفاده کنیم.

شباب ادامه داد: از آنجا که در سال های اخیر موضوع ناترازی انرژی به خصوص برق و گاز در ایران (هم در حوزه تولید و هم در حوزه مصرف) بسیار نمود پیدا کرده است، از اینرو نیاز است تا از تجربیات جهانی برای بهینه کردن مصرف انرژی و برخورد با ناترازی انرژی بهره بگیریم و در جهت حل این مشکل در داخل کشور از این تجربیات استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: موضوع بهره گیری از تجربیات موفق جهانی در گذشته برای پیشرفت و بالا بردن راندمان مورد استفاده قرار می گرفت اما امروز با توجه به شرایط فعلی و مشکلاتی که وجود دارد این موضوع به صورت ضرورت در آمده است و ما مجبور هستیم تا به سمت مدیریت مصرف و تولید انرژی حرکت کنیم.

افشین شباب با بیان اینکه استفاده از تجربیات روز جهانی و فراگیر شدن آن در جامعه نیازمند آموزش است، گقت: برای اینکه بتوانیم در استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته در حوزه مدیریت انرژی بهره لازم را ببریم بایستی که به موضوع آموزش اهمیت بیشتری داده شود و به همین خاطر نیز سندیکای شرکت های تاسیساتی و صنعتی با امکاناتی که در اختیار داریم به صورت مرتب برنامه آموزشی را در برنامه های خود دارد و سعی داریم تا با استفاده از تجربیاتی که شرکت های فعال در این حوزه کسب کرده اند نسبت به ارائه آموزش های بیشتر در این حوزه اقدام کنیم.

مشاور هیات مدیره سندیکای شرکت های تاسیساتی و صنعتی ایران در پاسخ به اینکه آیا سیاست های فعلی می تواند بحران های موجود در بحث انرژی را کنترل کند؟ توضیح داد: در حال حاضر قوانین و مقررات در این حوزه وجود دارد اما اشکالاتی را هم دارد اما با این وجود به نظر ما برای اینکه بفهمیم یک قانون خوب است یا نه، در وهله اول باید آن را به درستی اجرا کرد و بعد نسبت به آن نظر داد؛ در حال حاضر به نظر می رسد قوانین و سیاست هایی که وجود دارد به خوبی انجام نشده است تا بتوانیم نسبت به کافی بودن یا نبودن آنها نظر درستی ارائه کنیم از اینرو بایستی به خوبی اجرا شوند و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی کنیم تا بتوانیم به نتیجه درستی در این باره دست پیدا کنیم.

لازم به ذکر است که سندیکای شرکت های تاسیساتی و صنعتی بیش از 60 سال است که در حال فعالیت است و در حال حاضر نیز بیش از 200 عضو ثابت دارد و سندیکا در تلاش است اعضای خود را افزایش دهد تا فعالیت هایی که توسط سندیکا در حال انجام بیشتر سودبخش باشد.


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman