وزیر راه و شهرسازی:

پیگیر عقب ماندگی تامین مالی مسکن ملی هستیم

پیگیر عقب ماندگی تامین مالی مسکن ملی هستیم
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۵ | ۱۴۰۳/۰۷/۲۵

وزیر راه و شهرسازی گفت: متأسفانه به دلیل عدم تزریق منابع مالی در تسهیلات مورد نیاز برای متقاضیان مسکن، رکودی از بهمن سال گذشته گریبانگیر خانواده ها در سراسر کشور شده بود. با پیگیری های انجام شده و کمک نمایندگان مجلس، به ویژه کمیسیون عمران، منابعی برای جبران عقب ماندگی از بهمن ماه سال گذشته تزریق کردیم.

به گزارش اخبار ساختمان، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۵ مهرماه در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به خبر اهدای واحدهای مسکونی به بازماندگان معدنچیان طبس عنوان کرد: بنا بر تاکید رئیس‌جمهور و پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مقرر شد به خانواده های داغدیده فاقد مسکن با پراکنش مختلف در استان های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان و گلستان، مسکن با قرارداد واگذاری‌ به سرپرست خانواده و فرزندانشان تعلق بگیرد.

وی افزود: قراردادهای واگذاری مسکن را تقدیم به خانواده های داغ دیده حادثه معدن طبس مسکن می کنیم.


اولویت های برنامه پنج ساله هفتم توسعه در حوزه راه و شهرسازی به زودی تعیین می شود


صادق با تاکید بر اینکه اولویت های برنامه پنج ساله هفتم توسعه در حوزه راه و شهرسازی به زودی تعیین می شود و با اشاره به دستور رییس‌جمهور برای تبیین اولویت های قابل اجرای برنامه هفتم توسعه در تمامی دستگاه های اجرایی گفت: تیم کارشناسی ما در وزارتخانه در حال بررسی زمینه اجرای هریک از مفاد برنامه هفتم است و به زودی گزارش نهایی را برای دفتر رییس جمهور ارسال خواهیم کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت قانون جهش تولید مسکن توضیح داد: متأسفانه به دلیل عدم تزریق منابع مالی در تسهیلات مورد نیاز برای متقاضیان مسکن، رکودی از بهمن سال گذشته گریبانگیر خانواده ها در سراسر کشور شده بود. با پیگیری های انجام شده و کمک نمایندگان مجلس، به ویژه کمیسیون عمران، منابعی برای جبران عقب ماندگی از بهمن ماه سال گذشته تزریق کردیم.


متعهد به تامین مسکن ۷۸۰ هزار متقاضی هستیم


صادق ادامه داد: در حال حاضر ۳۷۰ تا ۸۰ هزار نفر در انتظار مشارکت بانک ها هستند و ما به دنبال تسریع در تسهیلات و اقدامات بعدی هستیم. همچنین، دولت در دستور کار خود موضوعات جدیدی دارد و بر اساس قانون برنامه هفتم، تعهداتی که در سال های گذشته داده ایم باید اجرایی شوند. حدود ۷۸۰ هزار نفر از مردم پول واریز کرده اند و ما متعهد به تأمین مسکن برای آنها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: قانون جوانی جمعیت نیز در جای خود قرار دارد و تمامی موارد مربوط به آن باید بر اساس بودجه های تخصیص یافته پیش برود.

وزیر راه و شهرسازی درباره موضوع اجاره بها، گفت: موضوع اجاره بها فقط به وزارت راه و شهرسازی ارتباط پیدا نمی کند، به طور حتم باید نظارت های ما قوی تر شود و در این خصوص برنامه هایی داشته باشیم که بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم. این موضوع همچنین به تورم کشور مرتبط است.

صادق افزود: با توجه به ابهاماتی که در اعداد و ارقام مسکن همچون بحث ساخت و تحویل وجود دارد، به زودی یک جلسه تخصصی صرف مسکن برگزار می شود.

وی همچنین یادآور شد: تفاهمات با کشور عراق در جهت اجرای توافقات قبلی بوده است؛ به طور مثال سفری به عراق و شلمچه داشتیم و قراردادها و اقدامات اجرایی که مدت ها انجام نمی شد، بعد از سفر به اجرا در آمد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman