نقش شیشه‌های رنگی در طراحی دکوراسیون

نقش شیشه‌های رنگی در طراحی دکوراسیون
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۰۳ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۷

خانم‌های خانه‌دار همیشه دوست دارند که طراحی دکوراسیون داخلی منزل آن‌ها خاص و منحصربه‌فرد باشد و دیگران را مجذوب خودش کند. اگر شما هم تمایل دارید که در طراحی دکوراسیون منزل خود از متریالی استفاده کنید که فوق‌العاده خاص باشد و به منزل شما رنگ و بویی تازه بدهد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از شیشه رنگی استفاده کنید.
به گزارش اخبار ساختمان، شیشه رنگی نه تنها یکی از جذاب‌ترین متریال‌هایی است که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه به دلیل برخوردار بودن از رنگ‌های مختلف جلوه خاصی به منزل شما می‌دهد.

جالب است بدانید که شیشه رنگی یکی از قدیمی‌ترین متریال‌هایی است که از گذشته تاکنون به شیوه سنتی و مدرن در دکوراسیون داخلی و همچنین در دکوراسیون خارجی مانند نمای خانه‌ها و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

ادامه این مطلب را از دست ندهید تا شما را بیشتر با نقش شیشه‌های رنگی در دکوراسیون داخلی آشنا کنیم.

شیشه رنگی

شیشه رنگی از مزایا و کاربردهای متعددی برخوردار است به گونه‌ای که استفاده از شیشه رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی به این معنا است که شما با یک تیر چند نشان می‌زنید! چراکه شیشه رنگی نه تنها زیبایی و جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی شما می‌دهد بلکه گستره‌ای از رنگ‌های مختلف را وارد محیط منزل شما می‌کند.

از این‌رو در گذشته افرادی که روحیه آن‌ها سبک و سیاق سنتی داشت بیشتر از شیشه رنگی استفاده می‌کردند. اما امروزه شیشه‌های رنگی در دو سبک سنتی و مدرن طراحی و تولید می‌شوند و نه‌ تنها در دکوراسیون داخلی به شیوه سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند بلکه در طراحی دکوراسیون مدرن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از آن‌جایی که شیشه‌های رنگی گستره‌ای از رنگ‌های مختلف را وارد محیط منزل شما می‌کنند، منزل شما را از بی‌روح بودن خارج می‌سازند و به محیط آن رنگ و بویی تازه می‌بخشند که این رنگ و بو موجب ایجاد شادی و نشاط در شما می‌شود.

از طرفی شیشه‌های رنگی در انواع رنگ‌ها و مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند بنابراین نه تنها هیچ محدودیتی برای انتخاب آن‌ها وجود ندارد بلکه در هر جایی از منزل قابل استفاده هستند. برای مثال در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از شیشه رنگی در سرویس بهداشتی، حمام، راه‌پله، پاگرد، سقف، دیوارها، قاب پنجره و ... استفاده می‌شوند و همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم در نمای ساختمان نیز برای زیباسازی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیشه‌های رنگی در طراحی دکوراسیون، در کانون توجه قرار می‌گیرند چراکه با عبور نور از آن‌ها، هاله‌ای از رنگ‌های مختلف و شاد در محیط خانه پراکنده می‌شود به ویژه اگر از شیشه رنگی به عنوان قاب پنجره خود استفاده کنید هر بار که نور خورشید به آن‌ها می‌تابد رنگ‌های مختلفی که در شیشه رنگی به کار برده شده‌اند مانند سایه‌های رنگی جلوه فوق‌العاده‌ای در محیط منزل ایجاد می‌کنند.

بنابراین بی‌دلیل نیست که شیشه‌های رنگی تا به این حد از محبوبیت بالایی در دکوراسیون منزل برخوردارند و معماران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

نقش شیشه رنگی در بخش‌های مختلف خانه

استفاده از شیشه رنگی در ورودی منزل

همانطور که می‌دانید ورودی منزل پس از نمای ساختمان اولین بخشی است که مورد توجه قرار می‌گیرد از این‌رو شما می‌توانید از شیشه‌های رنگی در بخش ورودی منزل خود استفاده کنید تا توجه همه را در ابتدای ورود آن‌ها به منزلتان جلب کنید. علاوه‌بر این درصورتی که از پشت شیشه‌های رنگی به کار برده شده در ورودی منزل نور آفتاب بتابد، شاهد پخش شدن هاله‌ای از رنگ‌های مختلف در راه‌پله منزل خود خواهید بود که جلوه بی‌نظیری دارد.

استفاده از شیشه رنگی در راه‌پله‌ها، نرده‌ها و پاگردها

راه‌پله‌ها عنصر مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به حساب می‌آیند چراکه اگر به زیبایی طراحی شده باشند هنگامی که از آن‌ها برای بالا رفتن به طبقات بالا استفاده می‌کنید احساس فوق‌العاده‌ای را به شما منتقل می‌کنند و در زیبایی کلی محیط منزل نیز نقش بسزایی دارند. از این‌رو برای زیباسازی این بخش از منزل خود می‌توانید از شیشه‌های رنگی استفاده کنید.

از طرفی نرده‌ها و پاگردها فضاهایی هستند که خیلی بر روی آن‌ها زیباسازی صورت نمی‌گیرد اما شما می‌توانید از شیشه‌های رنگی مقاوم در این بخش‌ها استفاده کنید و از این طریق تاثیر بسزایی بر روی زیبایی آن‌ها ایجاد کنید. حتی می‌توانید از شیشه‌های رنگی با مقاومت بالا بر روی پله‌ها استفاده کنید تا زیبایی راه‌پله‌های شما چندین برابر شوند.

ایلنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman