مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد:

وجود 1108 هکتار بافت فرسوده در زنجان

وجود 1108 هکتار بافت فرسوده در زنجان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۹ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۶

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این استان در شهرهای ابهر، زنجان، قیدار و خرمدره یک هزارو ۱۰۸ هکتار بافت فرسوده دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، مسعود بیات منش افزود: شهرهای لحاظ شده استان زنجان در بازآفرینی شهری زنجان، قیدار، ابهر و خرمدره بود که سال گذشته شهر سلطانیه نیز با وجود گنبد تاریخی و جهانی به این طرح اضافه شد.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبات، بافت هایی که مناطق و محلات مصوب سکونتگاه های غیررسمی محسوب می شود، این شهرهای بیان شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سکونتگاه های غیر رسمی استان زنجان در شهرهای ابهر، قیدار و زنجان است.

به گفته بیات منش، در زنجان هفت سکونتگاه غیررسمی، در ابهر منطقه حسین آباد و در قیدار نیز کوی شریعتی جزو این سکونتگاه ها است.

وی یادآوری کرد: کل مساحت بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی استان زنجان یک هزار و ۱۰۸ هکتار و میانگین جمعیت ساکن در این بافت ها ۲۶ درصد جمعیت آن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: برای پروژه های زیربنایی و روبنایی که مصوبه سال های گذشته بود ۱۱ پروژه توسط این اداره کل اجرا شد که سه مورد آن به بهره برداری رسید و هشت پروژه در دست اجراست.

بیات منش یادآوری کرد: مصوب ستاد بازآفرینی سال گذشته استان ۵۴ پروژه بود و با توجه به اینکه شهرهای خرمدره و قیدار در موافقت نامه سال گذشته بین شرکت بازآفرینی و سازمان برنامه ریزی مبادله شده اما اسم این شهرها در این موافقتنامه نیامده بود هم اکنون تعداد پروژه های ستاد استان ۳۸ پروژه اقدام مشترک است که سهمی هم باید از اعتبارات تبصره ۱۸ کمک شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این ۳۸ پروژه بیش از ۸۷ میلیارد تومان تاکنون دستگاه های مختلف و اداره های ورزش و جوانان، آبفا، شهرداری، شرکت برق قرارداد مبادله کرده اند و پروژه ها در دست اجراست.

بیات منش به قیر اختصاصی به شهرها اشاره کرد و افزود: سال گذشته قیر با ارزش حدود ۷۶ میلیون ریال اعتبار به شهرداران زنجان، قیدار، سلطانیه، ابهر و خرمدره اختصاص یافت.

وی ادامه داد: درصد بالایی از این قیرها جذب شده و پیگیر ادامه جذب هستیم تا امسال تخصیص داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پروژه ای امسال برنامه ریزی شده که در اقدام ملی تولید مسکن و سهم استان زنجان هفت هزار و ۵۰۰ واحد است که با جلسه هفته گذشته به ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یافت.

به گفته بیات منش، این پروژه ها در قالب سه اقدام انجام می شود که ۲ هزار و ۷۰۰ واحد سهم بافت فرسوده است که امسال و سال آینده محقق می شود.

وی افزود: یکهزار و ۲۹۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر داریم که زمین آن تامین و به بنیاد مسکن واگذار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سه هزار و ۷۰۰ واحد نیز در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که سه هزار واحد نیز به سهم استان اضافه شد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman