بازار مسکن تهران در انتظار زمستان گرم

بازار مسکن تهران در انتظار زمستان گرم
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۵۷ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۳

فروشنده‌ها نسبت به قیمت پیشنهادی املاک خود عقب‌نشینی کرده‌اند و به نظر می‌رسد که زمستان بازار مسکن گرم‌تر از پاییز باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، گزارش‌های بازار مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد که به دنبال افزایش قراردادهای خریدوفروش مسکن که در دو ماه اخیر در شهر تهران منعقد شده است، معاملات در کل کشور نیز افزایش یافت؛ به طوری که در ۱۷ روز ابتدای آذرماه ۹۸ بیش از ۲۴ هزار و ۵۶۵ قرارداد خریدوفروش ملک در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به همین زمان در ماه قبل ۷۲ درصد افزایش و نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است. در ادامه قیمت مسکن در چند منطقه تهران را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده کامرانیه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۳۲ میلیون و ۹۰۰ تومان است و در این منطقه کاهش قیمت ۳ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده فلکه اول تهران‌پارس افزایش قیمت یک درصدی ثبت شده است و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۱۵ میلیون و ۱۰۰ تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۴۹۱ معامله انجام شده است.

در محدوده شهرک راه‌آهن میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۱۴ میلیون و ۵۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۸ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم.

لازم به ذکر است که با کاهش فایل‌های نجومی در دفاتر املاک شهر تهران شاهد گرم شدن بازار هستیم؛ به طوری که در نیمه اول آذرماه تعداد قراردادهای شهر تهران حدود سه برابر شده و با توجه به پیشران بودن بخش مسکن در رونق دهی به اقتصاد، این خبر خوبی برای کشور محسوب می‌شود.

بورس امروز

برچسب ها:

قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman