وقتی مهندسان شهرساز جایی در تصمیم گیری ها ندارند:

افزایش ورودی پرونده ها به کمیسیون ماده 100

افزایش ورودی پرونده ها به کمیسیون ماده 100
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۰ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۵

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به ضعف تفکر شهرسازی در تصمیم گیری‌ها گفت: جای خالی مهندسان شهرساز در شهرسازی یزد احساس می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، مهدی سالاری در نشست هم اندیشی مهندسان شهرساز اظهار داشت: تفکر شهرسازی در بسیاری از تصمیم گیری های امروز شهر دیده نمی شود و نتیجه آن افزایش حجم پرونده های ورودی به کمیسیون های ماده ۱۰۰ است.

وی افزود: بسیاری از تخلفاتی که در کمیسیون‌ها بررسی می‌شود ناشی از ضعف طرح های جامع، هادی روستایی و تفصیلی شهری است که بدون نقش آفرینی مهندسان شهرساز مصوب و اجرایی شده است.

سالاری ادامه داد: حتی در کمیسیون ماده ۵ که مسئولیت صیانت از طرح های شهری و مراقبت بر اجرای آنها را بر عهده دارد نیز شاهد حجم زیادی از پرونده هایی هستیم که در انتظار تغییر کاربری هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: این روند مناسب نیست و حاکی از این است که هنوز در استان یزد شهرسازان در جایگاه واقعی خودشان قرار نگرفته اند. برای پررنگ کردن نقش مهندسان شهرساز، نقش سازمان نظام مهندسی و شهرداری بسیار مهم است.

وی توضیح داد: در حال حاضر تنوع شوراها و مراکزی که باید در خصوص طرح ها نظر دهند، باعث می شود این طرح ها به گونه ای مصوب شود که پاسخگوی نیاز واقعی بسیاری از شهرها و مردم نباشد.

سالاری اضافه کرد: امروز مردم در یزد به دلیل اینکه به بخشی از ضوابط طرح تفصیلی علاقه ای ندارند و عقیده دارند عملیاتی شدنی نیست، به فرآیند دو نقشه ای روی آورده اند که به صنعت ساختمان و حاکمیت شهرداری آسیب می زند.

وی افزود: عقیده دارم مهندسان شهرساز باید مورد توجه قرار گیرند، باید به آنها احترام بگذاریم و مراقبت کنیم تا کسی اجازه پیدا نکند خارج از روند مهندسان شهرساز، طرحی را تصویب کرده و به مرحله اجرا درآورد.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman