مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد:

ساخت و ساز حرفه ای با انبوه سازان محقق می شود

ساخت و ساز حرفه ای با انبوه سازان محقق می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: باید از ظرفیت انبوه سازان برای رونق تولید و ساخت مسکن با فناوری‌های نوین بهره برد.
به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم مبارک قدم در جلسه‌ای که با اعضای هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: انبوه سازان در پی این هستند که مسکن را به صورت حرفه‌ای و بر اساس الگوها و معیارهای ساخت و ساز و صرفه جویی در هزینه‌ها بسازند.

وی افزود: طرح‌های بزرگ را تیم‌های بزرگ و صاحب تجربه باید مدیریت کنند، از این رو دارا بودن پروانه‌ی انبوه سازی می‌تواند یک معیار برای ارائه مجوز در اجرای طرح‌های بزرگ باشد.

دبیر شورای مسکن استان بیان کرد: انبوه سازان تشکیل شد تا اجرای ساختمان تخصصی و حرفه‌ای شود بنابراین باید ضوابط خاصی مشخص شود تا امور مربوط به مجموعه‌های چند واحدی به انبوه سازان سپرده شود.

مبارک قدم افزود: با این کار هم کیفیت پروژه‌ها بالا می‌رود و هم باعث صرفه جویی در هزینه و رعایت بهتر مقررات ملی ساختمان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: باید در این راستا تسهیلات و تشویق‌هایی در نظر گرفته شود که مردم برای کار با انبوه سازان ترغیب شوند و کسانی که ساخت و ساز می‌کنند و دارای صلاحیت هستند نیز ترغیب شوند که پروانه انبوه سازی دریافت کنند.

وی افزود: سیاست‌های تولید مسکن هم یک بخشی از موضوع است که باید مد نظر قرار بگیرد و این امر نیز در اجرای پروژه‌های مشترک با انبوه سازان با در فرآیندی مشخص قابل انجام خواهد بود.

مبارک قدم با اشاره به اجرای طرح ملی اقدام مسکن و ثبت نام ۱۹۵۰ واحد در مرحله اول عنوان کرد: انجمن انبوه سازان این ظرفیت را دارد که بخش قابل توجهی از اجرای پروژه‌های طرح ملی مسکن را بر عهده بگیرد که این موضوع می‌تواند به طور مستقیم از راه و شهرسازی و یا از کارگزاران آن اتفاق بیفتد.

وی افزود: همچنین در قالب طرح و ساخت به ویژه در بافت‌های ناکارآمد هم می‌توان با بخش خصوصی وارد کار شد که پس از انجام فراخوان و دریافت بهترین پیشنهادها می‌توان پروژه‌ها را اجرایی کرد که این امر با توجه به نگاه اقتصادی انبوه سازان، نتایجی چند جانبه برای سازنده، دولت و به ویژه ساکنان آن بافت‌ها به همراه خواهد داشت.

بهره برداری از فرآیندهای قانونی برای بکارگیری ظرفیت انبوه سازان

معاون عمرانی استاندار نیز در این نشست تاکید کرد: بیشترین بستر برای حضور و فعالیت انبوه سازان را می‌توان از طریق طرح موضوع در صحن شورای شهر و دریافت مصوبات آن ایجاد کرد.

علی فرخ زاد افزود: هیئت چهارنفره و هیئت اجرایی بازآفرینی نیز کارگروه‌هایی هستند که می‌توانند با توجه به ضوابط و فرآیندهای تعریف شده، امکان فعالیت و حضور انبوه سازان را برای کمک به موضوع بهسازی بافت‌های ناکارآمد و احداث مسکن فراهم کنند.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman