بررسی کاربردهای نبشی در ساخت و ساز+جدول قیمت

بررسی کاربردهای نبشی در ساخت و ساز+جدول قیمت
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۲ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۳

برای ساختن سازه‌های مختلف معمولاً از نبشی‌ها استفاده می‌شود که هدف اصلی از کاربرد آن‌ها اتصال تیرآهن به بیمه‌های بار و اتصالات ستون به صفحات فوندانسیون هست.

به گزارش اخبار ساختمان، همچنین برای ساختن خرپا و ستون‌ها در ساختمان‌سازی از نبشی استفاده می‌شود و همان‌طور که گفته شد نبشی‌ها کاربردهای مختلفی دارند و این تفاوت در کاربرد باعث تنوع در محصول شده است.

نبشی استیل

آلیاژ استیل به‌ کاربرده شده در نبشی‌ها دارای اسم تجاری ۳۰۲ و ۳۰۴ می‌باشند که مقاومت در برابر خوردگی و ثبات در دمای بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها هست. این نبشی‌ها در سایز و ضخامت‌های مختلفی در اندازه‌های ۶ متری و ۱۲ متری عرضه می‌شوند.

جهت تولید نبشی استیل از شمش استیل استفاده می‌شود که مثل انواع نبشی فولادی در دو نوع پرسی و فابریک تولید می‌شود. برای نبشی پرسی استیل، مثل نبشی پرسی فولادی از دستگاه رول فرمینگ استفاده می‌شود. نبشی استیل فابریک به‌صورت نبشی از خط تولید خارج می‌شود و به‌صورت فابریک عرضه می‌شود.

نبشی‌ها سه پارامتر دارند که در تشخیص آن‌ها به کمک ما می‌آیند. دو پارامتر سمت راست نشان‌دهنده اندازه بال‌ها و پارامترهای بعدی نشان‌دهنده ضخامت هر بال است. معمولاً در مکان‌هایی که رطوبت هوا بالاست و یا تعویض نبشی به علت زنگ‌زدگی صورت می‌گیرد، از نبشی استیل استفاده می‌کنند.

نبشی استیل ۳۰۲

استیل ۳۰۲ ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که از جمله آن‌ها ساختار آستنیتی و غیرمغناطیسی بودن آن هست. همچنین استیل ۳۰۲ از نظر ظاهری سخت هست و انعطاف‌پذیری بالایی دارد. کرومی که در ساخت این نوع نبشی به‌کاررفته برابر با ۱۸ و ۸ درصد هست.

کاربرد نبشی استیل ۳۰۲ در صنایع شیری و اتصالات صنایع غذایی هست، همچنین در ساخت انواع واشر، نبشی استیل، صفحه‌نمایش، چشمه‌ها و کابل‌ها از این نوع نبشی استفاده می‌شود.

نبشی استیل ۳۰۴

نبشی استیل ۳۰۴ جزو استیل‌های چندمنظوره است که در ساخت آن کربن کمی به‌کاررفته است و استحکام کمتر و خاصیت غیر مغناطیسی دارد. در ساخت میلگرد استیل ۳۰۴ و همچنین ورق استیل ۳۰۴ و لوله استیل ۳۰۴ از این نوع نبشی استفاده می‌کنند.

نبشی آلومینیومی

نبشی آلومینیومی را با نماد AL نشان می‌دهند که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن نرم و چکش‌پذیری و سبک بودن آن است. در خطوط انتقال برق، حمل‌ونقل، انواع سازه‌ها و صنایع هوایی و دریایی از این نبشی‌ها استفاده می‌شود.

برای تولید نبشی آلومینیومی از قالب استفاده می‌کنند و این محصول قالب خورده، گوشه‌ای گرد یا تیز در داخل و خارج دارد و بیشترین استفاده آن در ساخت سازه‌های سه‌بعدی و صنایع تولیدی است.

این نبشی‌ها وزن کمی دارند و در برابر زنگ‌زدگی استحکام بالایی از خود نشان می‌دهند و نسبت به سایر فلزات مقاومت بالاتری دارند. برای دکوراسیون داخلی و خارجی از نبشی‌های آلومینیومی که ظاهر زیباتری دارند استفاده می‌شود. همچنین در ساخت تریلی، کامیون و چهارچوب فلزی از آن‌ها استفاده می‌شود

ابعاد مختلف نبشی آلومینیومی در صنایع مختلف

* دو فوت

* چهار فوت

* شش فوت

* هشت فوت

* دوازده فوت

* ۲۵ فوت

انواع نبشی آلومینیومی

در کل سه نوع نبشی آلومینیومی داریم که از مواد مختلفی برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. این مواد می‌توانند از ضایعات و یا بازیافتی درجه‌یک یا بازیافتی درجه‌دو باشند. آلیاژهای آلومینیومی که در تولید نبشی آلومینیومی استفاده می‌شود ۶۰۰۰ هست. نبشی‌های آلومینیومی بال‌های مساوی دارند و اگر طول بال‌ها نابرابر باشد از قالب اکستروژن استفاده می‌کنند.

* نبشی آلومینیومی خام

* نبشی آلومینیومی آبکاری شده

* نبشی آلومینیومی رنگی

نبشی گالوانیزه

نبشی گالوانیزه جزء محصولات فولادی هستند که عملیات گالوانیزاسیون روی آن‌ها انجام‌ شده است. گالوانیزه کردن آن‌ها از راه غوطه‌ورسازی گرم انجام می‌شود و اغلب از فلز روی برای پوشش نبشی گالوانیزه استفاده می‌شود. در این شرایط آن را در یک وان مذاب روی می‌گذارند و نبشی که خارج می‌شود با کربن و اکسیژن هوا واکنش خواهد داد و یک‌لایه از روی، در سطح آن ایجاد می‌شود که مقاومت آن را در برابر زنگ‌زدگی بالا می‌برد.

لیست قیمت نبشی

ایسنا


برچسب ها:

قیمت ،نبشی ،آهن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman