رفع تصرف 15 هکتار زمین دولتی در همدان

رفع تصرف 15 هکتار زمین دولتی در همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۳ | ۱۳۹۸/۱۲/۲۵

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: امسال ۱۵ هکتار از اراضی و زمین‌های دولتی در این استان رفع تصرف و به اموال بیت‌المال و دولت بازگردانده شد.
به گزارش اخبار ساختمان، داریوش حسینی افزود: این زمین‌ها با دستور دادستان، همکاری نیروی انتظامی، معاونت املاک و حقوقی و عوامل حفاظت از اراضی و حریم راه این اداره‌کل رفع تصرف شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش تقریبی کل زمین‌های رفع تصرف شده نزدیک به ۴۷ میلیارد تومان است، اظهار داشت: عوامل یگان حفاظت این اداره‌کل با اقتدار و با تمامی امکانات در اختیار، از ابتدای تاسیس تاکنون توانسته‌اند تعداد ۱۵۹ فقره تصرف و دست‌اندازی به اراضی ملی واقع در این استان را رفع تصرف کند.

حسینی ادامه داد: این رفع تصرف بدون هیچ‌گونه ضرر و زیان جانی و مالی و با مدیریت صحیح و اصولی شکل گرفته، که در مجموع زمین‌هایی به مساحت ۲۰۰ هکتار و به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان به اموال دولتی بازگردانده شده است.

وی بیان کرد: یگان حفاظت از اراضی این اداره‌کل به صورت ۲۴ ساعته و در دو شیفت گشت‌زنی از اراضی ملی محافظت و با افراد فرصت طلب و زیاده خواه برخورد قانونی می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان نیز از آمادگی کامل ۲۰ نیروی یگان حفاظت از اراضی ملی همدان در روزهای تعطیلات نوروز خبر داد.

سرهنگ حمید چراغی افزود: در روزهای تعطیل، با اولویت‌بندی و مشخص شدن مناطق حساس از نظر تخریب و تصرف، نیروهای یگان حفاظت در سراسر استان به گشت‌زنی مداوم مشغول هستند.

وی اظهار داشت: برخی از افراد فرصت‌طلب و سودجو گمان می‌برند، در تعطیلات نوروز همه جا تعطیل است و می‌توانند به حقوق بیت‌المال دست‌اندازی کنند اما نیروهای حفاظتی این یگان در تمام نقاط استان ۲۴ ساعته مشغول گشت و مراقبت هستند و قاطعانه با زمین‌خواری، تخریب و تصرفات اراضی ملی برخورد می‌کنند.

چراغی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم راه‌ها و اراضی دولتی و ساخت و ساز غیر قانونی مراتب را با تلفن گویای ۱۶۵۶ این یگان اطلاع دهند.

ایرنا

برچسب ها:

اراضی دولتی ،همدان 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman