مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

تسهیلات مسکن روستایی افزایش یافت

تسهیلات مسکن روستایی افزایش یافت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۱۸ | ۱۳۹۸/۰۴/۰۴

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افزایش تسهیلات مسکن روستایی به 600 میلیون ریال خبرداد.
به گزارش اخبار ساختمان، باباپور در ملکان گفت:سال گذشته وامی که برای مقاوم سازی واحدهای روستایی در نظر گرفته شده بود 250 میلیون ریال بود کهافزایش وام مسکن روستایی در آذربایجان شرقی امسال این مبلغ به 400 میلیون ریال افزایش یافته است و در کنار این مبلغ 120میلیون ریال نیز وام قرض الحسنه پرداخت می شود .

وی افزود: همچنین کسانی که به هر نحوی نتوانند مسکن خود را تکمیل و مقاوم سازی کنند بنیاد 80 میلیون ریال نیز وام بلاعوض خواهدداد .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد : این تسهیلات در مجموع 600 میلیون ریال است که بهترین فرصت برای روستاییان به منظور مقاوم سازی مساکن روستایی است و چنین تسهیلاتی در شهرها نیست.

بابا پور با اشاره به مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها افزود : طبق آمار سال 85 تعداد خانوار ساکن در روستاها 221 هزار واحد بود که این رقم در سال 95 به 305 هزار واحد رسیده یعنی 84 هزار واحد مسکونی در مدت 10سال اضافه شده است.

وی علت بازگشت روستاییان به روستاها را تکمیل زیر ساختها ، مقاوم سازی مساکن روستایی و رونق تولید واشتغال دانست وگفت : تاکنون 152هزار واحد مسکن روستایی استان یعنی 52 درصد مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: استان آذربایجان شرقی در زمینه مقاوم سازی مساکن روستایی 11درصد از میزان متوسط کشوری جلوتر است.

صداوسیما

برچسب ها:

تسهیلات ،مسکن ،روستایی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman