تصمیماتی برای ساماندهی به بازار اجاره بها

تصمیماتی برای ساماندهی به بازار اجاره بها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۵ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۱

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت: مشاورین املاک تنها مجاز به افزایش ۲۰ درصدی اجاره بها در تمام مناطق هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، بابک مرادی اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد اتحادیه مشاورین املاک و اتاق اصناف به فرماندار و به همت مسئولان ارشد استان ستاد ساماندهی اجاره‌بهای مسکن مستقر در فرمانداری کرمانشاه تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس مصوبات این ستاد شهر کرمانشاه بر مبنای پارامترهای محله به پنج قسمت به ترتیب شامل به ازای هر متر مربع ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، به ازای هر متر مربع ۱ میلیون تومان، به ازای هر متر مربع ۷۰۰ هزار تومان، به هر متر مربع ۵۰۰ هزار تومان و به ازای هر متر مربع ۴۰۰ هزار تومان به منظور تعیین قیمت رهن تقسیم شده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه بیان داشت: ارزش ریالی این نرخ نامه بر اساس رهن کامل تعیین شده که در تهاتر اجاره‌بها از قرار هر ۱۰ میلیون ریال رهن، مبلغ ۱۷۰ هزار ریال اجاره‌بها از مبلغ کل رهن کسر و محاسبه می‌شود.

مرادی گفت: مشاورین املاک حق ندارد نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد نرخ اجاره بها را افزایش دهند بلکه باید بر اساس گروه بندی انجام شده نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

این مسئول از تشکیل گشتهای مشترک با همکاری فرمانداری، تعزیرات حکومتی و بازرسان اتحادیه مشاورین املاک خبر داد و تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف از سوی دفاتر مشاورین املاک به پشتوانه ستاد ساماندهی اجاره بهای مسکن با متخلفین برخورد خواهد شد.

مرادی گفت: نرخ نامه جدید مصوب ستاد ساماندهی اجاره بهای مسکن در ملأ عام قرار می‌گیرد و از امروز نیز قابل اجرا است.

وی عنوان کرد: مردم از انعقاد قرارداد به صورت دست نویس بپرهیزند بلکه در دفاتر مشاورین املاک که دارای پروانه کسب معتبر و قراردادهای هولوگرامی هستند به منظور پیشگیری از متحمل شدن خسارات نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند زیرا قراردادهای دست نویس قابلیت رسیدگی ندارد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار، دادستان و سازمان صمت در راستای حمایت از حقوق مستاجرین پای کار بودند.

وی افزود: رسانه‌ها باید در حمایت از مستاجرین کمپین نه به گرانی مسکن را تشکیل دهند تا با توجه به مشکلات اقتصادی و خسارات ناشی از بیماری کرونا بیش از این متحمل هزینه نشوند.

مرادی بیان کرد: سایت دیوار بیش از پیش مورد رصد قرار می‌گیرد و به زودی قیمت گذاری ها از روی این سایت برداشته خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: این نرخ نامه با تلاش مشاورین املاک به منظور پیشگیری از گرانی اجاره بها انجام شده، امیدواریم که مالکان نیز نهایت همکاری را در این راستا به عمل آورند.

مهر

برچسب ها:

بازار اجاره ،کرمانشاه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman