عضو شورای عالی بورس خبر داد:

زمان راه اندازی بورس مسکن مشخص شد

زمان راه اندازی بورس مسکن مشخص شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۳ | ۱۳۹۹/۰۵/۰۵

عضو شورای عالی بورس گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته در جلسه شورای عالی بورس که روز گذشته برگزار شد، قرار بر این است که بورس مسکن چهار تا ۶ ماه آینده راه‌اندازی شود.
به گزارش اخبار ساختمان، با توجه به وظیفه دولت در راستای تامین مسکن برای افراد کم برخوردار جامعه، تصمیماتی جهت راه اندازی بورس مسکن اتخاذ شد که تاکنون تلاش‌های بسیاری برای ایجاد و تامین زیرساخت‌های آن صورت گرفته است.

به دنبال چنین تصمیمی قرار است یک بورس جدید در کشور به عنوان پنجمین بورس راه‌اندازی شود که در این بازار، زمین، منابع، آپارتمان و ملک معامله خواهد شد.

در خصوص زمان راه‌اندازی این بورس اخبار متفاوتی منتشر شده است. چندی پیش مدیرعامل بورس تهران از راه‌اندازی این بورس در اواسط تیرماه خبر داد، اما چنین اتفاقی رخ نداد و همچنان فعالان بازار در انتظار راه‌اندازی این بورس هستند.

روز گذشته حسین سلاح‌ورزی، عضو شورای عالی بورس در توییتر خود از تصویب تشکیل بورس املاک، مستغلات و امتیازات ایران در جلسه روز گذشته (۴مرداد) شورای عالی بورس خبر داد که در این زمینه «بهمن عبدالهی» امروز (یکشنبه) به راه‌اندازی بورس مسکن اشاره کرد و گفت: جزییات راه‌اندازی این بورس در حال بررسی و اصلاح است اما کلیت آن بدین صورت است که به دلیل شرایط موجود در بازار مسکن کشور به خصوص در چند ماه اخیر و مشکلات حاکم در حوزه مسکن به دلیل پایین بودن عرضه نسبت به تقاضا و قیمت‌های غافلگیر کننده برای خرید و فروش و اجاره و رهن، مصوبه‌ای تصویب شد تا از ظرفیت‌های کشور در راستای توسعه و رونق بازار مسکن استفاده شود که این ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف مردمی، خصوصی، تعاونی، دولتی و عمومی غیر دولتی وجود دارد.

وی اظهار داشت: قرار است در بازار سرمایه بورسی به عنوان بورس املاک و مستغلات با مشارکت سازنده، سرمایه‌گذار و افراد علاقمند ایجاد شود تا ضمن شفافیت قیمت‌ها، زمینه بهبود سرمایه‌گذاری در این بازار فراهم شود.

عبدالهی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی بورس مسکن علاوه بر افزایش تعداد عرضه و ساخت و ساز در کشور، متقاضیان خرید مسکن می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این بازار به صورت تدریجی و با خرید متری مسکن در زمانی مشخص صاحب مسکن شوند.

عضو شورای عالی بورس هدف از راه‌اندازی بورس مسکن را این گونه بیان کرد: این بازار برای شفافیت قیمت‌ها، توسعه و رونق بازار ساخت و ساز مسکن و سهولت خرید مسکن برای عامه مردم ایجاد خواهد شد.

وی به ترکیب سهامداران راه‌اندازی این بورس اشاره کرد و گفت: براساس صحبت‌های انجام شده قرار است ۳۵ درصد از بخش خصوصی و تعاون، ۳۵ درصد نهادهای عمومی مانند بانک‌ها، بنیادها و ۳۰ درصد به صورت پذیره نویسی عرضه مستقیم در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا همه مردم بتوانند در این پذیره‌نویسی شرکت کنند.

عبدالهی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا بورس مسکن بتواند فرصتی برای خانه دار شدن مردم باشد.

ایرنا

برچسب ها:

بورس مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman