استاندار تهران؛

روند تحویل مسکن مهر باید سرعت بگیرد

روند تحویل مسکن مهر باید سرعت بگیرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۵ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۷

استاندار تهران گفت: روند تحویل مسکن مهر طولانی و فرسایشی شده است که باید اصلاح و این روند سرعت گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، انوشیروان محسنی بندپی در نشست شورای مسکن استان تهران افزود: اغلب متقاضیان مسکن مهر را اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه تشکیل می‌دهند و کسانی که توانایی مالی قابل قبول تری دارند کمتر سراغ این شیوه خانه دار شدن رفته اند.

وی یادآورشد: باید مشکلات زیرساختی مسکن مهر در این استان را با برگزاری جلسات تخصصی برطرف ساخت تا بتوان به سرعت این واحدهای مسکونی را به متقاضیان تا پایان امسال واگذار کرد.

محسنی بندپی اظهار داشت: هر دستگاهی باید بنا به ماهیت تشکیلاتی و ساختار نیروی انسانی خود، برای کاری ساخته شده است و باید مسئولیت تخصصی خود را انجام دهد.

استاندار تهران با بیان اینکه ارزش افزوده در کشور ما با سایر کشورها متفاوت است، گفت: باید شیوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده و بیمه تأمین اجتماعی در مسکن مهر اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود در قبال مسکن مهر عمل کنند و دلیلی برای کم کاری آنها وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز در ادامه این جلسه یکی از مصوبات این نشست را تعیین مهلت برای دستگاه‌های خدماتی به منظور اتمام عملیات منصوبات واحدهای مسکونی شهرهای جدید پردیس و اندیشه اعلام کرد.

محمد تقی زاده ارائه سرانه‌ها را در شهرهای جدید اندیشه و پردیس از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد و مبنای صدور پروانه ساخت یا دریافت عوارض واحدهای مسکونی مهر را مقررات حاکم در این شهرها در زمان ساخت اعلام کرد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران نیز در این جلسه ادامه داد: بسیاری از مشکلات شهرها در زمینه مسکن مهر را حل کرده ایم.

رضا نگهبان تاکید کرد: امروز مسکن مهر به دغدغه تمامی سران نظام تبدیل شده است و باید با رفع و برطرف سازی مشکلات پیش روی این حوزه به این دغدغه پاسخ گفت.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،مهر ،ساخت ،مالیات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman