مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان خبر داد:

مقاوم سازی ۶۴ درصد مساکن روستایی

مقاوم سازی ۶۴ درصد مساکن روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۰ | ۱۳۹۹/۰۷/۱۶

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان ۶۴ درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای این استان مقاوم سازی شده و هم اکنون در پنج هزار و ۸۰۰ روستا و سکونتگاه دیگر اجرای طرح هادی ادامه دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، علی اکبر سلطانی نژاد ضمن گرامیداشت روز روستا و عشایر با اشاره به اینکه ۴۲ درصد از جمعیت استان کرمان در روستاها و سکونتگاه‌های روستایی زندگی می‌کنند افزود: این جمعیت یک شانس فوق‌ العاده‌ برای منطقه است زیرا محوریت معیشت استان کشاورزی، دامداری و صنایع دستی خانگی است و یکی از الزامات توسعه در روستاها مسائل کالبدی و زیربنایی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌ هادی و مسکن روستایی، ارتقای سطح معابر، بهداشت و دیگر امور عمران شهری و رفاهی در روستاها و شهرهای کوچک از جمله وظایف بنیاد مسکن در این سال‌ ها بوده است تصریح کرد: مسکن روستایی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که امنیت مردم روستا را شکل می‌دهد و از مهاجرت معکوس آنها به شهرها جلوگیری می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه خوشبختانه استان کرمان در ساخت مسکن روستایی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: در حاضر در پنج هزار و ۸۰۰ روستا و سکونتگاه در استان طرح هادی پیش می‌رود و تاکنون ۶۴ درصد از واحدهای مسکونی در روستاها مقاوم سازی شده اند.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه تکنولوژی ساخت در روستاها تغییر کرده است و در حال حاضر امکان ساخت خانه های روستایی با خشت و گل منطقی نیست خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد با تکنولوژی های جدید رویکرد بومگرا در روستاها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته سقف‌های شیروانی در استان زیاد شده بود، گفت: در سال های اخیر اخیر به مبحث ۱۹ ساختمان که انرژی است توجه ویژه ای شده و به ساختمان‌هایی که تحت نظر بنیاد مسکن ساخته می‌ شود اجازه استفاده از سقف های شیروانی داده نمی‌ شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه سقف های شیروانی مناسب برای مناطق گرمسیری و سردسیری در استان کرمان نیستند خاطرنشان کرد: برخی افراد در روستاها به صورت غیرقانونی در باغات خود از این نوع ساخت و ساز استفاده می‌کنند که بنیاد مسکن به شدت با این موضوع مخالف است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman