نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز عنوان کرد:

قاچاق آهن قراضه‌ها به کشورهای همسایه!

قاچاق آهن قراضه‌ها به کشورهای همسایه!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۲ | ۱۳۹۹/۱۰/۲۴

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز گفت: زمانی که قیمت جهانی آهن افزایش پیدا می‌کند، قیمت مواد اولیه همچون آهن قراضه‌ها افزایش خواهد داشت و اگر این افزایش قیمت اعمال نشود، مواد اولیه به صورت قاچاق به طرف کشورهایی از قبیل پاکستان و ترکیه که کارخانه‌های فولادسازی قوی‌ای دارند سرازیر می‌شود؛ بنابراین برای جلوگیری از قاچاق، نباید قیمت فولاد در کشور از قیمت فولاد در کشورهای همسایه کمتر باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا نادری در ادامه گفت: در دو سال اخیر تا به حال قیمت فولاد تورم شدیدی را تجربه کرده که ناشی از افزایش قیمت دلار بوده است اما در حال حاضر نیز موج گرانی جدیدی در بازار آهن به وجود آمده است.

وی افزود: افزایش قیمت جهانی آهن که ناشی از توافق بریگزیت بوده است، این موضوع بر بازار ایران هم اثر خود را گذاشته است.

افزایش قیمت آهن در روزهای آینده

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز تصریح کرد: به تازگی شاهد افزایش قیمت تقریبا سه هزار تومانی میلگرد و رسیدن آن به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان هستیم که ناشی از سیاست‌های اروپا بوده و به صورت جهانی افزایش قیمت داشته است.

وی گفت: آهن مانند سایر اجناس روند تورمی خود را طی نکرده است و قیمت مواد اولیه از هر کیلوگرم ۷۸۰۰ تومان تقریبا به هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان رسیده است و در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت چشمگیر در محصولات فولادی خواهیم بود.

نادری افزود: زمانی که قیمت جهانی آهن افزایش پیدا می‌کند، قیمت مواد اولیه همچون آهن قراضه‌ها افزایش خواهد داشت و اگر این افزایش قیمت اعمال نشود، مواد اولیه به صورت قاچاق به طرف کشورهایی از قبیل پاکستان و ترکیه که کارخانه‌های فولادسازی قوی‌ای دارند سرازیر می‌شود؛ بنابراین برای جلوگیری از قاچاق، نباید قیمت فولاد در کشور از قیمت فولاد در کشورهای همسایه کمتر باشد.

نایب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز بیان کرد: روند ساخت و سازهای ساختمانی تاثیر چشمگیری بر قیمت آهن نداشته است؛ در اوایل امسال شیوع ویروس کرونا باعث عدم حضور استادکارها بر پروژه‌های ساخت و ساز شد که باعث افت شدید تقاضای آهن در بازار شد. با این وجود، علی‌رغم عدم تقاضا، آهن روند افزایش قیمت خود را متاثر از قیمت دلار در اوایل سال ۹۹ طی کرد و هر کیلوگرم آهن از حدود پنج هزار تومان به تقریبا ۱۳ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

وی در خصوص منابع تامین نیاز بازار آهن در خوزستان گفت: استان خوزستان در تولید میلگرد چهار کارخانه دارد و کاملا خودکفا است و همچون قبل، نیازمند وارد کردن از استان‌های دیگر به خوزستان نیستیم. نیاز بازار استان به تیرآهن را تا حدودی شرکت گروه ملی فولاد توانسته است پوشش دهد اما هنوز به تولیدات استان اصفهان نیازمند هستیم.

نادری افزود: در تامین محصولات دیگر از قبیل نبشی، ناودانی و مقاطع فولادی هنوز وابسته به خارج از استان هستیم که این وابستگی ناشی از ورشکستگی کارخانه‌های ما همچون کارخانه پروفیل‌سازی واقع در جاده ملاثانی است که علی‌رغم تلاش‌های انجام‌شده، به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد.

ایسنا

برچسب ها:

آهن آلات ،آهن قراضه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman