صرفه جویی در زمان در هنگام نقاشی ساختمان

صرفه جویی در زمان در هنگام نقاشی ساختمان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۷ | ۱۳۹۹/۱۲/۲۷

نقاشی ساختمان یکی از پروژه های بزرگ ساختمانی است. با یک لایه رنگ جدید می توانید چهره خانه تان را تغییر دهید. خوشبختانه نکاتی وجود دارد که با کمک آنها می توانید فرایند نقاشی را تسریع کنید و در زمان و هزینه صرفه جویی شید.

به گزارش اخبار ساختمان، اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نقاش ساختمان در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نقاشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

برنامه ریزی زودهنگام

 



برنامه ریزی از رفت و آمد مکرر به ابزارفروشی جلوگیری می کند. پیش از خرید رنگ با اندازه گیری دیوار میزان رنگ مورد نیاز را تخمین بزنید. طول دیوار را در ارتفاع آن ضرب کنید. این کار میزان رنگ مورد نیاز را به شما نشان می دهد. هر در حدود 2 متر مربع و هر پنجره حدود 1.40 متر مربع است. یک گالن رنگ حدود 32.5 متر مربع را پوشش می دهد.

انتخاب رنگ مناسب نقاشی ساختمان

برخی از انواع رنگ ها برای برخی اتاق ها مناسب ترند و باید آن را از قبل بدانید. برای مثال، رنگ ساده براق نقص دیوار را نشان می دهد. تمیز کردن این سطوح دشوار است و بنابراین برای اتاق کودکان خوب نیست. انواع دیگر رنگ عبارت است از براق، پلاستیک، تخم مرغی و گلاسه. باید پیش از نقاشی نوع مناسب رنگ را انتخاب کنید. در این صورت اشکالات نقاشی ساختمان کمتر خواهد بود.

تمیز کردن سطح با تری سدیم فسفات

بهتر است قبل از نقاشی سطح را تمیز کنید، مخصوصا اگر رنگ قدیمی است. محلول تری سدیم فسفات می تواند گرد و خاک را تمیز کرده و سطح را برای لایه جدید آماده کند. این محلول زمان لازم برای صیقل دادن سطح را هم کمتر می کند.

استفاده از غلتک پهن

 



استفاده از غلتک پهن می تواند زمان لازم برای نقاشی دیوار را کاهش دهد. غلتک استاندارد سه سانتی متر است، گرچه می توانید از غلتکی با عرض 45 سانتی متر هم استفاده کنید. غلتک ها برای مکان های بزرگ مناسب بوده و سرعت نقاشی را افزایش می دهند. غلتک های پهن دو سویه هستند، به این معنا که لایه رنگ یک سطح می شود.

پوشاندن سطح

معمولا بر روی زمین پارچه می اندازند تا قطرات رنگ روی آن بریزد، اما این ترفند برای سطوح چوبی مناسب نیست و در اطراف محافظ کناره های دیوار خوب نمی ماند. بنابراین باز هم قطراتی از رنگ روی زمین می ریزد و تمیز کردن آن زمان بر است. نایلون های مخصوص این مشکل را حل می کنند و ارزان هم هستند. تنها کافی است آن را به دور اتاق چسب بزنید.

چسبکاری سطح

چسب کاری سطح اشکالات نقاشی ساختمان را کاهش می دهد. در زمان چسب زدن مقدار زیادی از چسب را بکنید. یک چاقو در دست داشته باشید تا با کمک آن چسب را بچسبانید و چسب اضافی را جدا کنید. اگر قرار باشد یک سطح وسیع مانند پنجره را چسب بزنید، تکه های چسب را به هم بچسبانید تا پوشش دهی بیشتری داشته باشد.

گذاشتن شت یا غلتک داخل سطل

به جای استفاده از سینی از یک سطل و کیسه پلاستیکی استفاده کنید. می توانید شت یا غلتک را در سطل بچرخانید، در این صورت رنگ بیشتری در آن جای گرفته و به راحتی تمیز می شود. بعد از اتمام نقاشی، کیسه را برداشته و رنگ را داخل قوطی خالی کنید. کیسه رنگی را در سطل زباله بیندازید. ابتدا شت را در سطل خوب تکان دهید و سپس آن را تمیز کنید.

شروع نکردن نقاشی از کنج

 



اگر نقاشی از کنج آغاز شود کار سخت خواهد شد. به جای آن، با فاصله بیست سانتی متر از لبه دیوار کارتان را شروع کرده و آن را ادامه دهید. در این صورت رنگ در کنج دیوار جمع نمی شود و کارتان دشوار نخواهد شد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman