رئیس بنیاد مسکن شهرستان مهاباد مطرح کرد:

مقاوم‌سازی 1050 مسکن روستایی در مهاباد

مقاوم‌سازی 1050 مسکن روستایی در مهاباد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۵ | ۱۴۰۰/۰۳/۱۰

بیش از یکهزار واحد مسکن روستایی امسال در شهرستان مهاباد مقاوم‌سازی خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهاباد گفت: امسال یکهزار و ۵۰ واحد مسکن روستایی در بخشهای خلیفان و مرکزی این شهرستان مقاوم و نوسازی می‌شود.

حنیف سلامت افزود: از این تعداد تاکنون صاحبان ۹۷۶ واحد به بانکها معرفی شده اند که ۲۶۵ نفر تاکنون عقد قرار داد انجام داده و ۱۶۹ واحد نیز آغاز به کار کرده اند.

سلامت، اعتبار لازم برای مقاوم سازی این تعداد واحد مسکونی در سالجاری را ۵۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: متقاضیان به ازای هر واحدمسکونی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد و بدون سپرده و به صورت سفته زنجیره ای دریافت خواهند کرد.

وی افزود: شهرستان مهاباد به لحاظ واقع شدن درکمربند زلزله و داشتن بیش از ۱۰ هزار مسکن روستایی کم ‌دوام نیازمند اجرای اقدامات جدی و پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز تلفات جانی و مالی برای روستائیان است.

سلامت تأکید کرد: ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش بسزایی داشته و این موضوع مهم باید همواره مورد توجه مسئولان باشد.

وی اضافه کرد: امسال همچنین پیش بینی شده است که ۲۳۵ واحدمسکن با اعتبار ۱۸۸ میلیارد ریال در این شهرستان برای خانواده‌ های محروم و بی ‌بضاعت احداث شود که از این تعداد واحد مسکونی، تاکنون ۳۰ واحد پی کنی، ۲۱ واحد در مرحله اجرای فونداسیون و زیر ساخت است، هفت واحد در مرحله دیوارچینی، دو واحد در مرحله تکمیل پوشش سقف و دو واحد نیز درحال نصب درب و پنجره است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهاباد اضافه کرد: در سال جاری سهمیه شهرستان مهاباد در اجرای این طرح ۲۳۵ واحد مسکن است که درقالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه و همکاری نهادهای حمایتی در مناطق روستایی احداث خواهد شد.

صدا و سیما

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman