مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد:

7000 مسکن روستایی مقاوم خواهد شد

7000 مسکن روستایی مقاوم خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۷ | ۱۴۰۰/۰۴/۰۷

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از احداث ۶۵ واحد مسکونی ایتام در استان خبر داد و گفت: هفت هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان مقاوم سازی می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیرو تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی، ساخت مسکن برای ایتام در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه سهم گلستان در اجرای این طرح ۶۵ واحد بود، افزود: عملیات اجرایی این واحدها از مرداد ۱۳۹۹ آغاز و تاکنون ۳۰ واحد مورد بهره برداری قرار گرفته است و پیشرفت فیزیکی بقیه هم قابل قبول است.

طبق گفته وی هر یک از این واحدها از ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله برخوردار می شوند.

حسینی همچنین از تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت نوسازی و احداث هفت هزار واحد مسکونی روستایی در استان خبرداد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اظهارکرد: در گلستان ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که حدود ۱۰۰ هزار واحد آن غیرمقاوم و ناایمن است.

وی توضیح داد: بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی و در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه (پنج درصد) با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می کند.

مهر

برچسب ها:

مسکن روستایی ،گلستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman