معاون زیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

رشد هفت برابری جمعیت در شهرهای جدید

رشد هفت برابری جمعیت در شهرهای جدید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۶ | ۱۴۰۰/۰۴/۱۵

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 125 هزار مسکن ملی در سراسر شهرهای جدید کشور ساخته می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان،‌ حبیب طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی 2200 میلیارد تومان پروژه در پردیس با مرور عملکرد 30 سال گذشته شهرهای جدید اظهار داشت: سیاست‌های شهرهای جدید به عنوان سیاست پیشرو در نظام سکونت‌گاهی کشور توسط شهید کازرونی شروع شد و با اتکا به ارقام و امار می‌توانم ادعا کنم دوره مدیریت آقای اسلامی در وزارت راه و شهرسازی دوره بالندگی ایجاد شهرهای جدید است.

وی با بیان اینکه آنچه که در شهرهای جدید به اجرا رسیده محصول همکاری و هماهنگی چندین دستگاه در ستاد و استان‌ها بوده، گفت: ساخت تصفیه خانه فاضلاب پردیس که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، از هفت سال گذشته شروع شده بود اما به دلایل مختلف و ناهماهنگی‌ها امکان اجرا و تکمیل آن وجود نداشت اما در این دوره هماهنگی بین دستگاه های مختلف کمک کرد تا این پروژه به سرانجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در پردیس با مشکل انباشت مطالبات مردمی مواجه بودیم و مدیران همزمان با اجرای کارها باید در این شهر فضای اطمینان را بین مردم ایجاد می‌کردند و برای حل این مشکل سعی کردیم از تمام ابزارهای قانونی خودمان استفاده کنیم و به ابتکاراتی که ارایه می‌شد چارچوب قانونی دادیم تا در مراحل بعدی اجرا گیر نکنند.

طاهرخانی افزود: دولت ها زحمات زیادی برای پروژه مسکن مهر و پیشبرد آن در شهر جدید پردیس کشیدند اما موضوع بسیار مهم در این بخش، زیرساخت ها و خدمات مورد نیاز سکونتگاهی بود که احداث این زیرساخت ها با محدودیت های مالی دولت همزمان شد.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی در شهرهای جدید در چند سال اخیر گفت: مجموع پروژه های زیر ساختی در تمام شهرهای جدید 457 پروژه بود که 257 مورد آن در دولت دوازدهم و 160 مورد در سال 98 و 99 بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با شااره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه شهرهای جدید گفت: فقط در سال 98 و 99 حدود 10 هزار میلیارد تومان قراردادهای مشارکتی با بخش خصوصی برای توسعه زیربناها و زیرساخت‌ها منعقد کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره رشد جمعیت در شهرهیا جدید و نیاز به اجرای پی در پی پروژه های عمرانی اظهار داشت: با توجه به اسکان سریع جمعیت رشد در شهرهای جدید که هفت برابر سایر شهرها است باید پروژه های عمرانی متناسب با رشد جمعیت به احداث برسد.

وی با بیان اینکه جایی در شهرهای جدید نیست که مدرسه نداشته باشد، افزود: در حال حاضر در ساخت و توسعه کلانتری و مراکز فرهنگی و درمانی در این شهرها هستیم و معتقدم باید اجتماع شهری را شکل دهیم و زمینه فعالیت مشارکتی شهروندان را فراهم آوریم.

طاهرخانی با اشاره به اقدام ویژه برای شهرک سازی در شهرهای جدید گفت: اقدام ویژه ای صورت گرفت تا در قالب‌های جدید ظرفیت شهرهای جدید توسعه یابد که یکی از این روش ها توسعه شهرک ها با استفاده از ظرفیت تصویب دستورالعمل ایجاد شهرک ها است و در حال حاضر 40 شهرک را در کشور مکان یابی کردیم که 6 شهرک در دستور شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد و همچنین در سال چهار سال اخیر اماده سازی بستر پنج هزار هکتار اراضی مناسب در شهرهای جدید را انجام دادیم که بخش هایی از ان در قالب مسکن ملی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه 125 هزار مسکن ملی در سراسر کشور با چارچوب های نظام مالی پایدار در شهرهای جدید در حال ساخت، اظهار داشت: قراردادهای مسکن ملی در پردیس انجام شده و مطمئن هستیم که کار باکیفیتی تولید می‌شود.

ایلنا

برچسب ها:

شهرهای جدید ،مسکن مهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman