تولید پوشش‌های نانوساختار برای شیرآلات ساختمانی

تولید پوشش‌های نانوساختار برای شیرآلات ساختمانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۴ | ۱۴۰۰/۰۶/۰۱

یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از پوشش نانوساختار تزئینی، شیرآلات ساختمانی با مقاومت بالا در برابر خوردگی تولید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، در ساخت شیرآلات بهداشتی ساختمانی، علاوه بر جنس و کیفیت ماده مورد استفاده، عواملی همچون هندسه شیرآلات و رنگ پوشش به کار رفته حائز اهمیت است.

به طور کلی شیرآلات از دو جنس آلیاژ برنج یا سرب خشک ساخته می‌شوند و تنها روکش‌های آن‌ها است که تفاوت‌های ظاهری در آنها ایجاد می‌کند. هدف از استفاده از پوشش بر سطح شیرآلات، ایجاد مقاومت در برابر سایش و خوردگی و همچنین افزایش زیبایی است.

اعمال پوشش‌های نانوساختار موجب افزایش سختی و مقاومت به خوردگی بیشتر در مقایسه با پوشش‌های ضخیم‌تر می‌شود و یکی از روش‌های رایج در اعمال پوشش‌های نانوساختار، رسوب فیزیکی بخار (PVD) است. این روش قابلیت ایجاد لایه نازک با ضخامت کمتر از ۱۰۰ نانومتر را فراهم کرده و چسبندگی و یکنواختی مناسبی در روی زیرلایه را به ارمغان می‌آورد.

بر این اساس یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از پوشش نانوساختار تزئینی به روش PVD اقدام به تولید شیرآلات ساختمانی کرده است که علاوه بر زیبایی موجب شده تا عملکرد این محصول بهبود یابد. این شیرآلات در حمام، روشویی، توالت و آشپزخانه کاربرد دارد.

سختی بالا و مقاومت به سایش مطلوب، مقاومت به خوردگی مناسب، تمیزشوندگی آسان، دارای پرلاتور کاهنده مصرف آب، رسوب‌پذیری کم‌تر سطح به دلیل طراحی خاص بدنه، ساختار ارگونومیک بدنه و قیمت مناسب از مزایای محصولات این شرکت به شمار می رود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman