از سوی یک شرکت نوآور خارجی انجام شد:

تولید بتن تقویت شده با استفاده از گرافن

تولید بتن تقویت شده با استفاده از گرافن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۵ | ۱۴۰۰/۰۶/۰۶

یک شرکت نوآور خارجی با هدف انقلابی برای پایداری، بتن تقویت شده با گرافنی تولید کرده است که این بار آن را در سازه مسکونی مورد استفاده قرار داد.
به گزارش اخبار ساختمان، شرکت نوآور ورسارین (Versarien) بتن تقویت شده با گرافن خود را این بار در یک سازه مسکونی مورد استفاده قرار داد. این شرکت مستقر در چلتنهام، محصول پیشرو خود را برای یک شرکت فعال در حوزه ساخت مسکن در مکانی در سیموندز یات تحویل داد.

در ماه مه سال جاری، اولین محموله بتنی تقویت شده با گرافن در جهان برای استفاده تجاری در سالستیس پارک آمسبری برای ساخت یک سالن ورزشی که متعلق به بازنشستگان ارتش مورد استفاده قرار گرفت.

با افزودن مقادیر ناچیز گرافن، این بتن در حدود ۳۰ درصد در مقایسه با بتن استاندارد تقویت شده است، به این معنی که برای دستیابی به عملکرد ساختاری معادل ماده کمتری لازم است که این موضوع به معنای کاهش اثر کربن و هزینه‌های جانبی آن است. مقاومت اضافی همچنین باعث کاهش نیاز به فولاد شده، صرفه‌جویی در مواد و زمان را برای شرکت‌های ساختمانی به ارمغان می‌آورد.

نیل ریکتس، مدیرعامل ورسارین، می‌گوید: «ما از یک اسلب بتنی نسبتاً کوچک در سیموندز یات استفاده کردیم.»

ساختمانی که در آن از این بتن استفاده شده‌ است، متعلق به یک بازیگر مشهور است. نیل افزود: «ما این پروژه کوچک را انجام می‌دهیم، زیرا با سازندگان بزرگ بتن کار می‌کنیم و باید بتوانیم این محصول را به آن‌ها تحویل دهیم. شما می‌توانید تلفن را برداشته، زنگ بزنید و بتن به سرعت به شما تحویل داده می‌شود.»

این بتن انقلابی برای پایداری طراحی شده‌ است. تولید سیمان یکی از عوامل اصلی انتشار جهانی دی‌اکسید کربن است، اما این محصول جدید به دلیل استحکام بیشتر به مقدار کمتری استفاده می‌شود. در این فناوری، بتن مایع از طریق واکنش‌های شیمیایی معروف به هیدراتاسیون و ژل شدن به شکل جامد خود در می‌آید، جایی که آب و سیمان با هم واکنش و خمیری تشکیل می‌دهند که با گذشت زمان خشک و سفت می‌شود.

گرافن به‌عنوان یک تکیه‌گاه مکانیکی و به‌عنوان یک سطح کاتالیزور برای واکنش هیدراتاسیون اولیه، باعث ایجاد اتصال بهتر در مقیاس میکروسکوپی و بهبود دوام و مقاومت در برابر خوردگی می‌شود. نکته اساسی این است که می‌توان از این بتن به‌طور دقیق مانند بتن استاندارد استفاده کرد.

ورسارین چندی پیش اعلام کرد که یک توافق‌نامه جامع با شرکت گرافن‌لب (Graphene Lab)، یکی از شرکت‌های مستقر در کره‌جنوبی امضا کرده است، شرکتی که متخصص در گرافن تولید شده به روش لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار (CVD) است و از محصولات آن در حوزه‌های مختلف از جمله حسگرها، OLED‌ها و صفحه‌های لمسی شفاف قابل انعطاف، استفاده می‌شود. هدف از این قرارداد، توسعه دامنه فعالیت‌های هر دو شرکت ورسارین و گرافن‌لبز در کره جنوبی است.

دانشجو

برچسب ها:

بتن تقویت شده 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman