مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

اجرا 30طرح توسعه شهری در آذربایجان‌غربی

اجرا 30طرح توسعه شهری در آذربایجان‌غربی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۳ | ۱۴۰۰/۰۶/۰۷

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه با ٣٠ مورد مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان موافقت شد که در شهرهای استان اجرایی می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، سید محسن حمزه‌لو در ادامه گفت: ١٩ طرح‌ صنعتی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی از جمله این طرح‌هاست که در نقاط مستعد استان راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین الحاق به محدوده سکونتگاه های غیررسمی و محلات نیازمند بازآفرینی شهر پیرانشهر به مساحت ٨۵ هکتار در سطوح مختلف شهری با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و گسترش تولید مسکن به تصویب رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طرح جامع شهر سردشت و طرح تثبیت و پایدارسازی روستای کفچرین شهر قطور از دیگر طرح‌ها به شمار می‌رود.

حمزه‌لو بیان کرد: طرح جابه‌جایی روستای کاسه‌گران پیرانشهر نیز در راستای اجرای طرح‌های توسعه شهری به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: رویکرد مسوولان در چارچوب اجرای «طرح بازآفرینی شهری» حمایت از بازسازی و نوسازی محلات فرسوده و ناکارآمد است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی شهری در پنج محور فعالیت می‌کند، اظهار داشت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی و زیربنایی و عمومی، تهیه برنامه‌های بازآفرینی شهری و محله‌ای، ارتقای زیرساخت‌های شهری در محله‌ها، بهسازی فضاهای شهری و محله‌ای، توانمندسازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی محورهای این فعالیت‌هاست.

اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از ۱۹ بهمن سال ١٣٩٧ در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می‌شود.

برای بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غریی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که ‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می‌شود.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman