الگوی بازسازی ساختمان لاکچری

الگوی بازسازی ساختمان لاکچری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۲۴ | ۱۳۹۸/۰۳/۰۱

نوسازی خانه باید با طراحی و برنامه ریزی مناسب شروع شود. کار نوسازی و ایجاد تغییرات با ارزیابی نیازهای شما، بحث درباره ایده‌ها و امکانات آغاز می‌شود. پس از آن یک بودجه طراحی بر اساس محدوده کاری پروژه شما آماده می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، طراحی تعیین می‌کند که چه چیزی مورد نیاز است، چه چیزی ممکن است، چه سبک‌هایی را دوست دارد و چگونه می‌توان آن را انجام داد. داشتن یک طرح کامل برای طراحی داخلی منزل و بازسازی ساختمان لاکچری مهم است، کوچکترین تغییری در امور ساخت و ساز می‌تواند متجر به بار آوردن هزینه زیادی شود.

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

بسیاری از افراد طراحی داخلی را با دکوراسیون داخلی اشتباه می‌گیرند. در حالی که مورد اول اشاره به طراحی کلی فضای زندگی و ساختمان از ابتدا و مورد دوم اشاره به تزئین یک فضای زندگی موجود با اضافه کردن مبلمان و اثاثه یا لوازم داخلی دارد. طراحی داخلی در واقع یک علم است که توسط عناصر و اصول خود بنا شده است. به طور کلی طراحان داخلی در مراحل اجرای کار حین بازسازی ساختمان چند اصل را در نظر می‌گیرند. در ادامه به بررسی عوامل اصلی در طراحی داخلی منزل و بازسازی ساختمان لاکچری خواهیم پرداخت.

فضا

فضا یکی از مهمترین عناصر طراحی داخلی منزل و بازسازی ساختمان لاکچری است. فضا به عنوان پایه ای است که کل طرح طراحی داخلی بر اساس آن ساخته شده است. از این رو ضروری است که طراح به فضای موجود، ابعاد و امکانات آن آگاه باشد.

فضا به دو نوع تقسیم می‌شود: فضای دو بعدی که کف شامل طول و عرض را شامل می‌شود و فضای سه بعدی که شامل طول، عرض و ارتفاع فضای زندگی را تشکیل می‌دهد. فضایی که اساسا با اجزای مبلمان و دکور پر شده است یک فضای مثبت است و فضای خالی فضایی منفی است. باید بین فضاهای مثبت و منفی تعادل برقرار شود.

خطوط و فرم‌ها

خطوط به فرم‌ها و ساختارها تولد می‌بخشند و مسئول ایجاد یک حس‌هارمونی، کنتراست و وحدت در فضای اطراف هستند. آنها شکل‌ها را تعریف می‌کنند و به عنوان راهنماهای بصری فضای داخلی عمل می‌کنند. خطوط به طور گسترده ای به سه نوع افقی، عمودی و پویا طبقه بندی می‌شوند.

در حالی که خطوط افقی احساس امن و ایمن به فضا را می‌دهند، خطوط عمودی ماهیت آزاد و گسترده را تحریک می‌کنند. خطوط دینامیک یا زاویه ای که عمق گرا هستند و می‌توانند بر روی سازه‌هایی مانند پله دیده شوند.

به عنوان یکی دیگر از عناصر مهم طراحی داخلی، باید بدانیم در طراحی داخلی منزل و بازسازی ساختمان لاکچری چگونه از این خطوط برای تعریف فرمها استفاده کنیم. فرم‌ها به طور کلی به معنی اشکال و طرحی کلی از هر شیء سه بعدی در فضا هستند.

فرم‌ها را می‌توان با ترکیب دو یا چند شکل ایجاد کرد و می‌تواند با کمک عناصر دیگر مانند بافت، الگوها و رنگ‌ها تشدید شود. فرم‌ها باعث متعادل سازی و هماهنگی فضا می‌شوند.

نور و رنگ

نور یکی از واضح ترین عناصر طراحی داخلی منزل و بازسازی ساختمان لاکچری است. طراحی داخلی بدون سایر عناصر نور یعنی رنگ، بافت و الگو هیچ اهمیتی ندارند. در طراحی داخلی و بازسازی ساختمان قدیمی یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنید، نورپردازی طبیعی و مصنوعی است.

با طراحی مدلی که درب‌ها و پنجره‌ها به گونه ای قرار گیرند که حداکثر میزان نور ورودی بر اساس رعایت قوانین ساخت و ساز وارد فضا شود، روشی مورد قبول است. رنگ‌ها ارتباط زیبایی بین اشیا خلق می‌کنند. رنگها باید براساس روانشناسی و ذهنیت ساکنین محیط انتخاب شوند.

به عنوان مثال قرمز انتخاب عالی برای اتاق ناهار خوری است زیرا سبب می‌شود اشتها و سبز برای اتاق خواب به عنوان رنگ آرامش و سلامت است. هر رنگ دارای سه ویژگی متمایز یعنی سفافیت، ارزش و شدت و طراح داخلی باید از این ویژگی‌ها برای انجام تغییرات و ترکیب‌های مختلف آگاه باشد.

بافت

هر چیزی که با پارچه‌ها مانند پوشش بالش، تختخواب و یا هر چیز دیگری با پوشش‌هایی نظیر پرده، رنگ دیوار یا تصاویر پس زمینه به کار می‌رود، دارای یک بافت است. بافت و شالوده فضا در طراحی داخلی منزل و بازسازی ساختمان لاکچری به طور عمده با سطوح برخورد می‌کند. بافت به معنا تار و پود به کار رفته در بنیاد دیوارهاست و دارای دو نوع طبقه بندی بافت بصری و بافت واقعی می‌باشد. در حالیکه هر فضا باید یک بافت غالب برای تعریف خصلت و ویژگی داشته باشد، برای جلوگیری از یکنواختی، یک بافت متضاد نیز باید وجود داشته باشد.

الگو

هیچ سبک درست یا غلط تزئینی وجود ندارد، طراحی یک فضا می‌تواند بر اساس سلیقه افراد و الگوهای خاص باشد. الگوها عشق، علاقه و زندگی‌ها را به طراحی داخلی منزل و بازسازی ساختمان لاکچری اضافه می‌کنند و با رنگ‌ها در ارتباط نزدیکی هستند. الگوها عناصر پیوستگی و انتقال در فضای زندگی را اضافه می‌کنند. الگوها می‌توانند هر شکل و عمدتا شامل طرح‌های جذاب و تکراری باشند و باعث ایجاد تنوع در فضا شوند. یکی از معمول ترین الگوهای استفاده شده در رنگ‌های کاغذ دیواری، پوشش‌های بالش و سایر سطوح تزئینی است.

بهار نیوز

برچسب ها:

بازسازی ،ساختمان ،لاکچری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman