طرح جهش مسکن در سمنان به کجا رسید؟

طرح جهش مسکن در سمنان به کجا رسید؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۶ | ۱۴۰۰/۰۹/۲۰

بدون شک برنامه‌ریزی دولت سیزدهم برای احداث چهار میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان یکی از اقدامات مهمی بود که امیدها را در دل بسیاری از مردم متقاضی مسکن زنده کرد و مردم به آینده برای خانه‌دار شدن امیدوار شدند.
به گزارش اخبار ساختمان، هم‌زمان با نام‌نویسی از متقاضیان در طرح جهش ملی مسکن، روند تمهید مقدمات برای اجرای آن در استان سمنان با پیگیری مستقیم استاندار سمنان و برگزاری جلسات مستمر نیز آغازشده و مشکل تأمین زمین در شهرهای این استان یکی پس از دیگری حل شد.

البته همچنان در شهرستان سرخه و چند شهر دیگر از استان سمنان همچنان مشکل تأمین زمین برای اجرای این طرح بزرگ ملی وجود دارد؛ اما نباید از این نکته غافل شد که پیگیری‌ها نیز برای حل مشکل تأمین زمین برای طرح ملی جهش تولید مسکن در استان سمنان با جدیت ادامه دارد و بنابراین باید در آینده نزدیک شاهد حل این مشکل در شهرهای باقی‌مانده باشیم.

معاون عمرانی استاندار سمنان درباره مشکل تأمین زمین اجرای طرح جهش تولید مسکن در شهر سرخه گفت: به دنبال رفع موانع تأمین زمین در این شهرستان هستیم.

محمد حمیدی طرح ملی جهش تولید مسکن را از اولویت‌های عمرانی دولت برشمرد و افزود: مشکل تأمین زمین برای اجرای این طرح بزرگ ملی در شهر سرخه نیز با کمک شهرداری این شهر به‌زودی رفع می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد برخی از اراضی در شهر سرخه از سوی شهرداری این شهر برای تأمین زمین اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن در سرخه ابراز امیدواری کرد تا مشکلات شهری و طرح توسعه شهری در این راستا به‌زودی رفع شده و این اراضی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در سرخه مورداستفاده قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان نیز با اشاره به روند پیگیری‌ها برای حل مشکل تأمین زمین در شهر رویان در شهرستان شاهرود تصریح کرد: در حال توافق برای تأمین زمین در این شهر هستیم.

امیر عمیدی با اشاره به نام‌نویسی بیش از 9 هزار و 244 متقاضی برای اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن در شرق استان سمنان تصریح کرد: از این تعداد، هشت هزار و 796 نفر برای خانه‌دار شدن در شهر شاهرود نام‌نویسی کرده و 448 نفر نیز از شهرهای میامی، بسطام، بیارجمند و مجن برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. البته نام‌نویسی از متقاضیان نیز تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیشترین متقاضی طرح جهش تولید مسکن در شرق استان مربوط به شاهرود است؛ به آخرین جزئیات از روند تأمین زمین برای اجرای این طرح در شرق استان سمنان اشاره و عنوان کرد: با پیگیری‌های استاندار سمنان و جلسات مستمر برگزارشده، 72 هکتار زمین آماده اجرای طرح جهش تولید مسکن است و با تکمیل ثبت‌نام فرایند عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: طراحی‌های مهندسی برای یک هزار و 44 واحد در طرح ملی جهش تولید مسکن در شاهرود انجام‌شده و با پیگیری‌های کمیسیون ماده 5 آماده صدور پروانه ساختمانی است.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman