زمان ثبت‌نام نهضت مسکن رو به پایان است

زمان ثبت‌نام نهضت مسکن رو به پایان است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۹ | ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

نخستین مرحله از ثبت‌نام طرح کلان نهضت ملی مسکن که تا ظهر دیروز با استقبال بیش از ۲ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر از مردم مواجه شد، تا ساعت ۲۴ فردا (چهارشنبه، ۱۵ دی‌ماه) به پایان می‌رسد
به گزارش اخبار ساختمان، متقاضیان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن تا ساعت ۲۴ فردا چهارشنبه فرصت دارند تا برای خانه دارشدن در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کنند.

تا روز گذشته بیش از ۲ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ‌به نشانی saman.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

تا ساعت ۲۴ فردا شب امکان ثبت‌نام در ۷۲۶ شهر وجود دارد و ثبت نام در ۶۷۴ شهری که هنوز بازگشایی نشده در دستور کار قرار دارد.

وزارت راه و شهرسازی اطلاع داده است به محض تامین نیازهای تجهیز و توسعه سامانه ثمن، امکان نام‌نویسی در شهرهای باقی‌مانده وجود دارد.

تا فردا شب امکان ثبت‌نام بانوان مجرد بالای ۳۵ سال، معلولان، بیماران خاص و نخبگان علمی و آقایان مجرد بالای ۴۵ سال در سامانه میسر است.

پس از اعلام وزارت راه و شهرسازی، مجردان بالای ۲۵ سال می‌توانند در سامانه سمن ثبت ‌نام کنند اما در زمان تحویل واحد باید متأهل باشند.

زمان آغاز ثبت نام برای مجردان بالای ۲۵ سال تا چند روز آینده اعلام شده است.

همچنین پالایش متقاضیان هم‌زمان با ثبت‌نام در حال انجام است. پاسخ اولیه همه استعلامات از جمله نداشتن سابقه فرم «ج»، سابقه مالکیت و تسهیلات بانکی خرید و ساخت به طور کامل در سامانه آمده است.

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، از فاز نخست تا پنجم طرح اقدام ملی مسکن یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۵۲۸ نفر و در طرح نهضت ملی مسکن طبق تازه‌ترین آمار یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۱۳۷ نفر ثبت‌نام کردند که در مجموع سه میلیون و ۸۱۲ هزار و ۶۵۵ نفر متقاضی مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

۷۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف از جمله کلنگ زنی، اجرا و ساخت قرار دارد.

بر اساس توافقی که با وزارت کشور از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شد، شهرداری‌ها در سراسر کشور مکلفند پروانه موقت و مجوز شروع به کار عملیات اجرایی در هر استان را یک ماهه صادر کنند و این زمان برای صدور پروانه اصلی ساختمان نباید بیشتر از سه ماه طول بکشد. در عین حال هزینه پروانه ساخت، هزینه خدمات مهندسی و انشعابات برای دهک‌های نخست تا سوم شرکت‌کننده در نهضت ملی مسکن رایگان است.

در تهران برای ساخت واحدها تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات به خودمالکان پرداخت می‌شود و این رقم در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است. کارمزد تسهیلات ساخت مسکن در واحدهای روستایی و شهری کوچک پنج درصد است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman