برای خرید کاشی بین کابینتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خرید کاشی بین کابینتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۳ | ۱۴۰۲/۰۷/۲۶

کاشی بین کابینتی یا تایل بین کابینتی یکی از جدیدترین پوشش ها برای تزیین دکوراسیون آشپزخانه و مخصوصا فضای بین کابینت است.

به گزارش اخبار ساختمان، در سال های اخیر کاشی بین کابینتی در دکوراسیون داخلی مدرن و به روز آشپزخانه استفاده فراوانی داشته است. از کاشی به صورت سنتی در گذشته برای عایق کردن بخش هایی از آشپزخانه و نظافت بهتر استفاده می شد ولی در سال های اخیر دکوراسیون داخلی با الهام از طراحی داخلی گذشته شیوه های نوینی در استفاده از این نوع کاشی در آشپزخانه ابداع کرده است.

 

استفاده از متریال متنوع و رنگ های مختلف از جمله سرامیک، شیشه، استیل، کامپوزیت، پی وی سی و آلومینیوم برای کاشی بین کابینتی چهره مدرنی به آشپزخانه می دهد. این کاشی بین کابینت ها و در فضای خالی میانی آشپزخانه حد فاصل گاز و سینک و کابینت های بالایی قرار می گیرد. ردیفی کاشی با رنگ و جلای زیبا که به صورت معمول با رنگی متضاد از رنگ دیوار و کابینت طراحی و نصب می شود.

 

کاشی های بین کابینتی تزیینی و برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند و دیگر مانند گذشته کاربردی نیستند. بنابراین مهمترین ویژگی در انتخاب این کاشی ها هماهنگی و هارمونی با دکوراسیون آشپزخانه است. کاشی موزاییکی، کاشی گلدار، کاشی مات یا براق، کاشی سه بعدی یا کاشی های طلایی و لوکس از جمله انواع کاشی بین کابینتی هستند که در این نوع دکوراسیون داخلی رایج کنونی از آنها استفاده می شود.

 

کاشی بین کابینتی چیست؟

 

کاشی بین کابینتی چیست؟

 

کاشی بین کابینتی به تعریف و معرفی احتیاجی ندارد چراکه اسم آن گویای همه چیز است. این نوع کاشی در فضای بین کابینت های هوایی و زمینی آشپزخانه قرار می گیرد و علاوه بر محافظت از دیوار آشپزخانه در برابر آلودگی، چربی و رطوبت به شما کمک می کند که آشپزخانه ای زیبا، جذاب و آرامش بخش داشته باشید.

 

انواع کاشی بین کابینتی

 

انواع مدل های کاشی بین کابینتی

 

کاشی های بین کابینتی در انواع مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند. تنوع این مدل ها باعث می شود تا متناسب با هر نوع کابینت، دکوراسیون آشپزخانه و هر نوع سلیقه ای بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

از جمله انواع مدل های کاشی بین کابینتی می توان به موارد زیر اشاره کرد که در ادامه به برخی از ویژگی ها و مزیت های آنها اشاره می کنیم.

 

کاشی طرح سنگ

 

مدل کاشی بین کابینتی با طرح سنگ یکی از مدل های لوکس و چشم نواز است. این مدل که از سنگ طبیعی ساخته می شود دارای طراحی طبیعی است. از این رو حال و هوای طبیعت را به آشپزخانه القاء می کند. این نوع کاشی بسیار مقاوم و کمی هم گران است. سطح صاف و صیقلی، لطافت و نمای زیبا از جمله خصوصیات آن است.

 

مدل آینه ای

 

کاشی بین کابینتی مدل آینه ای دارای طرحی مشابه با آینه است. نمای شفاف و روشن این نوع کاشی طرح آینه را تداعی می کند. این مدل برای آشپزخانه های با دکوراسیون مینیمال بسیار مناسب است. درخشندگی سطح کاشی بین کابینتی آینه ای نمای روشنی به آشپزخانه های کوچک می دهد.

 

کاشی طرح آجر

 

یکی دیگر از مدل های کاشی بین کابینتی طرح آجری است. این طرح کلاسیک با نمای آجرهای رنگی آشپزخانه های قدیمی را تداعی می کند. با این حال از این طرح در آشپزخانه های مدرن هم استفاده می شود. مقاومت این نوع کاشی بین کابینتی در برابر رطوبت، دما و حرارت بالاست.

 

مدل کاشی سه بعدی

 

یکی از مدرن ترین و جذاب ترین طرح های کاشی بین کابینتی مدل سه بعدی است. این مدل کاشی برخلاف نام خود دارای سطحی صاف و هموار است. طرح این نوع کاشی یک نما یا تصویر سه بعدی را تداعی می کند. این مدل کاشی طرحی جذاب و خیره کننده به کابینت آشپزخانه شما می دهد.

 

کاشی بین کابینتی استیل

 

این نوع از کاشی ها از جنس فلز ضدزنگ ساخته می شوند. جنس آنها اصولا از آلومینیوم است. ورق های نازک و باکیفیتی هستند که با چسب و نوعی پیچ بر روی دیوار نصب می شوند. نصب این نوع کاشی به راحتی انجام می شود. در صورت تمیز کردن بسیار براق می شوند، اما نگهداری آن ها کمی سخت است زیرا جای لکه ها، خراش و حتی اثرانگشت به وضوح روی آن ها می ماند و می بایست مرتبا با دستمال مناسب تمیز شوند. در ضمن در برابر حرارت و آب مقاوم هستند.

 

راهنمای خرید کاشی بین کابینتی

 

نکات مهم در انتخاب کاشی بین کابینتی چیست؟

 

1. از آنجا که مهمترین نقش و کاربرد کاشی‌ بین کابینتی جنبه زیبایی و دکوراتیو آن است، لازم است به زیبایی کاشی‌ و ست بودن آن با دکوراسیون خانه و آشپزخانه توجه کنید. از انتخاب رنگ‌هایی که هیچ گونه تناسبی با سبک دکوراسیون منزل شما ندارند اجتناب کنید؛ زیرا این نمونه کارها هر چند هم که زیبا و خاص باشند به دلیل عدم هماهنگی همچون وصله ای ناهمجور هستند که نمی توانند جلوه خود را به درستی به نمایش در آورند.

2. استفاده از رنگ های روشن و براق باعث انعکاس نور بیشتر در آشپزخانه می شود و این مساله نیز درباره کاشی های بین کابینتی صدق می کند بنابراین برای آنکه آشپزخانه را بزرگتر و پرنورتر جلوه دهید، لازم است از کاشی های رنگ روشن تر استفاده کنید تا فضا دلباز و روشن‌ به نظر برسد.

3. استفاده از کنتراست رنگی و تضاد بین رنگ کابینت ها و کاشی بین کابینتی، باعث زیبایی در فضای آشپزخانه می شود البته این یک قانون کلی نیست و ممکن است در برخی آشپزخانه ها به دلیل نوع دکوراسیون برعکس آن نیز صادق باشد.

4. استفاده از کاشی های عمودی و کشیده، باعث می شود که سقف آشپزخانه، بلندتر و کشیده تر دیده شود و این مدل کاشی ها برای آشپزخانه هایی که سقف کوتاهی دارند، بسیار مناسب است.

5. اگر مساحت آشپزخانه شما کوچک است پیشنهاد می کنیم از کاشی هایی که عرض بیشتری دارند استفاده کنید تا با خطای دیدی که ایجاد می شود آشپزخانه شما عریض تر به نظر برسد.

6. هنگام خرید کاشی بین کابینتی حتما به کیفیت و متریال تشکیل دهنده آن توجه کنید. همانطور که در مورد هر کالایی کیفیت ضعیف، متوسط و مرغوب در بازار موجود است در مورد کاشی بین کابینتی نیز این مساله صدق می کند و بهتر است به کیفیت کاشی ای که می خرید توجه و دقت داشته باشید تا هنگام تمیزکاری و نگهداری از آن دچار زحمت نشوید.

7. کاشی های بین کابینت انواع مختلفی دارند و طیف گسترده ای از تنوع را تشکیل می دهند که از معمول ترین آن ها می توان به کاشی های سه بعدی، طرح فلز، طرح چوب، طرح شیشه و …. اشاره کرد که در مورد آنها توضیح دادیم.

 

نکات مهم در خرید کاشی بین کابینتی

 

چگونه کاشی کف و کاشی بین کابینتی را در آشپزخانه هماهنگ کنیم؟

 

برای یک طراحی آشپزخانه منسجم و جذاب همه عناصر باید به نوعی با هم هماهنگ باشند و این شامل کاشی و سرامیک کف و کاشی بین کابینتی آشپزخانه نیز می شود. این دو ناحیه به طور مستقیم در کنار یکدیگر قرار می گیرند و درصد زیادی از فضای دیواره و کف آشپزخانه را به خود اختصاص می دهند. اطمینان از هماهنگی این دو ناحیه موجب حصول اطمینان از موفقیت در طراحی آشپزخانه شما می شود.

 

بنابراین در هنگام انتخاب باید ویژگی های سرامیک کف را با ویژگی های کاشی بین کابینتی مدنظر قرار دهید و این موارد را در نظر بگیرید تا طراحی آشپزخانه شما دارای انسجام باشد.

 

سبک: یکی از اولین مواردی که هنگام انتخاب کاشی کف و کاشی بین کابینتی خود باید به آن توجه کنید، هماهنگی سبک آنها است. کابینت های سبک معاصر و یا کاشی های کف که دارای لبه های دقیق و اتصالات باریک هستند به بهترین وجه هماهنگی ایجاد می کنند. کابینت های پنلی مرتفع می توانند با کاشی های کف دارای الگوی چند تکه و همچنین کاشی های سنگی کف هماهنگی ایجاد کنند.

 

رنگ: کاشی کف اغلب نیاز به تعادل رنگ ها در بقیه آشپزخانه دارد. به عنوان مثال یک آشپزخانه با کابینت های روشن و پیشخوان های تیره رنگ برای ایجاد تعادل باید کفی با رنگ تیره داشته باشد. اگر به دنبال آشپزخانه‌ای هستید که از سایه روشن های چند رنگی روشن برای کاشی بین کابینتی استفاده می کند، کاشی های کفی را انتخاب کنید که تیره ترین رنگ را داشته باشند.

 

اندازه: اندازه کاشی هایی که انتخاب می کنید تا حدودی به سبکی که انتخاب می کنید مرتبط است. کابینت های آشپزخان مدرن با کاشی های کف دارای اندازۀ بزرگ که خطوط کمتری دارند بیشتر استفاده می شوند. کابینت های موجود در آشپزخانه های خانه های قدیمی ممکن است از کاشی های کوچکتر که دارای تنوع زیادی در رنگ هستند استفاده کرده باشند.

 

اندازه کاشی های کوچکتر بدان معنی است که تغییرات بیشتری در کف قابل مشاهده است. به‌طور کلی کاشی های موجود در کف آشپزخانۀ مدرن باید حداقل 12 اینچ اندازه داشته باشند. این اندازه باعث می‌شود کف در یک شبکه کوچک شکسته نشود، و بتواند چشم را به سمت کف جلب کند.

 

تأکید‌ها و الگو: الگوی کاشی باعث ایجاد علاقه به طراحی انتخاب شده برای آشپزخانه می شود، اما با این الگو تمام سبک های کابینت هماهنگی ندارد. کاشی‌ بین کابینتی در آشپزخانه مدرن می تواند با کف هایی که زیاد شلوغ هستند تضاد داشته باشد، اما کاشی‌ بین کابینتی در کابینت های سبک سنتی، کابینت های پنل مرتفع و کابینت های تزئینی می توانند با استفاده از یک الگوی بسیار زیبای کاشی کف کار کنند.

 

اندازه و سبک این الگو را مطابق با کابینت انتخاب کنید و بگذارید خود این الگو برای آخرین بار در نظر گرفته شود. این به شما امکان می دهد تا هماهنگی کابینت ها و کاشی ها از طریق آن نمایش داده شود.

 

قیمت کاشی بین کابینتی

 

قیمت خرید کاشی بین کابینتی

 

اگر قیمت کاشی بین کابینتی برایتان اهمیت دارد سراغ کاشی های با طرح مجلل نروید. کاشی های بین کابینتی مینیمال با طرح های پیچیده و کارشده به زمان و هزینه زیادی نیاز دارند. در عوض کاشی های بین کابینتی ساده ارزان تر تمام می شوند.

 

در جدول زیر قیمت برخی از کاشی های بین کابینتی آورده شده است.

 

قیمت کاشی بین کابینتی
محصول واحد قیمت (تومان)
سرامیک آونتوس سفید هر مترمربع 458.000
سرامیک کلکته گلد هر مترمربع 478.000
کاشی لگرو مشکی کونیک دار هر مترمربع 547.000
کاشی دیاکو هر متر مربع 547.000
کاشی کرایون طوسی هر مترمربع 271.000

 

کاشی بین کابینتی چه ویژگی هایی دارد؟

 

در ادامه به چند مورد از ویژگی های کاشی بین کابینتی اشاره خواهیم کرد:

 

تنوع در طرح، نقش و رنگ

 

اولین خصوصیت کاشی بین کابینتی این است که هیچ محدودیتی در طرح، نقش و رنگ آن وجود ندارد و به همین خاطر هر طرح که مد نظرتان باشد در بازار وجود دارد. البته این تنوع در طرح و رنگ باعث تنوع بالا در قیمت این محصول هم شده است. در صورتی که تمایل به خرید کاشی بین کابینتی داشته باشید طیف وسیعی از این محصول پیش روی شما قرار خواهد داشت.

 

محافظت از دیوار بین کابینت های هوایی و زمینی

 

وقتی کابینت های زمینی و هوایی نصب می شود، دیوار بین آنها در معرض حرارت، رطوبت، گرما، سرما، آلودگی و چربی قرار می گیرد و به همین خاطر باید با استفاده از محصولات مقاوم از این فضا محافظت کرد. تایل بین کابینتی این فرصت و امکان را به شما می دهد که از فضای بین کابینت ها به بهترین شکل ممکن محافظت کنید.

 

سهولت در شستشو و نظافت بین کابینت ها

 

یکی دیگر از دلایل استفاده از کاشی بین کابینتی این است که به شما اجازه می دهد خیلی راحت و با خیال آسوده فضای بین کابینت ها را شستشو و نظافت کنید. برخی از متقاضیان تایل بین کابینتی سؤال می کنند که آیا می شود روی این محصول آب ریخت؟ آیا آب به دیوار پشت کاشی نفوذ نمی کند؟ پاسخ این است که این محصول ضدآب است و به گونه ای ساخته می شود که غیرمتخلخل باشد و آب در آن نفوذ نکند. بنابراین با خیال راحت می توانید روی این محصول آب بریزید و آن را بشویید و تمیز کنید.

 

دلبازتر کردن فضای منزل و آشپزخانه

 

امروزه بسیاری از مردم در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند و معمولاً این منازل فضای کمی دارند و به همین خاطر هم خانواده تلاش می کنند از ابزارها و محصولات دکوراسیون داخلی برای دلباز کردن منزل خود استفاده کنند. اگر شما هم منزلی کوچک دارید و می خواهید آن را دلبازتر جلوه دهید به رنگ کابینت ها و کاشی بین کابینتی توجه ویژه داشته باشید و باید از رنگ هایی که برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه وجود دارد استفاده کنید. اگر رنگ کابینت و کاشی بین کابینتی ملایم و روشن باشد آشپزخانه دلبازتر به نظر می رسد. به عنوان مثال می توانید این فضا را به رنگ سفید طراحی کنید.

 

نحوه نصب کاشی بین کابینتی

 

مراحل نصب کاشی بین کابینتی

 

نصب کاشی بین کابینتی اگر به صورت سنتی انجام پذیرد کار آسانی نیست. برای اینکه از دوباره کاری جلوگیری کنید و خروجی کار را دوست داشته باشید لازم است همانطور که نکات مهم در کاشی کاری و سرامیک کاری را رعایت می کنید در مورد کاشی های بین کابینتی نیز رعایت شود. بنابراین برای نصب کاشی بین کابینتی باید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

_ ابتدا نصب کانتر آشپزخانه

_ اندازه گیری دقیق مساحت فضای بین کابینت

_ انتخاب یک کاشی کار متخصص

_ خارج کردن کلید پریزهای قسمتی که قرار است کاشی شود

_ برای تمیزی کار و نتیجه مطلوب و برای جلوگیری از ریختن ملات پوشاندن اطراف کابینت های بالا و پایین و کلید پریزها

_ صاف و تراز کردن سطح زیر کاشی کاری برای جلوگیری از لق شدن کاشی ها

_ آماده کردن ملاتی از سیمان برای چسباندن کاشی ها قبل از اقدام به چسباندن

_ بند کشی

_ تمیز کردن سطح کاشی ها

_ درزگیری فاصله بین کاشی های جدید و کابینت ها بعد از خشک شدن

 

کاشی بین کابینتی

 

مزایا و معایب کاشی بین کابینتی

 

همانطور که تا اینجای مقاله مطالعه کردید حتما متوجه خیلی از مزایای کاشی بین کابینتی شده اید اما می توان یکسری معایب یا اگر بخواهیم کلمه مناسب تری به کار ببریم بی فایدگی هایی را نیز به آن نسبت دهیم.

 

مزایا و فواید کاشی بین کابینتی

 

+ ضد آب و مقاوم: دیوارهای شما را در برابر لکه ها و آسیب آب بدون جذب رطوبت یا لکه محافظت می کند.

+ شیک: اساساً هر رنگ، شکل یا سبکی که فکر کنید با کاشی در دسترس شماست. شما همیشه می توانید چیزی مد روز پیدا کنید بنابراین تنوع بسیار بالا است.

+ بادوام: کاشی سخت است و در برابر فرسودگی آشپزخانه یا حمام مقاومت می کند. پرسلان به خصوص بادوام و مقاوم در برابر خراش است.

+ نصب آسان: برخی از کاشی های بین کابینتی بدون دوغاب یا حتی چسبندگی طراحی شده اند. به این ترتیب در زمان و هزینه نصب خود صرفه جویی می کنید.

 

معایب کاشی بین کابینتی

 

_ قیمت: این ارزان ترین دیوارپوش موجود نیست.

_ نصب سنتی: نصب کاشی معمولی بین کابینتی که نصب آن آسان نیست.

 

بیشتر بخوانید: نحوه نصب سرامیک بر روی سطوح مختلف

سوالات متداول
  • آیا کاشی بین کابینتی قابلیت شستشو دارد؟
    بله، شما می توانید با استفاده از انواع اسپری تمیزکننده و چندمنظوره شستشو را انجام دهید. از وایتکس یا جوهرنمک نباید استفاده کنید چون به تایل ها آسیب می زنند.
  • ارتفاع استاندارد بین کابینت چقدر است؟
    ارتفاع استاندارد بین کابینت بسته به شما و خانه شما می تواند متفاوت باشد. بک اسپلش ناحیه بالای کانتر و زیر کابینت های بالایی روی دیوار است. قد معمولی 15 اینچ است اما می تواند بسیار کوتاه تر یا حتی بلندتر باشد.
  • بادوام ترین متریال مخصوص فضای بین کابینت ها چیست؟
    کاشی های فلزی یک گزینه منحصر به فرد و بادوام برای بک اسپلش آشپزخانه هستند. این سطح به راحتی تمیز می شود و در برابر بیشتر الودگی و کثیفی های آشپزخانه مانند پاشیدن آب و مواد غذایی مقاوم است. اگر می خواهید چیزی با هزینه نگهداری کم داشته باشید بدون اینکه حس سبک خود را قربانی کنید، فلز ممکن است گزینه خوبی باشد.
  • چه نوع کاشی برای بین کابینت های آشپزخانه خوب است؟
    کاشی های سرامیکی یا پرسلان برای فضای بین کابینت های آشپزخانه محبوب ترین و پرکاربردترین گزینه است، عمدتاً به این دلیل که بسیار انعطاف پذیر و مقرون به صرفه تر از سایر گزینه ها هستند. آنها اغلب در اندازه های مکمل با کاشی های بزرگتر برای کف عرضه می شوند.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman