جایگاه سوله سازی در کرمان

جایگاه سوله سازی در کرمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۱ | ۱۴۰۱/۰۲/۰۷

سوله یا همان سرپناه صنعتی یکی از مفیدترین اختراعات بشر بوده است چرا که با سوله سازی می‌توان محیط مناسبی را برای فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و دامداری آماده کرده و چرخ‌های تولید را به صدا درآورد.

به گزارش اخبار ساختمان، امروزه در بسیاری از نقاط ایران شهرک‌های صنعتی احداث شده و تا چشم کار می‌کند سوله‌هایی دیده می‌شوند که در آن‌ها اقلام مصرفی و مورد نیاز مردم تولید می‌شوند.

 

در استان کرمان نیز سوله سازی جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که صنایع موجود در استان کرمان بسیار فعال هستند و می‌توان کرمان را به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی ایران معرفی کرد. در ادامه در رابطه با جایگاه ساخت سوله در کرمان اطلاعات کامل‌تری در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

سوله سازی در کرمان

 

چرا سوله سازی در کرمان دارای اهمیت است؟

 

به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود تا سوله سازی در کرمان دارای اهمیت شود؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است تا کرمان را از نظر صنایع فعال مورد بررسی قرار دهیم:

 

پهناورترین استان ایران یا همان کرمان در منطقه‌ای کویری یعنی در جنوب شرقی فلات ایران قرار گرفته است. این استان دارای قدمتی چندصد ساله بوده و بار نیمی از تاریخ ایران را بردوش می‌کشد.

 

مردم کرمان مردمی سخت‌کوش و تلاش‌گر هستند که باعث رونق اقتصاد ایران شده‌اند. در واقع در این استان صنایع بسیاری فعال‌اند که از آن‌ها می‌توان به صنایع زغال‌سنگ، مس و سیمان اشاره کرد. همچنین در کرمان کارخانجات بسیار بزرگی مشغول به فعالیت هستند که شامل کارخانجات خودروسازی، تولید فلزات، محصولات شیمیایی، محصولات خوراکی، ماشین‌آلات، محصولات چوبی، منسوجات و... می‌شوند. بنابراین می‌توان اهمیت سوله سازی را در این منطقه به وضوح دریافت چراکه تمامی شرکت‌ها و کارخانجات برای احداث واحدهای تولیدی خود نیاز به سوله دارند. البته کاربردهای سوله به همین‌جا محدود نمی‌شود و از انواع سوله تیرورقی، سوله خرپایی و یوبی‌ام می‌توان برای کاربری‌های دیگری نیز استفاده نمود. در واقع برای احداث یک دامداری، گلخانه، قرارگاه نظامی، استخر، ورزشگاه، نمایشگاه و... نیاز به سوله وجود دارد. البته پیش از طراحی و ساخت سوله باید در رابطه با کاربری آن توضیحاتی را به سازنده ارائه نمایید چراکه کاربری یک سوله با توجه به متریال به‌کاررفته و نوع ساخت آن متفاوت خواهد بود.

 

روش‌های مختلف سوله سازی در کرمان

 

به‌طورمعمول می‌توان از سه روش اصلی برای سوله سازی در کرمان استفاده نمود که در ادامه هرکدام از این روش‌ها را به صورت جداگانه شرح می‌دهیم:

 

سوله خرپایی

 

سوله خرپایی که با نام سوله سبک و ارزان نیز شناخته می‌شود یکی از اشکال سوله است که در آن از خرپا به عنوان متریال اصلی استفاده می‌شود. این نوع سوله دارای وزن سبک، مقاومت بسیار بالا و قیمت تمام‌شده پایین (۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر از سوله سنگین) می‌باشد.

 

در سوله خرپایی می‌توان ارتفاع و دهانه سوله را بزرگ و نامحدود در نظر گرفت. همچنین با وجود وزن سبک سوله امکان جابه‌جایی آن و نصب در محل دیگر فراهم خواهد بود. بنابراین سوله خرپایی کارایی بسیاری داشته و می‌توان از آن به‌عنوان واحد تولیدی، انبار کارخانه، نمایشگاه موقت، قرارگاه نظامی، استخر، ورزشگاه، دامداری، مرغداری، گلخانه و... استفاده نمود.

 

سوله خرپایی

 

سوله تیرورقی

 

در سوله تیرورقی از ورق سیاه یا همان ورق فولاد به‌عنوان متریال اصلی استفاده می‌شود که باعث وزن سنگین سازه شده و به همین دلیل از سوله تیرورقی با عنوان سوله سنگین نیز نام برده می‌شود. برخلاف سوله خرپایی که با هزینه نسبتاً کم ساخته می‌شود برای ساخت سوله تیرورقی احتیاج به صرف هزینه بیشتری می‌باشد و به همین دلیل می‌توان نام یا لقب سوله ارزان را برای سوله خرپایی در نظر گرفت.

 

در سوره تیرورقی محدودیت دهانه و ارتفاع داریم بنابراین کاربرد این نوع سوله نسبتاً کم است و از آن می‌توان به‌عنوان آشیانه هواپیما، مرغداری، دام‌داری، واحد تولیدی و مصارف مشابه استفاده کرد.

 

سوله تیرورقی

 

سوله یوبی‌ام

 

برای ساخت سوله یوبی‌ام (ubm) از ورق فولاد گالوانیزه استفاده می‌شود و می‌توان این نوع سوله را در مدت زمان کوتاه و با قیمت مناسب ساخت.

 

سوله ubm همانند سوله تیرورقی به صورت ثابت در منطقه‌ای خاص نصب می‌شود و متاسفانه امکان جابه‌جایی آن وجود ندارد. اما این‌نوع سوله از مقاومت بالایی برخوردار است و می‌توان از آن به‌عنوان انبار کارخانه، نمایشگاه، تالار، ورزشگاه، پارکینگ و... استفاده کرد. در ‌سوله یوبی‌ام امکان ضدعفونی کردن تمامی قسمت‌ها از جمله سقف به‌راحتی فراهم نیست و با استفاده از عایق پلی‌اورتان در ساخت سوله، بوی مواد غذایی یا دام جذب عایق پلی‌اورتان شده و به همین دلیل نمی‌توان از این‌نوع سوله به‌عنوان واحد تولیدی مواد غذایی یا پرورش دام استفاده نمود.

 

سوله یو پی ام

 

بهترین روش سوله سازی در کرمان

 

برای انتخاب بهترین روش سوله سازی در کرمان بهتر است تا جغرافیای این منطقه را بررسی کنیم؛ کرمان در منطقه‌ای کویری و خشک قرار گرفته و به همین دلیل احتمال وقوع زلزله در این منطقه بسیار بالا است، همانطور که در گذشته شاهد زلزله‌ای ویرانگر در شهر زیبا و تاریخی بم بودیم که پس‌لرزه‌هایش هنوز در زندگی بسیاری از هم‌وطنان‌مان باقی‌مانده است! بنابراین عقل سلیم حکم می‌کند که در این شهر از سوله سبک استفاده شود تا در صورت وقوع زلزله خسارات وارده به میزان کمتری باشد. به همین دلیل می‌توان بهترین روش سوله سازی در کرمان را ساخت سوله خرپایی یا سبک در نظر گرفت. برای این‌کار می‌توانید از شرکت با سابقه اعتمادسازه کمک بگیرید. این شرکت در استان کرمان واقع شده و می‌توان به جرات گفت که معتبرترین برند ساخت سوله در استان کرمان به‌شمار می‌آید.

 

اعتماد سازه

 

اعتمادسازه قادر به ساخت جرثقیل خرپایی، ساخت پل عابر پیاده و طراحی، محاسبات و ساخت سوله خرپایی در کرمان و سایر نقاط ایران عزیز می‌باشد. در این شرکت مهندسین باتجربه و مجرب صفر تا صد پروژه‌های‌تان را به سرانجام رسانده و در نهایت شما را شگفت‌زده خواهند کرد. چراکه می‌توانید با اعتماد به ما و با صرف هزینه‌ای مناسب، واحد تولیدی مورد نظر خود را احداث کنید و یا آن را مطابق نظرتان تغییر دهید. همچنین امکان ساخت سوله دوطبقه و ساخت جرثقیل سقفی نیز در واحدهای تولیدی فراهم است. بنابراین پیشنهاد می‌دهیم تا برای کسب اطلاعات کامل با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید و از کارشناسان شرکت اعتمادسازه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 

در انتها برای کرمان بزرگ و باشکوه رونق اقتصادی و برای شما تولیدکنندگان گرامی سلامت و ثروت فراوان را از خدای منّان آرزو می‌کنیم.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman