راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۱۰ | ۱۴۰۱/۰۲/۲۹

برای انتخاب کابینت آشپزخانه باید اصول و استانداردهای مختلفی را مدنظر داشته باشید؛ همچنین با در نظر گرفتن تمام جنبه های محیطی می توانید گزینه ای را انتخاب کنید ک با محیط تطبیق داشته باشد و حس و روح بهتری به آشپزخانه شما ببخشد.

به گزارش اخبار ساختمان، آشپزخانه یکی از بخش‌های مهم منزل است که تاثیر بسیاری در جذابیت دکوراسیون داخلی دارد. برای اینکه یک آشپزخانه جذاب و کاربردی داشته باشید نیاز است که در انتخاب تجهیزات آن دقت کنید که یکی از مهم‌ترین اجزای این تجهیزات، کابینت است.

 

از آنجایی که انتخاب صحیح و اصولی کابینت می‌تواند زیبایی محیط را دو چندان کند، تصمیم گرفتیم در این مقاله یک چک لیست کاربردی با عنوان راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه ارائه دهیم تا بتوانید با در نظر گرفتن استانداردهای موجود ضمن استفاده از فضایی جذاب، کاربرد محیط را نیز افزایش دهید.

 

حامی ساخت با 12 سال سابقه در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی و به کمک یک تیم حرفه‌ای در سریع‌ترین زمان انواع طرح‌های لوکس را با بهترین متریال اجرا می‌کند؛ همچنین به منظور جلب رضایت و اعتماد شما عزیزان تمامی خدمات با تضمین کیفیت ارائه می‌دهد.

 

شما می‌توانید به منظور مشاهده نمونه کارها به سایت حامی ساخت مراجعه کنید و ضمن اطلاع از جزئیات و قیمت با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرار کنید.

 

نکات مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه

 

بهترین راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

 

برای انتخاب کابینت آشپزخانه باید اصول و استانداردهای مختلفی را مدنظر داشته باشید؛ همچنین با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های محیطی می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید ک با محیط تطبیق داشته باشد و حس و روح بهتری به آشپزخانه شما ببخشد.

 

در ادامه چند مورد از مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب کابینت آشپزخانه نظر بگیرید را بررسی کردیم.

 

جنس کابینت

 

به جد می‌توان گفت مهم‌ترین بخش در انتخاب کابینت آشپزخانه در نظر گرفتن جنس آن است؛ زیرا جنس کابینت نشان دهنده کیفیت، طول عمر، جذابیت، سبک و قیمت آن است؛ در نتیجه شما می‌توانید با یک انتخاب صحیح و اصولی چندین جنبه مهم را در کنار یکدیگر رعایت کنید.

 

کابینت‌ها به دو سبک کابینت کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شوند و هر کدام از آن‌ها شامل نمونه‌هایی همچون کابینت MDF، کابینت ممبران، کابینت‌ های‌گلاس و کابینت چوبی است، البته نمونه‌های دیگری نیز وجود دارد؛ اما ما تنها به پرکاربردترین و شناخته شده‌ترین آن‌ها اشاره کردیم.

 

هر کدام از موارد نامبرده شده مزایا و معایبی دارد که شما می‌توانید با شناخت و بررسی کامل آن‌ها و در نظر گرفتن مواردی همچون بودجه و سلیقه بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

راهنمای انتخاب کابینت آشپزخانه

 

کابینتMDF

 

*  در مقایسه با کابینت‌های تمام چوب قیمت مناسب‌تری دارند.

*  به راحتی و با یک دستمال نم‌دار تمیز می‌شوند.

*  ضد ضربه هستند و دچار شکستگی و انحراف نمی‌شوند.

*  از لحاظ رنگ‌بندی و طرح تنوع بالایی دارد.

*  طول عمر بالا، نداشتن اثرات زیست محیطی و جذابیت از سایر ویژگی‌های کابینت ام دی اف است.

 

کابینت ممبران

 

کابینت ممبران یا همان وکیوم قابل استفاده در دو سبک کلاسیک و مدرن است.

*  طرح‌های متنوع که قابل استفاده در سبک‌های متفاوت است.

*  ضد آب بودن کابینت ممبران با توجه به اینکه در محیط مرطوب آشپزخانه به کار گرفته می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

*  انعطاف پذیری بالا و نظافت آسان از دیگر مزایای کابینت ممبران است.

 

کابینت های گلاس

 

*  سطح صاف و صیقلی این کابینت موجب شده تا نور را بازتاب دهد و به عنوان یک منبع نور استفاده شود.

*  زیبایی و سادگی مهم‌ترین مولفه کابینت های گلاس است.

*  ارائه طرح‌های مختلف، ساده و طرح دار موجب شده تا اکثر سلایق بتوانند از آن انتخاب کنند.

*  ضد خش بودن کابینت‌های گلاس موجب شده تا پس از گذشت زمان جذابیت خود را از دست ندهد.

*  مقاومت بالا در برابر آسیب از دیگر مزایای های گلاس است.

 

کابینت چوب

 

*  حس و روح زنده‌ای به آشپزخانه شما می‌بخشد.

*  متاسفانه ضد آب نیست و احتمال آسیب آن در محیط آشپزخانه وجود دارد.

*  نسبت به سایر گزینه‌ها گران قیمت‌تر است. زیبایی این کابینت در مقایسه با کابینت‌های کلاسیک جذابیت بیشتر است.

*  طول عمر بالا و انطباق آن با محیط از مهم‌ترین مزایای کابینت چوبی محسوب می‌شود.

 

مواردی که گفته شد تنها خلاصه‌ای از مزایای هر کابینت بود قطعا باید هنگام خرید و انتخاب کابینت آشپزخانه بیشتر تحقیق کنید تا بهترین گزینه را تهیه کنید؛ از طرفی چون هزینه تعویض و نصب کابینت به نسبت زیاد است در ابتدا به خوبی دقت کنید تا گزینه‌ای را انتخاب کنید که مجبور نباشید پس از گذشت چند سال آن را تعویض کنید.

 

حامی ساخت به کمک مشاورین خود شما را برای انتخاب و نگهداری کابینت آشپزخانه باکیفیت کمک می‌کند.

 

انتخاب و نگهداری کابینت آشپزخانه

 

انتخاب صفحه کابینت

 

یکی دیگر از مواردی که حین انتخاب کابینت آشپزخانه باید به آن دقت داشته باشید انتخاب صفحه کابینت باکیفیت است؛ از آنجایی که صفحه کابینت نسبت به بدنه آن بیشتر در معرض تماس است و شاید دچار آسیب شود خوب است گزینه‌ای را انتخاب کنید که طول عمر بالایی داشته باشد.

 

چند مورد از پرکاربردترین صفحه کابینت‌های موجود عبارتند از:

*  صفحه کابینت گرانیت

*  صفحه کابینت سنگ کوارتز

*  صفحه کابینت استیل

*  صفحه کابینت سرامیک

*  صفحه کابینت کورین

*  صفحه کابینت مرمر

 

نکات مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه

 

علاوه بر فاکتورهایی که مستقیما مربوط به کابینت هستند برخی جنبه‌های دیگر نیز در انتخاب کابینت آشپزخانه باید بررسی شود تا بهترین گزینه را خریداری کنید. این موارد عبارتند از: سبک آشپزخانه، متراژ آشپزخانه، نورپردازی، رنگ، استفاده کاربردی از فضا و انتخاب یک تیم حرفه‌ای.

 

در ادامه به صورت خلاصه هر کدام از این موارد را توضیح خواهیم داد.

 

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

 

*  سبک آشپزخانه

 

در نظر گرفتن سبک آشپزخانه به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. هماهنگی سبک و نوع کابینت موجب می‌شود تا فضا جذاب و شیک‌تر بنظر برسد.

 

بهتر است در سبک‌های کلاسیک از کابینت‌های چوبی و MDF  و در سبک‌های مدرن از های گلاس و ممبران استفاده کنید.

 

تطبیق سبک آشپزخانه با نوع کابینتی که انتخاب می‌کنید جلوه‌ای دو چندان به فضا می‌بخشد؛ در نتیجه از این موضوع غافل نشوید.

 

حامی ساخت به شما کمک می‌کند تا متناسب با سبک آشپزخانه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

*  متراژ آشپزخانه

 

متراژ نیز از سایر ویژگی‌هایی است که در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه باید به آن دقت داشته باشید؛ به عنوان مثال استفاده از کابینت چوبی در آشپزخانه‌های کوچک اصلا ترکیب جذابی نخواهد شد.

 

*  نورپردازی

 

اگز نورپردازی منزل و فضای آشپزخانه شما محدود است از جنس‌هایی همچون های گلاس که بازتاب دهنده نور هستند، استفاده کنید تا فضایی پرنورتر داشته باشید؛ همچنین در صورتی که آشپزخانه به اندازه کافی نور دارد می‌توانید از کابینت‌های چوبی و MDF استفاده کنید.

 

*  رنگ

 

پس از انتخاب جنس و صفحه کابینت مهم‌ترین بخش انتخاب رنگ کابینت است. رنگ‌ها احساس انرژی و جذابیت بیشتری به محیط می‌بخشند. اگر از اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه اطلاعی ندارید حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

 

رنگ‌ها دنیا و اصول خاص خود را دارند. از رنگ‌های خنثی در سبک‌های مدرن استفاده کنید، اگر سبک آشپزخانه شما کلاسیک است بهترین گزینه‌ها کرم، قهوه‌ای، طلایی و غیره است.

 

اگر متراژ آشپزخانه بزرگ است کابینت‌های تیره خارق‌العاده هستند و اگر آشپزخانه شما کوچک است انتخاب رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

 

برای دریافت راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه می‌توانید از کارشناسان مجموعه حامی ساخت کمک بگیرید.

 

*  استفاده کاربردی از فضا

 

هنگام طراحی و ساخت کابینت تاکید کنید حتما به گونه‌ای طراحی شود تا شما بتوانید از کم‌ترین فضا بیشترین کارایی را داشته باشید. طراحی مناسب موجب می‌شود تا از محیط بیشترین بهره‌وری را داشته باشید.

 

*  انتخاب یک تیم حرفه‌ای

 

با انتخاب یک تیم حرفه‌ای دیگر نگران محدودیت‌ها نباشید. حامی ساخت به عنوان یک تیم حرفه‌ای به کمک دانش فنی، مهارت و تجارت کارشناسان خود و ارائه مشاوره جامع و کامل، بهترین و کاربردی‌ترین طرح را ارائه می‌دهد تا بتوانید کابینت‌هایی جذاب، و کاربردی سفارش دهید.

 

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

 

انتخاب کابینت برای آشپزخانه کوچک

 

انتخاب کابینت برای آشپزخانه چالش‌های خاص خود را دارد حال اگر با یک آشپزخانه کوچک روبرو شوید قطعا با محدودیت‌های بیشتری روبرو هستید.

 

مهم‌ترین نکاتی که راجع به انتخاب کابینت برای آشپزخانه کوچک باید یادآور شویم شامل انتخاب رنگ خنثی، طراحی به صورت جزیره، استفاده از پلانشکل و غیره است که در ادامه به صورت خلاصه هر یک از موارد را توضیح خواهیم داد.

 

*  انتخاب رنگ خنثی

 

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کوچک از مسائل مهمی است ک باید آن را در نظر داشته باشید. استفاده از رنگ‌های خنثی فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. سفید یکی از پرکاربردترین رنگ‌هایی است که برای کابینت آشپزخانه انتخاب می‌شود که جذابیت بسیاری نیز دارد. حامی ساخت می‌تواند به کمک مشاورین خود شما را برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کوچک و یا سایر فاکتورها راهنمایی کند.

 

*  طراحی به صورت جزیره

 

شاید اینگونه تصور کنید که استفاده از جزیره برای آشپزخانه‌های بزرگ کاربرد دارد؛ در حالیکه قرار دادن یک جزیره کوچک در مرکز آشپزخانه می‌تواند به افزایش تعداد کابینت‌ها کمک کند.

 

*  استفاده از پلان U شکل

 

استفاده از پلانشکل موجب می‌شود تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

 

جمع بندی

 

از آنجایی که انتخاب کابینت مبحث مهمی است و تاثیر بسیاری در جذابیت آشپزخانه شما دارد توصیه می‌شود، ضمن در نظر گرفتن نکاتی که در بالا نامبرده شد از متخصصین و کارشناسان ماهر و متبحر این حوزه کمک بگیرید. با استفاده از یک مشاوره تخصصی می‌توانید از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید؛ زیرا مشاوران توصیه‌های کاربردی و دقیقی در زمینه انتخاب جنس، نوع صفحه کابینت، رنگ و مدل ارائه می‌دهند.

 

انتخاب کابینت آشپزخانه خود را به حامی ساخت بسپارید تا با ارائه بهترین راهکارها آنچه در نظر دارید را عینا برایتان پیاده سازی کند.

 


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman