اقدام تحولی در ساماندهی سکونتگاه های پرخطر تبریز

اقدام تحولی در ساماندهی سکونتگاه های پرخطر تبریز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۹ | ۱۴۰۱/۰۳/۱۴

عملیات اجرایی نوسازی بیش از 2 هزار و صد واحد مسکونی در استان آذربایجان شرقی در دولت مردمی سیزدهم آغاز شد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت با‌زآفرینی شهری ایران، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه سفرهای استانی خود به همراه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و همزمان با سفر هیات دولت در آذربایجان شرقی حضور یافت و به بازدید میدانی از محلات هدف بازآفرینی و بررسی وضعیت پروژه های این استان پرداخت.

 

آیینی كه با هدف بازدید از چهار هزار واحد در دست نوسازی در بافت های فرسوده استان آذربایجان شرقی و آشنایی با مسایل و مشکلات سازندگان به این استان سفر نموده از پروژه 888 واحدی معراج (شرکت توسعه مسکن آذربایجان) در محله کم برخوردار طالقانی (کوی امام رضا ع) تبریز با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی و مدیرعامل شرکت مذکور و پروژه 22 واحدی ایلیا واقع در کوی شمس شهر تبریز به عنوان نمونه پروژه های نوسازی مسکن در بافت های فرسوده مورد حمایت شرکت بازآفرینی بازدید کرد.

 

گفتنی است پروژه 888 واحدی مجتمع مسکونی طالقانی با ۱۲۰ هزار مترمربع مساحت به عنوان اولین پروژه بزرگ شهر تبریز با هدف احیای بافت فرسوده با تکنولوژی ساخت صنعتی در محله طالقانی اجرا می شود. در این بازدید راهکارهای واگذاری و جابجایی با واحدهای مسکونی ناپایدار کوی امام رضا (ع) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

همچنین دبیر ستاد ملی بازآفرینی در جریان این بازدید ضمن تقدیر از حضور شرکت توسعه مسکن آذربایجان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان توسعه گر در این کار مقدس از سایر توسعه گران و کلیه سازندگان خواست تا شهروندان و شهرداری را در این امر یاری کنند تا امر نوسازی شتاب بیشتری بگیرد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر به دعوت رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهر تبریز از ساخت و سازهای محله گلچین (شکر قصاب) شهر تبریز نیز بازدید کرد.

 

به گفته آئینی کار ویژه این سفر رفع موانع شروع پروژه بزرگ جابجائی ساکنان سکونتگاه های پرخطر موسوم به ۴۸ هکتاری در اراضی شهرک جوانان بود که با یاری خداوند تفاهم لازم با شهرداری تبریز به عمل آمد و به تایید وزیر محترم راه و شهرسازی رسید.

 

گفتنی است، در حال حاضر پروژه های اقدام مشترک در محلات هدف بازآفرینی ملا زینال، قربانی، یوسف آباد، قره آغاج و خلیل آباد در بافت های ناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی شهر تبریز در حال انجام است.

 

شایان ذکر است، 2098 هکتار بافت ناکارآمد میانی، 468 هکتار بافت تاریخی و 460 هکتار سکونتگاه غیررسمی مصوب در شهر تبریز شناسایی شده است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman