آغاز عملیات احداث پنج هزار واحد مسکونی در ایلام

آغاز عملیات احداث پنج هزار واحد مسکونی در ایلام
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۹ | ۱۴۰۱/۰۳/۲۴

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام با اشاره به اینکه سهم این استان از نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد است گفت: عملیات احداث پنج هزار واحد مسکونی در استان ایلام آغاز شده است.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، علیرضا فخاری در ادامه افزود: عملیات احداث این واحدها شامل پروژه واقع در بلوار دانشجو شهر ایلام با مساحت چهار هزار و ۶۹۹‌ متر مربع و زیربنای ۲۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع در ۹ طبقه احداث خواهد شد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: نهضت ملی مسکن در سطح کشور یک اقدام جهادگونه بوده و همه باید تلاش کنیم در این راه موفق عمل کنیم.

 

وی افزود: برای پیشرفت در اجرای این کار بزرگ باید از حوزه سازمانی بیرون آمده و به طور ملموس نیازمندی های مردم را در این بخش احصا و جبران کنیم‌.

 

فخاری طرح نهضت ملی مسکن را یکی از اقدامات دولت برای کنترل قیمت زمین و مسکن اعلام کرد و گفت: با توجه به تجاربی که از طرح مسکن مهر و اقدام ملی مسکن به دست آمده امیدواریم بتوانیم با سرعت و دقت واحدهای مسکونی را به متقاضیان تحویل دهیم.

 

وی خواستار توجه به بخش خصوصی در احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شد و گفت: توجه به بخش خصوصی در اولویت اول برای تولید مسکن از لحاظ بافت فرسوده و بازآفرینی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

فخاری، ماده ۱۰ و ۱۲ قانون جهش تولید مسکن را راهکاری برای رفع چالش تامین زمین در کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس این ۲ بند قانونی دستگاه های اجرایی و حتی بخش خصوصی که در سال های گذشته زمین در اختیار گرفته‌ اما تاکنون هیچ برنامه ای برای استفاده از آن نداشته اند باید این زمین بدون استفاده را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman