کاهش عرضه مصالح ساختمانی هدفمند بوده است

کاهش عرضه مصالح ساختمانی هدفمند بوده است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۲ | ۱۴۰۱/۰۳/۳۰

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان گفت: کاهش عرضه به صورت هدفمند از سوی کارخانه های بزرگ تولیدکننده مصالح در بازار رخ داده و این امر سبب بالارفتن قیمت ها شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، فرشید پورحاجت در ادامه گفت: اگر می خواهیم ثبات در بازار مسکن رخ دهد باید سرمایه گذاری و ریسک پذیری تسهیل شده، اتفاقی که هم اکنون رخ نمی دهد.

 

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: ما به اقتصاد بازار اعتقاد داشته اما اقتصاد بازار شاکله های اصلی خود را دارد و هم اکنون در اقتصادی گرفتار شده ایم که مشخص نیست به کدام سمت حرکت می کند.

 

وی بیان کرد: تولیدکنندگان مصالح ساختمانی از یک طرف می خواهند از اقتصاد بازار تبعیت کرده و از طرف دیگر سیاست های غیررقابتی را در حوزه مصالح ساختمانی استراتژیک ایجاد می کنند لذا باید نهادهای حاکمیتی و وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت، عکس العمل های مشخصی در این خصوص نشان دهند.

 

پورحاجت با بیان این که مصالح ساختمانی یک بازار کاملاً اقتصادی بوده و باید عرضه و تقاضا در این بازار حکمفرما باشد، اضافه کرد: امروز ما نه با کمبود مصالح روبرو هستیم و نه شرایطی خاص روی داده که عرضه مصالح کاهش یافته است.

 

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به این که تولیدکننده مسکن مجبور است برای عدم تعطیلی پروژه خود، با قیمت گران تر مصالح را تامین کند، افزود: سیاستی مشخص که طی چند سال گذشته تولیدکنندگان بزرگ مصالح ساختمانی آن را دنبال می کنند و هیچ نهاد نظارتی هم در این امر نظارت ندارد.

 

وی بیان کرد: کاهش عرضه به صورت هدفمند در بازار رخ داده و کارخانه های مصالح ساختمانی، محصول کمتری را در بورس عرضه می کنند و چون تقاضا در بازار وجود دارد قیمت ها افزایش یافته و سوداگری بازار زیاد می شود.

 

بازار

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman