کابینت آشپزخانه انزو جدیدتر است یا ممبران

کابینت آشپزخانه انزو جدیدتر است یا ممبران
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۸ | ۱۴۰۱/۰۴/۲۱

امروزه اهمیت دکوراسیون داخلی برای همه مشخص شده است از طرفی آشپزخانه ها می تواند محلی برای وقت گذراندن خانواده باشد و همچنین اکثر افراد زمان زیادی را در آشپزخانه سپری می کنند، بنابراین دکوراسیون آن بسیار اهمیت دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، امروزه اهمیت دکوراسیون داخلی برای همه مشخص شده است. آشپزخانه ها می تواند محلی برای وقت گذراندن خانواده باشد. همچنین اکثر افراد زمان زیادی را در آشپزخانه سپری می کنند. بنابراین دکوراسیون آن بسیار اهمیت دارد. کابینت در دکور آشپزخانه اهمیت دارد. و از آن جایی که بیشتر آشپزخانه ها به پذیرایی مشرف هستند، اهمیت آن ها دوچندان می شود.

 

دو مدل محبوب کابینت انزو و ممبران هستند. این مدل از  نظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارند. بنابراین بررسی تفاوت ها و ویژگی های هرکدام، به شما کمک می کند تا مطابق با دکور و سلیقه خود کابینت را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب تعریف درستی از هرکدام به شما ارائه می شود.

 

کابینت وکیوم چیست

 

کابینت وکیوم چیست؟

 

اول از همه این موضوع را روشن کنیم که کابینت ممبران در کدام دسته بندی دکوراسیون آشپزخانه قرار دارد. ممبران از کابینت های سبک کلاسیک است. این سبک برای شما یاد آور طرح های قدیمی و شلوغ است، که این موضوع برای کابینت نیز صدق می کند. شما باید در هنگام خرید طراحی ها، نقش گل و کتیبه و حکاکی روی ستون ها و سرستون ها را انتخاب کنید.

 

کابینت ممبران از روکشی به نام pvc ساخته شده است. پی وی سی در واقع پلاستیک هایی است که تحت فشار و گرما فشرده اند. این روکش کابینت را در مقابل آب و رطوبت محافظت می کند. بدنه و مغزی ممبران از متریال mdf ساخته شده است. طراحی هایی که برای قسمت ها مختلف کابینت خود انتخاب می کنید در واقع روی ام دی اف کار می شود. این کار توسط دستگاه cnc انجام می شود. در مرحله بعد روکش پی وی سی روی مغزی قرار می گیرد. این کار توسط چسب هایی قوی و سپس توسط دستگاه پرس وکیوم انجام می شود. به همین دلیل است که کابینت ممبران را وکیوم نیز می نامند.

 

در مرحله آخر، کابینت رنگ می شود. این کار توسط رنگ های پلی استر و پلی اورتان انجام می شود و استحکام کار را بالا می برد.

 

مزیت های کابینت ممبران چه چیز هایی هستند؟                   

 

برای خرید، باید خصوصیات کابینت آشپزخانه کلاسیک مورد توجه قرار گیرد. در این صورت شما مطابق با نیاز خودتان اقدام به خرید می کنید. مزیت های کابینت ممبران عبارت اند از:

*  قیمت مناسب
*  تنوع رنگی زیاد
*  عمر طولانی
*  تمیز کردن آسان
*  قابل سفارش در سبکی غیر از کلاسیک

 

مزیت های کابینت ممبران

 

در دسته بندی سبک کلاسیک، علاوه بر ممبران، کابینت های تمام چوبی و کابینت هایی با روکش چوبی نیز وجود دارند. این کابینت ها از چوب های طبیعی ساخته می شوند. همانطور که گفتیم از رنگ های پلی اورتان و پلی استر برای کابینت استفاده می شود. این رنگ ها علاوه بر ایجاد یک لایه روی pvc و استحکام کار، رنگ بندی های زیاد و متنوعی نیز دارند. اما کابینت های ممبران بیشتر در رنگ های سفید، طوسی و در کل رنگ های روشن سفارش گرفته می شود. این عوامل در قیمت کابینت آشپزخانه ممبران تاثیر دارد.

 

با توجه به پرس شدن روکش pvc و استفاده از خود این روکش، عمر کابینت بالا است. زیرا که از نفوذ آب و رطوبت به لایه های زیرین جلوگیری می کند. در این صورت لایه های مختلف کابینت ور نمی آید و باد نمی کند. پس عمر طولانی تری دارند. کابینت های ممبران  را می توانید با یک دستمال نمدار به راحتی تمیز کنید. در سبک کلاسیک از طراحی های شلوغ در کابینت استفاده می شود. ولی ممبران را می توانید در طرح های خیلی ساده نیز سفارش دهید. این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

 

کابینت انزو در دسته بندی چه سبکی قرار دارد؟

 

سبک جدیدی از کابینت به بازار آمده است که نئوکلاسیک نام دارد. کابینت انزو نیز در این دسته بندی قرار داد. انزو نیز از بدنه ای با متریال mdf ساخته می شود. ام دی اف تکه چوب های ریز و درشت است که با چسب و تحت گرما به هم فشرده شده اند. این ویژگی خاصیت ضد رطوبت به کابینت می دهد. در کابینت انزو نیز از روکش pvc و یا همان روکش وکیوم استفاده می شود. این روکش قطر بیشتری نسبت به ممبران و یا سایر کابینت های وکیوم دیگر دارد.

 

کابینت انزو نیز بیشتر در رنگ های روشن از جمله سفید سفارش و ساخته می شود. علاوه بر آن سطح آن بسیار براق و درخشنده است. کابینت های انزو رنگ پولیشی می شوند. اما می توان از رنگ های پلی استر و یا پلی اورتان نیز استفاده کرد.  

 

کابینت انزو

 

کابینت انزو چه خصوصیاتی دارد؟

 

با توجه به شباهت زیاد کابینت انزو و ممبران با یکدیگر، لازم است تا از ویژگی های آن ها نیز اطلاع داشته باشید. خصوصیات کابینت انزو به شرح زیر است:

1.  ضخامت ام دی اف بدنه
2.  خاصیت ضد آب
3.  رنگ آمیزی سطح بدنه کابینت انزو
4.  لبه های نازک کابینت

 

بدنه انزو نیز از mdf ساخته می شود. اما ام دی اف کابینت های انزو یک تفاوت اساسی با کابینت ممبران و سایر کابینت ها دارد. آن هم قطر ورق ام دی اف است. این ورق از اندازه 25 میلی متر تا 64 میلی متر ساخته می شود. این ویژگی سبب می شود تا بدنه انزو مقاومت خوبی داده شود. همچنین شما می توانید از قرار دادن وسایل زیاد در کشو ها اطمینان داشته باشید. این خصوصیات سبب می شود تا قیمت کابینت نئوکلاسیک در مدل انزو، بالاتر باشد.

 

ویژگی بعدی ضد آب بودن آن است. در کابینت انزو برای روی بدنه ام دی اف، از روکش وکیوم استفاده می شود. علاوه بر آن بدنه داخلی کابینت ها با روکشی از جنس ملامینه پوشانده می شود. این روکش ضد آب و ضد خط و خش است. در این صورت ظاهر روی کابینت و داخل آن ها تقریبا شبیه به هم و استحکام بالایی دارد. رنگ های سطح کابینت نیز از سه پایه مختلف پولیشی، پلی اورتان و پلی استر است. برای زدن طرح مورد نظر خودتان روی کابینت انزو نیز از دستگاه cnc استفاده می شود. این دستگاه در هنگام کار قطر لبه های ام دی اف را تا 8 میلی متر نازک می کند. در این صورت کابینت زیباتر به نظر می رسد.

 

سبک های دکوراسیون آشپزخانه

 

کدام سبک جدیدترین سبک دکوراسیون آشپزخانه است؟

 

کابینت نئوکلاسیک، سبک جدید تری نسبت به دیگر سبک های دکوراسیون آشپزخانه است. کابینت های نئوکلاسیک از تلفیق شدن مدرن و کلاسیک ساخته می شوند. بدان معنا است که شما طراحی های سبک کلاسیک را در کابینت انزو دارید اما در نوع خیلی ساده تر. همچنین سایر اجزای تزئینی مثل گل و کتیبه، ستون ها و سرستون ها نیز در انزو و در کابینت ها نئوکلاسیک دیده می شود. این طرح ها باید بسیار ساده باشند.

 

از دیگر ویژگی های نئوکلاسیک، جادار و عمقی بودن آن ها است. این ویژگی از سبک مدرن الهام گرفته شده است. همچنین شما می توانید از نظم دهنده ها در کابینت انزو استفاده کنید. معمولا در کابینت انزو از روکش های وکیوم براق و در رنگ های روشن استفاده می شود. از اجزای کابینت انزو می توان به جزیره و یا کابینت های اپن اشاره کرد. بنابراین می توانید کابینت انزو را برای آشپزخانه های بزرگ و یا هر نقشه ای سفارش دهید. به دلیل براق بودن می تواند گزینه خوبی برای آشپزخانه های با متراژ پایین باشد. زیرا می تواند نور را بازتاب کند و محیط شما را بزرگتر نشان دهد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman