آماده توافق با بخش خصوصی برای تامین اراضی طرح نهضت مسکن هستیم

آماده توافق با بخش خصوصی برای تامین اراضی طرح نهضت مسکن هستیم
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۰۱ | ۱۴۰۱/۰۴/۲۳

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم این اراضی پتانسیل احداث  یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد مسکونی را داشته باشد، تاکید کرد: در همین راستا بیش از ۳۸ هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن را با همکاری کارگروه مربوطه به محدوده شهر الحاق خواهد شد که در این اراضی نیز می توان یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد دیگر را احداث که در این صورت در مجموع زمین برای ساخت بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی تامین می شود.

 

مالکی با اشاره به اینکه در بعضی از شهرها امکان تامین زمین از اراضی این وزارتخانه برای این طرح وجود نداشت، گفت: در همین راستا از اراضی سایر دستگاه های دولتی استفاده شد که در استان کرمانشاه ۱۶۶ هکتار از اراضی سایر دستگاه ها شناسایی و در مراحل پایانی اخذ اسناد ثبتی است.

 

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از آمادگی این وزارتخانه برای توافق با مالکان بخش خصوصی برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اضافه کرد: در همین راستا با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی توافقات خوبی شده است که این توافق بخش زیادی از اراضی مورد نیاز را تامین می کند.

 

وی گفت: در استان کرمانشاه زمین برای ۷۸ هزار واحد مسکونی تامین شده است و ۴۹۷ هکتار دیگر نیز در مراحل الحاق به این طرح هستند که با همکاری کارگروه استانی، برای ۱۳ هزار واحد مسکونی دیگر نیز زمین تامین می شود.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman