کاهش تعداد ساختمان های بسیار پرخطر در تهران

کاهش تعداد ساختمان های بسیار پرخطر در تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۰۸ | ۱۴۰۱/۰۴/۲۶

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به رسیدگی های صورت گرفته، حتما تاکنون تعداد ساختمان بسیار پرخطر پایتخت کاهش یافته است.

به گزارش اخبار ساختمان، مهدی بابایی با اشاره به رسیدگی پرونده ساختمان های ناایمن تهران در دادستانی اظهار کرد: بررسی هر هفته سه پرونده در دادستانی به قبل از حادثه مترو پل بر می گردد و در حال حاضر سرعت رسیدگی به این مسئله افزایش پیدا کرده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران به برگزاری مستمر جلسات کمیته ایمنی مناطق اشاره کرد و افزود: به صورت مستمر اخطار به مالکین داده می شود و تعدادی از مالکین که نسبت به رعایت تمهیدات ایمنی حوزه حریق اقدام نکرده اند به نماینده دادستان ارجاع و موضوع به سرعت رسیدگی می شود.

 

وی با بیان اینکه با رسیدگی های انجام شده، حتما تعداد ۱۲۹ ساختمان ناایمن در شهر تهران کاهش یافته است، یادآور شد: اینکه تا امروز لیستی از ساختمان های پر خطر ارائه نداده ایم، به این دلیل بوده که می خواستیم نظر قطعی سازمان آتش نشانی را داشته باشیم تا بتوانیم آخرین وضعیت ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر تهران را اعلام کنیم.

 

بابایی ابراز امیدواری کرد که با همراهی دادستانی در سال ۱۴۰۱ امور سرعت بگیرد و این تعداد ساختمان تعیین تکلیف شود تا در سال آینده بتوانیم وضعیت ساختمان های میان خطر را بررسی کنیم.

 

وی با اشاره به سخنان دادستان کل کشور در صحن شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر اینکه اعلام اسامی ساختمان های پرخطر به مصلحت نیست، گفت: این مسئله، نظر شخصی ایشان بوده اما اعلام اسامی این ساختمان ها که محل اجتماع عمومی است منصه ظهور شفافیت بوده و حق طبیعی مردم است که بدانند کدام ساختمان ها ناایمن و پر خطر بوده تا در آن فضاها حضور پیدا نکنند.

 

تعهد برخی مالکین ساختمان های پرخطر پایتخت برای رفع نواقص ایمنی

 

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص با بیان اینکه برخی افراد پس از انتشار اسامی ساختمان های ناایمن نسبت به نصب بنر اعلام خطر در این ساختمان ها اقدام کردند، یادآور شد: تعدادی از مالکین نیز در کمیسیون مربوطه حضور یافته و تعهد دادند که در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر، دیگر وقت نگرانی در خصوص انتشار اسامی ساختمان های ناایمن نیست و ما مقابل عمل انجام شده قرار گرفته ایم؛ به اعتقاد من در شرایط فعلی باید به سمت ایمن سازی ساختمان های پرخطر برویم.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با ابراز بی اطلاعی دادستان کل کشور در زمینه رسیدگی هفتگی به سه پرونده ساختمان ناایمن در دادستانی، اعلام کرد: پیگیری و رسیدگی به پرونده ساختمان های ناایمن در دادستانی تهران انجام می شود و ممکن است دادستان کل کشور در جریان جزئیات آن نباشد. این بررسی توسط دادستانی انجام می شود و درخواست اعضای شورا این بود که تعداد پرونده های در حال رسیدگی افزایش یابد.

 

پایگاه خبری شهر


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman