چگونه کانال کولر آبی را تمیز کنیم و آموزش نظافت کانال گالوانیزه

چگونه کانال کولر آبی را تمیز کنیم و آموزش نظافت کانال گالوانیزه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۰۸ | ۱۴۰۱/۰۵/۰۴

با توجه به مشکلات تولید و نصب کانال گالوانیزه تهویه هوا در محیط هایی مانند سقف کاذب و انعطاف ناپذیر بودن کانال ها در مسیرهای غیر هموار، استفاده از کانال های فلکسیبل بسیار پرکاربرد است.

به گزارش اخبار ساختمان، مراحل نظافت کانال کولر بدون گرد و خاک در منزل یا اداره کار

1.  نظافت داخل و کف کولر و حلزونی کولر آبی
2.  نظافت درب های کولر آبی
3.  تعویض پوشال های چوبی کولر آبی
4.  برس کشیدن کف کانال کولر گالوانیزه
5.  خاک روبی داخل کانال گالوانیزه با جاروبرقی
6.  روشن کردن فن کولر و گرفتن خاک با دستمال خیس از دریچه کانال کولر

 

ایمنی کار قبل از نظافت کانال کولر از گرد و خاک

 

در ابتدا باید شما برق کولر را قطع کنید تا به هنگام دچار سانحه برق کرفتگی نشوید و برای خانواده عزیزتان داغ جانسوزی بجای نگذارید.

 

از ماسک و دستکش ضخیم استفاده کنید تا رسوب ها و گرد و غبار و قارچ های رشد کرده به ریه ها یتان نفوذ نکند.

 

در صورت کار در ارتفاع حتما از کلاه ایمنی و کمربند ایمنی جهت عدم سقوط استفاده کنید.

 

برای اینکه هنگام کار گرد و غبار به چشمانتان آسیب نزند حتما از عینک های کار استفاده کنید تا از خطرات جانبی جلوگیری کنید.

 

نظافت کانال گالوانیزه با فرچه سیمی گرد

 

شروع نطافت از داخل کف کولر

 

در ابتدا اگر داخل کف کولر آب وجود داره آن را تخلیه و سپس خشک کنید آن را و بعد از آن باید با استفاده از برس های آهنی و یا برس های سخت پلاستیکی کف کولر آبی را محکم برس بزنید تا رسوب ها و خاک های چسبیده جدا شوند.

 

دقت کنید که خیلی زیاد فشار نیارید که امکان پاره شدن کف کولر وجود دارد و هرگز از پیچ گوشتی یا فلزات تیز برای رسوب زدایی کولر استفاده نکنید

 

پس از تمیز کردن کف نوبت به عایق کاری دوباره میرسد البته بعد از اتمام کار نظافت باید این کار را انجام بدید که آشغال و خاک داخل قیر نرود.

 

تمیز کردن داخل حلزونی متصل به کانال کولر گالوانیزه

 

با یک سمباده و برس دیواره های داخلی حلزونی را تمیز کنید و سپس پره های حلزونی را برس بزنید تا کامل تمیز بشود و بعد داخل آن را با جاروبرقی کامل تمیز کنید و بعد با یک دستمال خیس خاک آن را کامل بگیرید.

 

در صورتی که کف بیرونی حلزونی زنگ زده باشد تا دچار پوسیدگی شده حتما قسمت پوسیده را با سمباده تمیز کنید تا به سفیدی آهن برسید و سپس آن را عایق کاری کنید با رنگ یا ضد زنگ و یا با قیر که از ضرر و خسارت های بعدی جلوگیری کنید.

 

در صورتی که این مرحله را انجام ندهید باعث ورود گرد و غبار زیادی به داخل کانال کولر روکار میشوید و محیط داخل منزل کثیف میشود.

 

تمیز کردن کانال کولر از باکتری و رسوب خاک

 

تمیز کردن درب ها و تعویض پوشال کولر آبی

 

حال با برس باید پره های درب کولر را تمیز کنید تا رسوب و اهک های باقی مانده از سال قبل را از دیواره های این درب جدا کنید تا هوای مناسبی به داخل کولر برسد .

 

سپس با سمباده قسمت پوسیده ها را بتراشید و بعد دوباره رنگ کاری انجام بدهید تا علاوه بر تمیز شدن کولر شما ظاهری شکیل پیدا کند و مانند روز اولی که خریدید بشود.

 

حال پوشال های جدید را جایگزین قبلی کنید تا علاوه بر هوای تازه و مناسب از انتقال گرد و خاک های سال قبل به داخل کانال کولر جلوگیری کنید.

 

نظافت داخل کانال کولر آبی از گرد و خاک

 

در ابتدا دریچه کانال کولر را باز کنید و سپس با برس کف کانال گالوانیزه را محکم بسابید تا رسوبات و گردو خاک ها از کف کانال جدا شوند و سپس با جاروبرقی این گردو غبار را جارو کنید و در آخر با یک دستمال خیس باقی گرد و خاک و رسوبات را پاک کنید.

 

در صورتی که کانال شما بصورت افتی نصب شده باشد نیاز است که چند سال یکبار توسط دستگاه های برس برقی داخل کانال کولر نظافت و باکتری زدایی شود تا از انتقال قارچ ها و میکروب به داخل ریه هایتان جلوگیری شود.

 

در نهایت که شما تمام مراحل را انجا دادید نوبت به سرویس کولر و سپس روشن نمودن کولر ابی است

 

حال باید با یک دستمال مرطوب جلوی ورودی دریچه کانال کولر بایستید و از ورود گرد و غبار باقی مانده به داخل منزب جلوگیری کنید حداقل 30 ثانیه صبر کنید و حتما از دور تند کولر استفاده کنید تا تمامی اضافات و غبار های از داخل کانال جدا شده و به دستمال مرطوب شما بچسبند.

 

استفاده از کولر های سلولزی تاثیر بسیار زیادی در میزان مصرف برق و بازدهی هوای مطبوع و نظافت دارد .

 

تمیز کردن دریچه کانال کولر و تهویه

 

حتما نظافت دریچه کولر ها رو به مرور انجام بدهید تا به مشکل تصویر بالا برنخورید.

 

همینطور شما با عایق کاری در فصل هایی که کولر را خاموش نگه میدارید میتوانید از میزان ورود گرد و غبار به داخل کانال کولر جلوگیری کنید.

 

استفاده از کانال های فلکسیبل که ضد باکتری هستند و امکان نصب بسیار آسوده ای دارند میتوانید در هزینه های نگهداری صرفه جویی کنید.

 

کولر های گازی فقط نیاز به نظافت فیلتر اسپیلت دارد که به راحتی میتوانید هر چند وقت یکبار ان را بشویید و از هوای مطبوع لذت ببرید.

 

جایگزینی کانال فلکسیبل بجای کانال گالوانیزه کولر

 

امروزه کانال فلکسیبل جایگزین مناسبی برای کانال های هوای سنتی گالوانیزه هستند.

 

کانال فلکسیبل عموما از جنس فولاد، سیلیکون، پلی استر و پلاستیک ساخته می شوند تا در برابر حرارت مقاوم بمانند و عمر مفید بالایی داشته باشند.

 

در بیشتر جاهای پر پیچ و خم استفاده از آنها بسیار زیاد است و به دلیل سرعت ساخت و نصب، نسبت به روش های گالوانیزه کاربرد بیشتری دارد.

 

کانال های فلکسیبل در برابر گرما، صدا و اشعه یو وی مقاوم هستندآنها بدون لرزش هستند و با وزن سبک ساخته شده اند و بعلت یکپارچه بودن بدنه این کانال ها امکان ورود گرد و غبار و خروج هوای داخل کولر به بیرون نیست.

 

شرکت میراکالا در سال های اخیر این فرصت را داشته است که فعالیت خود را در زمینه ساخت و تامین انواع کانال های هوا گسترش دهد.

 

از دلایل محبوبیت و خرید کانال فلکسیبل می توان به انعطاف پذیری بالا، وزن سبک و سهولت نصب آنها اشاره کرد.

 

با توجه به مشکلات تولید و نصب کانال گالوانیزه تهویه هوا در محیط هایی مانند سقف کاذب و انعطاف ناپذیر بودن کانال ها در مسیرهای غیر هموار، استفاده از کانال های فلکسیبل بسیار پرکاربرد است.

 

علاوه بر این، به دلیل طراحی لوله ای و ساختار منسجم، مجرای انعطاف پذیر می تواند در هر جهت بچرخد و دمیدن یا مکش را به خوبی انجام دهد.

 

در صورتی که کانال کشی کولر شما در معرض آفتاب است تا دچار پوسیدگی شده و نیاز به تعویض کانال کولر دارید میتوانید از شرکت میراکالا جهت خرید و سفارش کانال کولر گالوانیزه و کانال کولر پلاستیکی اقدام نمائید.

 

شرکت میراکالا با چندین سال سابقه در حوزه تهویه هوای مطبوع امکان ایجاد سیستم های تهویه هوا و کانال کشی را برای شما مشتریان فراهم میکند.

 

وب سایت میراکالا : www.mirakala.ir

شماره تماس : 66132793-021


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman